  • 1. Data: 2002-06-17 07:30:43
    Temat: Re: Brak potwietwierdzenia odbioru korekty faktury
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Agata" <a...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    news:3D0E3512.732B956D@no.spam.astercity.net...
> [...]
    > przestal odbierac moje faktury. 31.05 dostalam zwrot dwoch faktur -
    > kwietniowej i majowej. Poniewaz chcialabym odzyskac VAT, postanowilam
    > wystawic korekty. No wlasnie: nie sadze, zeby klient potwierdzil mi
    > otrzymanie tych korekt :-(
    >
    > Czy sa jakies praktyki, do ktorych w takiej sytuacji mozna sie uciec? W
    > watku nieco wyzej ("Kolejnosc nr faktur") mowa o metodzie "podpinania
    > faktur" - korekta + nieodebrana faktura + zwrot z poczty. Mozna? Jak
    > silny jest ten warunek o potwierdzaniu korekty? Moze popodpinac, wyslac

    Czy faktura kwietniowa była wykazana w dekl. VAT-7 za IV? Jeżeli tak to
    przymajmniej Ty przyznałaś się, ze sprzedaż nastąpiła. Tylko podpisana
    faktura korygująca może pomniejszyć obrót. Jeżeli za maj masz kopię i
    oryginał to możesz anulowć i nie wykazywać obrotu z tej faktury w dekl.
    VAT-7 za V. Zastrzeżenie - nie napisałaś za co wystawiasz fakturę. Iwona

  • 3. Data: 2002-06-17 21:30:15
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Agata <a...@t...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...spam.astercity.net...
> [...]
    > faktur" - korekta + nieodebrana faktura + zwrot z poczty. Mozna? Jak
    > silny jest ten warunek o potwierdzaniu korekty? Moze popodpinac, wyslac

    Ale czy nastąpiła sprzedaż/wykonanie usługi i co za tym idzie powstanie
    obowiązku podatkowego?
    Jeżeli tak no to VAt trzeba zapłacic bez względu na to czy odebrał fakturę
    czy nie.
    Ja bym podpiął zwróconą fakturę wraz papierkiem z poczty (kopertą).
    A jak nie było sprzedaży to korekta. Wysłać. Jak nie odbierze to tak samo
    jak wyżej.

    WS

  • 4. Data: 2002-06-18 07:41:13
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > oryginał to możesz anulowć i nie wykazywać obrotu z tej faktury w dekl.
    > VAT-7 za V. Zastrzeżenie - nie napisałaś za co wystawiasz fakturę. Iwona

    Moze ja sie podepne ze szczegolwym pytaniem...

    Wystawile w zeszlym roku f-ra VAT na usluge - jakies 2000zl netto.
    Klient wplacil zaliczke w wysokosci 700zl, zostalo do zaplaty 1740zl.

    Po jakims czasie Klient stwierdzil, ze zle wykonalem usluge :)
    i nie zaplaci mi reszty...

    Nie mam ochoty ani czasu procesowac sie o te pieniadze.

    Czy moge po prostu wystawic f-re korygujaca?
    Odzyskal bym kilkaset zet podatkow.

    Klient moze nie podpisac f-ry.
    Mam upowaznienie do wystawiania f-r - czy to wystarczy?

    --
    studio QbA Jakub Jewuła
    skanowanie filmów do 6x9cm - http://www.skanowanie.com.pl

  • 5. Data: 2002-06-18 08:57:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jun 2002, Iwona wrote:

> [...]
    >+ VAT-7 za V. Zastrzeżenie - nie napisałaś za co wystawiasz fakturę. Iwona

    Obawiam się że "usługę" rozumiała dosłownie :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-06-18 09:58:21
    Od: "Agata Wasilewska" <a...@n...spam.astercity.net>

    Witam

    "Iwona" <i...@o...pl> wrote in message

    > Czy faktura kwietniowa była wykazana w dekl. VAT-7 za IV?

    Tak.

> [...]
    > faktura korygująca może pomniejszyć obrót. Jeżeli za maj masz kopię i
    > oryginał to możesz anulowć i nie wykazywać obrotu z tej faktury w dekl.

    OK. Chyba rzeczywiscie tak bedzie najlepiej. A te kwietniowa to moze sobie
    podaruje...

    > Zastrzeżenie - nie napisałaś za co wystawiasz fakturę.

    Jak rozumiem uslugi sa traktowane inaczej niz sprzedaz towarow. Chodzi o
    dzierzawe systemu informatycznego, wiec jest to chyba raczej usluga. Z kolei
    'dzerzawe' jest trudno wykonac. Nie wiem, czy wydzierzawiajacy korzysta, czy
    nie korzysta z systemu.

    Agata

  • 7. Data: 2002-06-18 12:34:01
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 18 Jun 2002 09:41:13 +0200, w <aemnps$8cq$1@druid.ceti.com.pl>,
    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > i nie zaplaci mi reszty...
    > Nie mam ochoty ani czasu procesowac sie o te pieniadze.

    Jeśli podpisał -- sprzedać dług :)
    Jeśli nie -- anulować całość.

  • 8. Data: 2002-06-18 15:05:35
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Nie można anulować podpisanej faktury, stwierdzającej fak wykonania czegoś.
    Pozostaje droga sądowa. A tak na marginesie - wszystkozależy od danego stanu
    prawnego sprawy.

  • 9. Data: 2002-06-18 16:56:35
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Odzyskal bym kilkaset zet podatkow.
    >
    > Klient moze nie podpisac f-ry.
    > Mam upowaznienie do wystawiania f-r - czy to wystarczy?
    Nie nie wystarczy .Faktura korygująca musi być podpisana przez odbiorcę i
    dopiero otrzymanie powierdzonej upoważnia do korekty Vat.
    Jolka

  • 10. Data: 2002-06-18 17:43:02
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie nie wystarczy .Faktura korygująca musi być podpisana przez odbiorcę i
    > dopiero otrzymanie powierdzonej upoważnia do korekty Vat.
    > Jolka

    Cos sie zmienilo w przepisach? Wydawalo mi sie, ze jeszcze niedawno przepisy
    mowily o potwierdzeniu odbioru faktury korygujacej a nie o podpisie.

    Karol