  • 1. Data: 2006-01-11 13:04:16
    Temat: Czy rodzina moze pomagac w DG?
    Od: Macius <m...@p...onet.pl>

    Prosze o pomoc bo mam maly problem. Mam rodzicow emerytow. Prowadze
    dzialalnosc gospodarcza bez pracownikow. Montuje instalacje alarmowe.
    Montowac jezdze z tata, ktory mi pomaga, wiekszosc rzeczy w jedna osobe
    nie da sie zrobic. Mama natomiast odbiera telefony w biurze, jakies
    pismo napisze, fakture wystawi itd. Taka rodzinna firemka, ale
    oficjalnie na mnie. Kupilem im telefony komorkowe na
    moja DG i teraz odliczam w sumie trzy abonamenty. Dalszego ciagu sie
    pewnie domyslacie - kontrola z dzialu podatku dochodowego uznala,
    ze nie mam prawa miec trzech komorek w firmie bez pracownikow. No
    ale ja z rodzicami MUSZE sie jakos porozumiewac. Mamy sobie golebiami
    pocztowymi rozne rzeczy przekazywac, czy co...

    Czy moge kontrolerowi oswiadczyc, ze rodzice mi pomagaja i to dlatego te
    telefony? Nie chce niczego wiecej odliczac, jakichs wynagrodzen itd.
    Chce, zeby sie odczepili od tych faktur za komorke. Obawiam sie tylko,
    zeby ktos nie uznal, ze w takim razie powinienem ZUS placic albo
    niewiadomo co jeszcze. Podkreslam, ze rodzice sa emerytami (na
    'regularnej' juz emeryturze).

    No jak tu zyc w tym kraju. Nie daja spokoju nawet w kwestii glupich
    komorek z najtanszym abonamentem, za ktore faktury stanowia kilka
    procent przychodu. A dookola chodza ludzie robiacy milionowe walki.
    Chyba trzeba zaczac, bo jak widac za walek na 30 zl abonamentu za
    komorke tez sie beknie, wiec moze lepiej od razu z grubej rury :-)

    P.S. Czy kontrola ma prawo zadac ode mnie billingow (!) za komorki? Albo
    raczej - czy ja im takie musze dostarczyc? Za to sie u operatora placi.

  • 2. Data: 2006-01-11 13:41:18
    Temat: Re: Czy rodzina moze pomagac w DG?
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Macius <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Chyba trzeba zaczac, bo jak widac za walek na 30 zl abonamentu za
    > komorke tez sie beknie, wiec moze lepiej od razu z grubej rury :-)

    Oczywiście. "Jak kraść to miliony, jak pieprzyć to księżniczki" :)

    P.

  • 3. Data: 2006-01-11 14:36:49
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zeby ktos nie uznal, ze w takim razie powinienem ZUS placic albo
    > niewiadomo co jeszcze. Podkreslam, ze rodzice sa emerytami (na
    Nie możesz , z rodziną o ile pamiętam np żoną to jest jakiś idiotyczny
    przepis. Teoretycznie to jest jakoś tak, ze że trzeba płacić jakąś skladkę,
    dużo mniejszą jak za pracownika,ale jednak.

  • 4. Data: 2006-01-12 13:30:36
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Masz rację, że niestety najłatwiej jest "ukatrupić" Kowalskiego, co to ma dg
    na siebie, do tego mało skomplikowaną pkpir i nie będzie się odwoływal od
    decyzji pokontrolnych tudzież nie ma kasy na obrońców. Do tego, aby
    kontrolować rzetelnie duże firmy trzeba mieć dobrych specjalistów. A do
    Kowalskiego mozna posłać każdą panią Krysię czy Marysię. I Kowalskiego
    raczej sprawdza się częściej. Dlatego Kowalski powinien tak prowadzić swoje
    sprawy, aby nie było do czego się przyczepić tak na pierwszy rzut oka. A ty
    podłożyłeś się kontroli od razu, bo nie masz pracowników, a masz trzy
    komórki i f-ry za te komórki wpuszczasz w koszty. Dla nas twoje wyjasnienia
    są ok, ale z ich punktu widzenia abonamenty za komórki rodziców nie są KUP.
    Gdyby można było sobie tak upraszczać życie, to w koszty w wielu firmach
    powędrowałoby dużo rodzinnych wydatków :))).
    Myślę, że jeśli abonament to 30 zł to wyrzucenie tego kosztu z pkpir nie
    spowoduje katastrofy?
    Pozdrawiam, Graszka.