  • 1. Data: 2003-02-25 10:16:47
    Temat: Czy macie problem, że dowalili wam podatki przy kontroli z sufitu?
    Od: "Aseta.pl" <a...@a...pl>

    Czy macie problem, że dowalili wam podatki przy kontroli z sufitu?

    Widze problem tak.

    Kontrolujący są na prowizji.
    Kupiłem mieszkanie na firmę za 40.000 zł i sprzedałem za 44.000 tys. na
    firmę.
    Kierując się zapisem w ustawie o vat, że towary używane z vat są zwolnione.

    U mnie się przyczepili do tego że mieszkanie z (roku 1960) nie jest towarem
    używanym ponieważ ja nie mieszkałem tam pięc lat a różnica między datą kupna
    i sprzedaży była parę tygodni.

    Pomysł:

    Dwie Panie kontrolujące działając wspólnie i w porozumieniu z chęci zysku w
    postaci prowizji od nienależnej kary za nie istniejące wykroczenie skarbowe,
    któr swoim działaniem, uprawdopodobniły w celu osiągnięcia korzyści
    materialnej.
    =================

    Co o tym sądzicie?

    GG: 3069639

  • 2. Data: 2003-02-25 17:31:31
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Tak jest w pdof

    Art. 10.
    1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

    2) działalność wykonywana osobiście,

    8)
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej
    i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw
    majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od
    końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a
    innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym
    nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z
    osób dokonującej zamiany,

    a) nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
    b) spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub
    użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
    c) prawa wieczystego użytkowania gruntów,

> [...]
    towarem
    > używanym ponieważ ja nie mieszkałem tam pięc lat a różnica między datą

    A tak w ustawie o vat

    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    7) towarach używanych - rozumie się przez to:
    a) budynki, budowle i ich części - jeżeli od końca roku, w którym zakończono
    budowę tych obiektów, minęło co najmniej 5 lat,

    Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz od podatku
    akcyzowego:
    5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod warunkiem że w
    stosunku do tych towarów nie przysługiwało sprzedającemu prawo do obniżenia
    podatku należnego o podatek naliczony; zwolnienie dotyczy również używanych
    budynków, budowli i ich części będących przedmiotem umowy najmu, dzierżawy
    lub innych umów o podobnym charakterze,

    > Kierując się zapisem w ustawie o vat, że towary używane z vat są
    zwolnione.
    więc wynika z tego, że są zwolnione ale jeśli przy ich zakupie nie
    odliczyłeś sobie vatu.
    Agata

  • 3. Data: 2003-02-25 20:32:35
    Od: "Aseta.pl" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Agata" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub innych umów o podobnym charakterze,

    > zwolnione.
    > więc wynika z tego, że są zwolnione ale jeśli przy ich zakupie nie

    Kupowałem od osoby fizycznej, vatu nie odliczałem. Jasne jest jak słońce że
    mam racje. Ale Panie z US i tak wydały decyzję i przysłały komornika choć
    sprawa jest w NSA. Czy li w świetle prawa mnie okradają. W wypadku kiedy
    komornik ściągnie a ja sprawę przed NSA wygram one (złodziejki) nie będą
    musiały oddać prowizjii.

    Więc, czy dobrze myślę że jak ktoś łamiąc prawo chce mnie okraść, to czy iść
    z tym do prokuratora. Dzisiaj media huczą o sprawie prezesa Kluski
    (http://info.onet.pl/659438,11,1,0,120,686,item.html
    )