  • 1. Data: 2007-02-12 06:56:56
    Temat: eFaktura
    Od: hope <m...@g...pl>

    Witam
    Chcę otrzymywać efaktury za usługi telefoniczne i w związku z tym mam
    pytanie. Czy muszę to zgłaszać do Urzędu Skarbowego? Ja tylko będę
    odbiorcą faktur, sam nie zamierzam ich wystawiać.
    Pozdrawiam, hope

  • 2. Data: 2007-02-12 12:43:59
    Temat: Re: eFaktura
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "hope" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytanie. Czy muszę to zgłaszać do Urzędu Skarbowego? Ja tylko będę
    > odbiorcą faktur, sam nie zamierzam ich wystawiać.

    Jesteś pewien, że będą to efaktury?

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 3. Data: 2007-02-12 14:49:47
    Od: hope <m...@g...pl>

    tak jestem pewien

  • 4. Data: 2007-02-12 16:23:26
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    > tak jestem pewien

    Zapytałem z ciekawości, bo jeszcze nie słyszałem, aby komuś w PL chciało się
    z tym bawić.
    Tak dużo obostrzeń i kosztów, że chyba jednak wygodniej wydrukować sobie
    pdf.
    Odbiorca też musi mieć jakieś urządzenie do sprawdzenia wiarygodności
    podpisu?

  • 5. Data: 2007-02-12 18:26:50
    Od: "Bart Prokop" <b...@t...com>

> [...]
    > pytanie. Czy muszę to zgłaszać do Urzędu Skarbowego? Ja tylko będę
    > odbiorcą faktur, sam nie zamierzam ich wystawiać.
    Tak na marginesie tej dyskusji chciałbym zagaić dyskusję o procederze
    "faktura PDF". Jaki jest Wasz stosunek do tego?

    Z mojej wiedzy wynika następująca kalekość przepisów: Faktura ma być
    wydrukowana na stanowisku komputerowym i ew. włożona w kopertę i wysłana.
    Najwazniejsze jest tu "drukowanie na stanowisku". A ja zapytam w ten sposób:
    Drukarka mam podłączoną przewodem 1 mb - jest ok. A jak mam drukarkę
    sieciową na korytarzu to też jest ok? A jak... mam VPNa i drukarkę mam
    podłączoną, ale w biurze na drugim końcu miasta to co? (Faktycznie tak jest
    w domu nie mam drukarki i drukuje zdalnie w biurze) I jaka jest różnica
    między powyższym "bezpośdrenim" podłączeniem drukarki, a mało legalnym
    oddrukowanie PDFa?

  • 6. Data: 2007-02-12 22:10:03
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 12-02-2007 o 19:26:50 Bart Prokop <b...@t...com> napisał(a):

> [...]
    > wydrukowana na stanowisku komputerowym i ew. w?o?ona w kopert? i wys?ana.
    > Najwazniejsze jest tu "drukowanie na stanowisku". A ja zapytam w ten
    > sposób:
    > Drukarka mam pod??czon? przewodem 1 mb - jest ok. A jak mam drukark?
    > sieciow? na korytarzu to te? jest ok? A jak... mam VPNa i drukark? mam
    > pod??czon?, ale w biurze na drugim ko?cu miasta to co? (Faktycznie tak
    > jest
    > w domu nie mam drukarki i drukuje zdalnie w biurze) I jaka jest ró?nica
    > mi?dzy powy?szym "bezpo?drenim" pod??czeniem drukarki, a ma?o legalnym

    Zawiodę w tym momencie moja oblubienicę gonię i napiszę że bzdurne przepisy
    olać. Chyba "prawie wszyscy" tak robią, przynajmniej spośród moich
    kontrahentów
    i kontrahentów kontrahentów - pewnie jakbyś w sądzie się tak bronił to
    by powstało jakieś górnolotne uzasadnienie czemu "drukowanie PDFa jest
    niedopuszczalne",
    ale na szczęście w praktyce to trzeba mieć chyba pecha żeby stać się
    oficjalnym
    testerem praworządności drukowanych pdfów :)

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 7. Data: 2007-02-19 07:33:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Feb 2007, Bart Prokop wrote:

    > Tak na marginesie tej dyskusji chciałbym zagaić dyskusję o procederze
    > "faktura PDF". Jaki jest Wasz stosunek do tego?

    Nie ma w archiwum?? :O ;)

> [...]
    > w domu nie mam drukarki i drukuje zdalnie w biurze) I jaka jest różnica
    > między powyższym "bezpośdrenim" podłączeniem drukarki, a mało legalnym

    Dlaczego "mało legalnym"?
    Ja tak z ciekawości ;)

    > oddrukowanie PDFa?

    Ano taka, że jak osobiście wydrukujesz i osobiście włożysz do koperty,
    to masz jaka taką pewność że "dopilnowałeś".
    A jak *powierzysz* wydrukowanie osobie trzeciej, to odpowiadasz za
    -jakby to rzec - "dopilnowanie rzetelności". Tłumacząc na polski:
    jak pracownik nie wydrukuje faktury "bo zapomniał" (mimo że została
    zaliczona do "wystawionych", numer nadany itp) to nadal brak
    faktury jest problemem pracodawcy.
    Hint: jak zezna, że *nie* wydrukował faktury, to ktoś nie dopełnił
    formalności, i tym kimś z p. widzenia podatku nie jest "on" :> bo
    to jest TWÓJ obowiązek.
    Tak czy nie?
    Acha, proszę na mnie nie krzyczeć że głupota itp - wcale nie piszę
    że nie :]

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-02-21 07:16:35
    Od: "Bart Prokop" <b...@t...com>

    > Dlaczego "mało legalnym"?
    > Ja tak z ciekawości ;)
    Chodziło mi w domysle... o przesyłąnie faktury mailem i oddrukowanie sobie
    jej przez odbiorcę. I to o zwykłego PDFa a nie dziwny twór naszego
    prawodawcy wmagający podpisu elektronicznego, autoryzacji, centrum
    certyfikacji i całej związanej z tym architektury.

> [...]
    > to jest TWÓJ obowiązek.
    > Tak czy nie?
    > Acha, proszę na mnie nie krzyczeć że głupota itp - wcale nie piszę
    Inaczej kwestią jest tu, że faktury nie można legalnie dostarczyć jako
    załacznik o poczty elelktronicznej.

    BP

  • 9. Data: 2007-02-21 10:19:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Feb 2007, Bart Prokop wrote:

    > Chodziło mi w domysle... o przesyłąnie faktury mailem i oddrukowanie sobie
    > jej przez odbiorcę. I to o zwykłego PDFa

    :)
    Kiedy "od zawsze" przedstawiam ten opis, na który się powołałeś:
    dajesz KOMUŚ zlecenie lub polecenie wydrukowania faktury.
    W ramach umowy (o pracę, zlecenia, jakąkolwiek).
    Jest zakaz? - nie widzę, jak ktoś widzi poproszę przepis.
    A że tym kimś jest osoba która miała otrzymać fakturę... no cóż,
    jest zakaz??? (poproszę przepis :))
    Jak zakazów nie ma, to co w tym "nielegalnego"?
    Natomiast istotnym niebezpieczeństwem jest właśnie *odpowiedzialność*
    za wykonanie tego zlecenia/polecenia/innej formy wydanie dyspozycji
    wydruku.

    [...]
    [...]
    > Inaczej kwestią jest tu, że faktury nie można legalnie dostarczyć jako
    > załacznik o poczty elelktronicznej.

    Wskaź podstawę do nielegalności powierzenia wypisania lub wydruku
    faktury przez:
    - pracownika
    - osobę trzecią zatrudnioną na zleceniu "wystawianie faktur"
    - firmę trzecią której to zlecono

    Przyznam że nie znam, stąd powiadam że nie widzę przeszkód.
    Znasz (przeszkody) - to zapodaj :)

    Cały problem w tym, że "otrzymujący" może *NIE* wydrukować a ew.
    kontrola zdobyc dowód że faktur(y) NIE wydrukowano zaś wystawca
    NIE dopełniał staranności zeby *pilnować* aby f-ry zlecone do
    wydruku *były* drukowane.
    Bo swobody "wydrukuj jak chcesZ" nie ma, to prawda.
    Jak się zleci "wydrukuj fakturę", to zobowiązany do wystawienia
    musi dopilnować żeby przyjmujący dyspozycję ją *wykonał*.
    I w tym widzę cały ból.

    "Ma Pan nierzetelną ewidencję wystawionych faktur, mamy dowody że
    faktury numer 12, 76, 77 i 84 nigdy nie zostały wystawione, znaczy
    wydrukowane"

    pzdr, Gotfryd