  • 1. Data: 2005-08-09 07:47:20
    Temat: Czy US moze zadac ode mnie historii rachunku.
    Od: "Agus" <n...@p...onet.pl>

    Witam

    mam taki problem.

    Kupuje mieszkanie (czesciowo na kredyt czesciowo za gotowke, ktora zostanie
    mi pozyczona przez rodzine na tzw "gebe") i mam takie pytanie. Czy US moze
    zadac ode mnie historii mojego rachunku bankowego celem ustalenia skad (z
    jakiego zrodla pochodza pieniadze).

    mieszkanie to wydatek 150 tys, kredyt w wysokosci 80 tys, moje zarobki
    legalne to 4 tys netto.

    Nikt z rodziny nie chce wyplacac gotowki i chca mi przelac to na moje konto
    a ja sie boje ze US dochrzani sie iz posiadalam pieniadze z nielegalnego
    zrodla. :/

    Agus

  • 2. Data: 2005-08-09 08:01:25
    Temat: Re: Czy US moze zadac ode mnie historii rachunku.
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

> [...]
    konto
    > a ja sie boje ze US dochrzani sie iz posiadalam pieniadze z nielegalnego

    I tak dokładnie może być. US nie może zaglądać w twój prywatny rachunek
    bankowy, może jednak zarządać dokumentów potwierdzających możliwości
    finansowe kupującego. Jeżeli takie dokumenty nie będą rzetelne i nie
    przekonają urzędników z US, mogą oni różnicę potraktować jako przychody z
    nieujawnionych źródeł i opodatkować stawką 75%.
    Ja osobiście wystrzegałbym się tego typu praktyk. Nie raz spotkałem się, że
    po zakupie drogiego samochodu, lub nieruchomości podatnik był wzywany w calu
    złożenia dodatkowych wyjaśnień. Oczywiście urzędnicy w US mają dostęp do
    Twoich rocznych PIT-ów i na ich podstawie dokonują wstępnej oceny. Można
    zawsze bronić się w ten sposób, że przez 20 lat środki były odkładane na
    zakup mieszkania, ale to już jest IS i zapewne sąd, a to są i poważne
    koszty - podatek należy zapłacić, adwokaci itp.

    Pozdrawiam

    Damian

  • 3. Data: 2005-08-09 11:05:14
    Temat: US nie bedzie dochodzil wplywow na moje konto na podstawie historii rachunku bo niema do tego prawa?
    Od: "Agus" <n...@p...onet.pl>

    Wnioskuje z Twojej wypowiedzi ze jezeli udowodnie iz mam srodki (zarobki pow
    4 tys netto plus wa kredyty) to US nie bedzie dochodzil wplywow na moje
    konto na podstawie historii rachunku bo niema do tego prawa?

    Agus

  • 4. Data: 2005-08-09 11:47:15
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Agus" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dda2le$5ef$1@news.onet.pl...
> [...]
    > 4 tys netto plus wa kredyty) to US nie bedzie dochodzil wplywow na moje
    > konto na podstawie historii rachunku bo niema do tego prawa?

    Ustawa o kontroli skarbowej:

    Art. 33. 1. Na pisemne żądanie Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej
    lub dyrektora urzędu kontroli skarbowej, wydane w związku z wszczętym
    postępowaniem przygotowawczym w sprawie o przestępstwa i wykroczenia oraz
    przestępstwa skarbowe lub wykroczenia skarbowe, banki są obowiązane do
    sporządzania i przekazywania informacji dotyczących podejrzanego w zakresie:
    1) posiadanych rachunków bankowych lub rachunków oszczędnościowych, liczby
    tych rachunków, a także obrotów i stanów tych rachunków,

    2) posiadanych rachunków pieniężnych lub rachunków papierów wartościowych,
    liczby tych rachunków, a także obrotów i stanów tych rachunków,

    3) zawartych umów kredytowych lub umów pożyczki, a także umów depozytowych,

    4) nabytych za pośrednictwem banków akcji Skarbu Państwa lub obligacji
    Skarbu Państwa, a także obrotu tymi papierami wartościowymi,

    5) obrotu wydawanymi przez banki certyfikatami depozytowymi lub innymi
    papierami wartościowymi.

    Tak wiec sam US nie ma do tego uprawnień zwykle na początku prowadzą
    postępowanie sprawdzające, ale w przypadku gdy na wniosek US wszczęte
    zostanie postępowanie kontrolne to już zmienia postać rzeczy.

  • 5. Data: 2005-08-10 11:39:59
    Od: "xxx" <x...@x...com>

    wpisz w google "dochody z prostytucji"

    --