  • 1. Data: 2003-02-25 08:10:09
    Temat: odliczenia od poadtku - PIT 0
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Witam
    Mam pyatnie co do odliczen - PIT 0. Pracuje na umowe o prace na czas
    nieokreslony.
    1) kurs jezyka obcego - odliczam w polu 34 "wydatki na odplatne
    doksztalcanie i doskonalenie zawodowe podatnika" ?
    2) oplaty za nauke na uzupelniajacych studiach mgr i podyplmowym studium
    odliczam w polu 36 wydatki na odplatne ksztalcenie w skzolach wyzszych ...?
    3) zakup komputera i monitora (mam oddzielne faktury na zestaw komputerowy i
    monitor) odliczam w polu 38 "wydatki na zakup przyrządow i pomocy
    naukowych..."?
    I jeszcze pytanie do punktu 3. Komputer i monitor kosztowaly razem 3295,48
    PLN. 19% z tej kwoty to 626.14. Czy wpisuje w polu 38 626,14, czy koryguje
    ja do kwoty, ktora max modna odliczyc czyli do 433,20 PLN?

    Dzieki za pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-25 08:44:00
    Temat: Re: odliczenia od poadtku - PIT 0
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

> [...]
    > PLN. 19% z tej kwoty to 626.14. Czy wpisuje w polu 38 626,14, czy koryguje
    > ja do kwoty, ktora max modna odliczyc czyli do 433,20 PLN?

    Korygujesz do 433.20

  • 3. Data: 2003-02-26 19:56:05
    Od: "Gab" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 2) oplaty za nauke na uzupelniajacych studiach mgr i podyplmowym studium
    > odliczam w polu 36 wydatki na odplatne ksztalcenie w skzolach wyzszych
    ...?

    Też jestem w takiej sytuacji i z tego co znalazłem w różnych miejscach
    wynika, że podyplomowe można odliczyć albo w ramach kształcenia w szkołach
    wyższych albo doskonalenia zawodowego.
    GS

  • 4. Data: 2003-03-06 21:38:22
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Vei napisał(a):

> [...]
    > PLN. 19% z tej kwoty to 626.14. Czy wpisuje w polu 38 626,14, czy koryguje
    > ja do kwoty, ktora max modna odliczyc czyli do 433,20 PLN?

    Mozna odliczyc tylko tyle ile pozwala limit
    w tym przypadku trzeba rzeczywista kwote pomniejszyc do max ktora mozna odliczyc

    Rajmund