  • 1. Data: 2002-05-17 21:13:37
    Temat: Czy nalezy prowadzić kasę?
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Firma na KPiR (osoba fizyczna) ma wypłatę wynagrodzeń pracowników, tylko
    umowy zlecenia. Czy nalezy prowadzić w tym przypadku kasę i jak to
    ewidencjonować w KPIR. Czy mozna to inaczej rozwiązać?

  • 2. Data: 2002-05-18 07:34:52
    Temat: Re: Czy nalezy prowadzić kasę?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Firma na KPiR (osoba fizyczna) ma wypłatę wynagrodzeń pracowników, tylko
    > umowy zlecenia. Czy nalezy prowadzić w tym przypadku kasę i jak to
    > ewidencjonować w KPIR. Czy mozna to inaczej rozwiązać?
    -----------------------------------
    Obowiązek prowadzenia kasy nie wynika z formy prowadzenia działalności a juz
    napewno nie musi jej prowadzić firma na KPi R tylko pełna księgowość wymaga
    ewidencji operacji gotówkowych.Oczywiście nikt nie zabrania prowadzenia kasy
    np kiedy obrót gotówki wykonuje inna osoba jak właściciel to żeby była
    odpowiedzalnośc materialna należałoby prowadzić raporty kasowe.Natomiast co
    do wypłaty wynagrodzeń to na liście jest pokwitowanie odbioru gotówki i
    wystarczy do rozliczeń ( kup.ZUS ) Myśle że twoje pytanie było o kasę
    (raporty kasowe KP KW ) a nie o kasę fisklaną bo jakoś rano mam kłopoty z
    kojarzeniem.
    Jolka