  • 1. Data: 2002-11-20 11:37:25
    Temat: Czy dam radę z VATem
    Od: "MarcinK" <m...@a...net.pl>

    Prowadze firmę sprzedającą usługi (wyłącznie) zwolnione z VAT. Koszty
    natomiast (wyłącznie) na 22%.
    Czy jest jakiś sposób aby odzyskać lub w jakikolwiek sposób wykorzystać
    podatek który płacę a którego nie pobieram od innych.
    Marcin

  • 2. Data: 2002-11-20 11:49:40
    Temat: Re: Czy dam radę z VATem
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "MarcinK" <m...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > Czy jest jakiś sposób aby odzyskać lub w jakikolwiek sposób wykorzystać
    > podatek który płacę a którego nie pobieram od innych.

    Przeciez pobiera Pan..... W cenach..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-11-20 14:46:48
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Użytkownik "MarcinK" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest jakiś sposób aby odzyskać lub w jakikolwiek sposób wykorzystać
    > podatek który płacę a którego nie pobieram od innych.

    Nie ma takiej możliwości.
    Tomek

  • 4. Data: 2002-11-20 21:34:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2002, MarcinK wrote:

    >+ Prowadze firmę sprzedającą usługi (wyłącznie) zwolnione z VAT. Koszty
    >+ natomiast (wyłącznie) na 22%.

    Krótka instrukcja z VATologii (czyjaś, ale mi się spodobała):
    "VAT płacą ci, co są zwolnieni z VAT".

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: "płacą" oznacza oczywiście "naprawdę płacą". Ci co nie są
    zwolnieni to płacą na niby :)

  • 5. Data: 2002-11-20 21:42:56
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <o...@y...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MarcinK" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Nie ma takiej możliwości.
    > Tomek

    Jakby sie poglowic, to mozna cos wymyslec, ale musi byc jakas dodatkowa
    sprzedaz wg stawki innej niz "zw".
    Czy sprzedaz wg "zw" jest miesiac w miesiac?

    Karol

  • 6. Data: 2002-11-21 11:05:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    anpol.com.pl...

    > Krótka instrukcja z VATologii (czyjaś, ale mi się spodobała):
    > "VAT płacą ci, co są zwolnieni z VAT".

    Chcialem niesmialo zauwazyc, ze jestem AUTOREM tej zlotej mysli.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-11-21 11:11:27
    Od: "graszka" <g...@u...wp.pl>

    Nie możesz sobie wrzucić w usługi czegoś podlegającego pod VAT - jakieś
    rzeczoznawstwo, doradztwo itp.? - jeśli bardzo chcesz zostać VAT-manem.
    Graszka

  • 8. Data: 2002-11-21 12:28:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Nov 2002, graszka wrote:

    >+ Nie możesz sobie wrzucić w usługi czegoś podlegającego pod VAT - jakieś
    >+ rzeczoznawstwo, doradztwo itp.? - jeśli bardzo chcesz zostać VAT-manem.

    wKF: pamiętając, że wygląda na to iż przymusowe zostanie VATmanem
    może nieść ze sobą niezamierzone (przez "wpadającego") konsekwencje
    - choćby dyskutowana sprawa niemożności pozbycia się VATu
    w przyszłości.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (VATman dobrowolny)