  • 1. Data: 2007-02-11 20:57:58
    Temat: Co z KUP oraz odliczeniem VAT za usługi telekomunikacyjne na podstawie faktury nie posiadającej NIP nabywcy?
    Od: s...@o...pl

    Według art. 11 ust. 2 pkt 3 „Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja
    2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu
    podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania (...) itd.”

    na fakturach, które dot. usług telekomunikacyjnych nie jest konieczne
    podawanie NIP-u nabywcy.

    Jedno jest pewne, że operator może taką fakturę VAT wystawić bez podania NIP
    nabywcy. Ale nie wiem, czy ja jako nabywca mogę sobie odliczyć kwotę VAT
    od VAt-u należnego oraz czy mogę kwotę netto uznać za koszt uzyskania przychodu.

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2007-02-12 08:32:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2007 21:57:58 +0100, skromnygeniusz napisał(a):

> [...]
    > od VAt-u należnego oraz czy mogę kwotę netto uznać za koszt uzyskania przychodu.

    Ani w ustawie, ani w rozporządzeniu nie widać przeszkód do takiego
    odliczenia.

    Ponieważ temat wypłynął więc zadam pytanie ciekawsze:
    Jest osoba fizyczna Jan Kowalski prowadząca DG pod firmą Jan Kowalski
    Usługi Jakieśtam "XXX". Ma on telefon prywatny (nie na firmę) i np
    internet ADSL. Monopolista wystawia fakturę dla Jana Kowalskiego bez NIP-u.
    I teraz pytanie: czy w związku z tym rozporządzeniem można uznać, że taka
    faktura nadaje się do rozliczenia VAT i KUP w ramach DG?

  • 3. Data: 2007-02-12 08:35:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > I teraz pytanie: czy w związku z tym rozporządzeniem można uznać, że taka
    > faktura nadaje się do rozliczenia VAT i KUP w ramach DG?

    Bez nipu oczywiście nie.

  • 4. Data: 2007-02-12 08:42:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 09:35:56 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Bez nipu oczywiście nie.

    Proszę o uzasadnienie jakie znaczenie ma tutaj NIP. Zwracam uwagę, że
    wg rozporządzenia faktury telekomunikacyjne dla firm mogą NIPu nie
    zawierać.

  • 5. Data: 2007-02-12 08:47:16
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > wg rozporządzenia faktury telekomunikacyjne dla firm mogą NIPu nie
    > zawierać.

    Jakiego rozporządzenia?

  • 6. Data: 2007-02-12 08:52:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 09:47:16 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Jakiego rozporządzenia?

    Pierwszy post tego wątku zaczyna sie od słów:

  • 7. Data: 2007-02-12 09:45:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego
    > zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania (...)

    I w którym miejscu tego rozporządzenia masz zwolnienie z NIP na fakturach
    VAT dla firm?

  • 8. Data: 2007-02-12 10:13:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 10:45:21 +0100, Cavallino napisał(a):

    > I w którym miejscu tego rozporządzenia masz zwolnienie z NIP na
    > fakturach VAT dla firm?

    Niech zgadnę...... art. 11 ust. 2 pkt 3????

    § 9. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej:
    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z
    zastrzeżeniem ust. 10 i 11;

    § 11. 2. Faktury wystawiane:
    3) nabywcom, na których rzecz dokonywana
    jest sprzedaż: energii elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego,
    usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług
    wymienionych w poz. 138 i 153 załącznika nr 3 do ustawy
    - mogą nie zawierać danych określonych w § 9 ust. 1 pkt 2, dotyczących
    nabywcy.

  • 9. Data: 2007-02-12 12:01:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 08:32:45 +0000, jureq napisał(a):

> [...]
    > I teraz pytanie: czy w związku z tym rozporządzeniem można uznać, że taka
    > faktura nadaje się do rozliczenia VAT i KUP w ramach DG?

    Ktoś może skomentuje w kwestii merytorycznej?

  • 10. Data: 2007-02-12 19:22:06
    Od: s...@o...pl

    > Ktoś może skomentuje w kwestii merytorycznej?

    Monopolista (TPSA) bez żadnego problemu spełnia prośbę o umieszczanie NIP
    na fakturze, za to siostrzane Orangutany mówią "NIE, bo nie" (Plus w 1069
    na telefon "niefirmowy" nie robił problemu a czy robi problemy w fakturach
    na komórki tego nie wiem) Tele2 dziko upiera się przy braku NIP-u, a jak
    już wystawi z NIP-em, to nie chce przyjąć zlecenia na DWiW bo "podejrzewa
    abonenta o bycie firmą" (cytat. z ich infolinii). Stanowiska Ery nie znam.

    Jednak z TeleKompromitacją Polską SA (pod tym względem) nie ma problemu.

    pozdr
    Aleksander