  • 1. Data: 2002-06-13 11:03:48
    Temat: Co z VAT przy likwidacji ST lub WYP
    Od: w...@e...up.net.pl (Jacek Wolniak)

    Jak w temacie je?eli dana rzecz byla kupiona na FV, wpisana jako ST
    amortyzowany jednorazowo i u?ywana przez ok 2 lata a teraz sie rozleciala.
    I to samo w przypadku czegos bedacego wyposazeniem.

    Czy wystarczy w KPIR wypisac dowod wew. ?e dana rzecz nie nadaje sie do
    uzytku i zostaje zlomowana ?

    pozdrowienia Jacek

  • 2. Data: 2002-06-13 20:47:22
    Temat: Re: Co z VAT przy likwidacji ST lub WYP
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Jacek Wolniak <w...@e...up.net.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@m...up.net.pl...
    > Jak w temacie jeżeli dana rzecz byla kupiona na FV, wpisana jako ST
    > amortyzowany jednorazowo i używana przez ok 2 lata a teraz sie rozleciala.
    > I to samo w przypadku czegos bedacego wyposazeniem.
    >
    > Czy wystarczy w KPIR wypisac dowod wew. że dana rzecz nie nadaje sie do
    > uzytku i zostaje zlomowana ?
    >
    > pozdrowienia Jacek

    Moze nie tyle do KPiR co do samej ewidencji. Po prostu w jakims polu pt
    "uwagi" lub podobnie wpisalbym "dnia....wyposazenie zostalo usuniete z
    powodu niemoznosci dalszej exploatacji". Mozna do tego dolaczyc "protokól
    zniszczenia/wyrzucenia"

    WS

  • 3. Data: 2002-06-13 23:47:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Moze nie tyle do KPiR co do samej ewidencji.

    Raczej na pewno :)

    >+ Po prostu w jakims polu pt "uwagi" lub podobnie

    Nie w "jakimś" a kolumnie 16: "data i przyczyna likwidacji albo
    data zbycia"; przypadkiem wydaje mi się że EŚT ma (tak jak KPiR)
    wzór (tj. jakie pola muszą być) ustalony rozp. min. !

    >+ wpisalbym "dnia....wyposazenie zostalo usuniete

    Sprzeciw: "ŚT został usunięty...", ale tam nie ma tyle miejsca
    na elaborat, trzeba się streszczać ;)
    [...]
    >+ Mozna do tego dolaczyc "protokól zniszczenia/wyrzucenia"

    Jak nasłuszniej :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (wnoszący o wybaczenie że czepia się straszliwie !)

  • 4. Data: 2002-06-14 08:48:06
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    Czy w ewidencji zakladanej na nastepny rok podatkowy, po zlikwidowaniu
    wyposazenia, musze caly czas wykazywac taki nieuzywany juz sprzet?
    Agnieszka

  • 5. Data: 2002-06-14 09:46:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2002, Kinga wrote:

    >+ Czy w ewidencji zakladanej na nastepny rok podatkowy, po zlikwidowaniu
    >+ wyposazenia, musze caly czas wykazywac taki nieuzywany juz sprzet?

    IMO zdecydowanie nie. Problem w tym co napisałaś: jak zlikwidowany
    to go *fizycznie* nie ma (np. rozebrany alby wyrzucony na złom)
    a nie "nieużywany" !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-06-14 12:02:30
    Od: "Kinga" <g...@p...onet.pl>

    > IMO zdecydowanie nie. Problem w tym co napisałaś: jak zlikwidowany
    > to go *fizycznie* nie ma (np. rozebrany alby wyrzucony na złom)
    > a nie "nieużywany" !
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Zle sie wyrazilam, mialam na mysli oczywiscie "fizycznie nieobecny" :-))
    Dzieki za odpowiedz.
    pozdrawiam Agnieszka

  • 7. Data: 2002-06-28 18:59:14
    Od: "Slawomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Nalezy zaczac od tego, ze w przypadku likwidacji SrTrw nalezy sporzadzic
    protokól (dokument) i podac powód likwidacji badz wycofania z ESrTrw. No i
    rzecz jasna uprawdopodobnic likwidacje.
    Podobnie z wyposazeniem.
    W ESrTrw zaznaczyc - likwidacja dnia.

    Uzytkownik "Jacek Wolniak" <w...@e...up.net.pl> napisal w wiadomosci