  • 1. Data: 2004-01-13 21:34:01
    Temat: Clo na elektronike.
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    Witam,
    Bede zamawiac sprzet elektroniczny (monitor) w sklepie internetowym w USA.
    Dzwonilem do izby celnej z pytaniem o clo, dowiedzialem sie, ze wynosi 0%
    jesli na paczce bedzie zaznaczone, ze kraj pochodzenia to stany.

    Chcialbym upewnic sie, ze tak napewno jest, bo z urzednikami roznie to bywa
    :) I co zrobic w sytuacji, gdy w sklepie ktos zapomni dopisac, ze przesylka
    pochodzi ze stanow?

    Wiem, ze pewnie pytanie juz padlo i moge sobie wygooglowac, ale nie
    chcialbym przez jakies niedopatrzenie zaplacic 3000 zl cla :)

    A skoro juz pytam, to delikatny OT: jak dlugo ida paczki ze stanow?

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 2. Data: 2004-01-14 07:17:44
    Temat: Re: Clo na elektronike.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tomasz 'Merlin' Kolinko napisał:
> [...]
    > :) I co zrobic w sytuacji, gdy w sklepie ktos zapomni dopisac, ze przesylka

    Cło na elektronikę wnosi 0% (właśnie wczoraj dostałam paczkę po odprawie).

    Ale powinieneś liczyc sie z koniecznościa zapłaty VATu (22%).
    I tu nie ma zmiłuj.
    Ale jeżeli sprowadzasz to "na działalność" to ten Vat jest do odliczenia.

    > Wiem, ze pewnie pytanie juz padlo i moge sobie wygooglowac, ale nie
    > chcialbym przez jakies niedopatrzenie zaplacic 3000 zl cla :)
    >
    > A skoro juz pytam, to delikatny OT: jak dlugo ida paczki ze stanow?

    To zależy.
    Jeżeli skorzystach z usług UPS to masz gwarancję że 3 tygodnie będzie
    toto leżec na cargo na Okęciu bo tamtejsi pracownicy UPS nie potrafia
    czytac, liczyć i myślec a na dodatek nie znaja języków obcych (jeżeli
    trzeba im tłumaczyc na polski "country of origine" i zwracac uwage że na
    róznych dokumentach wystepuja rózne waluty to juz lekka przesada).
    Poza tym informacje o wysokości naliczonych opłat ktore trzeba uiścić
    żeby debrac przesyłkę wysyłaja POCZTĄ w sytuacji gdy cała komuniakcja
    wczesniej odbywała się przez email i fax.

    Broń boże nie ściagaj tego UPSem!!
    Lepsza uż Poczta, odprawia sie to na caro w Gdyni. Szybko i bezboleścnie.

    Jeżeli masz wybór co do przewoźnika to zorientuj sie gdzie sa odprawiane
    przesyłki. Cargo na okęciu to mogiła.

    Maddy po 3 tygodniach szarpania sie z UPSem

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-14 10:04:42
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Maddy po 3 tygodniach szarpania sie z UPSem

    Z każdym innym kurierem byłoby by podobnie.
    Wiem, bo szarpię się z nimi z każdym eksportem.
    Dla "osłody" dodam, że odprawa na Okęciu to "pryszcz" w porównaniu z
    lotniskiem Pyrzowice (tamtejsze towarzystwo należałoby kijami...pogonić):-(

  • 4. Data: 2004-01-14 12:36:13
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > I tu nie ma zmiłuj.
    > Ale jeżeli sprowadzasz to "na działalność" to ten Vat jest do odliczenia.

    Dzieki za odpowiedz.

    > To zależy.
    > Jeżeli skorzystach z usług UPS to masz gwarancję że 3 tygodnie będzie
    > toto leżec na cargo na Okęciu bo tamtejsi pracownicy UPS nie potrafia
    [CUT]

    Dzieki za ostrzezenie. Czy mozesz polecic mi cos zamiast tego? Sprzedawca
    mowi, ze najbardziej mu pasuje UPS, Federal Express i USPS, ale jakby co
    moze puscic jeszcze u kogo innego.

    pozdrawiam
    Merlin

  • 5. Data: 2004-01-14 14:11:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > mowi, ze najbardziej mu pasuje UPS, Federal Express i USPS, ale jakby co

    Dotychczas korzystałam tylko z poczty (czasmi Pocztex) i byłam bardzo
    zadowolona.

    Podobno fedex jest ok, ale radze Ci zorientowac sie gdzie odprawiaja
    przesyłki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk