  • 1. Data: 2003-01-24 16:55:54
    Temat: DG i DWO - jeszcze raz
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Nie wiem czy w tych wątkach na powyzszy temat trochę się
    przypadkiem nie pogubiłem, ale tego chyba jeszcze nie było.

    Dzisiejsza Rzepa zamieszcza obszerny artykuł autorstwa
    sędziego NSA, z którego wynika, że jednak nie jest tak źle.
    Niestety to oczywiście tylko jego prywatna opinia i w praktyce
    może byc róznie, ale może faktycznie gdzieś na horyzoncie
    świta "jasność" ;-)

    Linka do tekstu niestety nie widzę, a wszystkiego nie będę
    przepisywać - kto jest bardzo zainteresowany nie sobie poczyta
    wydanie papierowe.

    pozd.Pix

  • 2. Data: 2003-01-24 18:26:27
    Temat: Re: DG i DWO - jeszcze raz
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Wiadomość od pix została zasymilowana

    [...]
    > Linka do tekstu niestety nie widzę, a wszystkiego nie będę
    > przepisywać -
    [...]

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030124/p
    rawo/prawo_a_5.html
    --
    Pozdrowienia. Kiciek.
    Nigdy nie myl szczesliwego trafu z madroscia.

  • 3. Data: 2003-01-24 18:59:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030124/p
    rawo/prawo_a_5.html

    O, to właśnie to - mnie się coś nie udało ;-)

    Pix

  • 4. Data: 2003-01-24 19:42:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Kiciek wrote:
    [...]
    >+ http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030124/p
    rawo/prawo_a_5.html

    ++++
    Na zakończenie można również dodać, że przyjęcie pierwszej z tych
    interpretacji zaburzałoby całkowicie prawidłowoœć i pewnoœć obrotu
    prawnego oraz byłoby sprzeczne z lansowanym programem rozwoju
    przedsiębiorczoœci,
    ----

    To pisał sędzia NSA. Zdaje się że SN już kiedyś upominał
    NSA co do zasad interpretacji prawa, ale prawo do upominania
    utracił (dobrze mi się zdaje ?). Czy jednak sądowi mimo
    to wolno dobierać interpretację nie na podstawie litery
    prawa (jak SN orzekał), tylko spełnienia "lansowanego
    programu" ??
    Wrrr.... (sugeruję że arumentacja mnie nie przekonuje:
    art. 5a. literalnie wyłącza z *wszystkich* zapisów
    Ordynacji to co jest w art.13 UoPDoOF...)

    Poza tym jeśli "DG odróżnia od...wykonywanej osobiście
    to, że ma ona charakter...zarobkowy" - to tu mi
    kaktus: przyznać się, natychmiast, wszyscy
    którzy wykonywali "osobiste" UoD tylko i wyłącznie
    w celu poprawienia sobie dobrego humoru !!
    Rozumiem że z mocy KC ("należy się wynagrodzenie")
    z obrzydzeniem braliście pieniądze - ale zdaniem
    pana sędziego nie należało...bo to DG !

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-24 20:06:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Wrrr.... (sugeruję że arumentacja mnie nie przekonuje:
    > art. 5a. literalnie wyłącza z *wszystkich* zapisów
    > Ordynacji to co jest w art.13 UoPDoOF...)

    Nie powiem iżbym był przekonany na 100% (w związku z czym
    właściwie dalej nie wiem "co robić"), ale może jednak coś jest
    na rzeczy jeśli się dobrze wgryźć w tok rozumowania.
    Jeśli jeszcze podobne stanowisko będzie jednolicie pojawiać
    się w orzecznictwie... (z tym że niestety na kogoś "padnie").

    > Poza tym jeśli "DG odróżnia od...wykonywanej osobiście
    > to, że ma ona charakter...zarobkowy" - to tu mi
    > kaktus: (..)

    Tutaj trochę skróciłeś listę wyróżników DG ;-)
    W całej okazałości wygląda ona, zgodnie z wywodem, tak
    - "ma ona charakter zarejestrowany, zorganizowany, ciągły oraz
    zarobkowy".
    IMHO wynika z tego, iż wszystkie warunki winny być spełnione _łącznie_.

    > pzdr, Gotfryd
    wzjm. Pix

  • 6. Data: 2003-01-24 20:07:27
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Wrrr.... (sugeruję że arumentacja mnie nie przekonuje:
    > art. 5a. literalnie wyłącza z *wszystkich* zapisów
    > Ordynacji to co jest w art.13 UoPDoOF...)

    Ale skoro juz tak sie trzymac tego "literalnie",
    to przecież w art. 13 jest literalnie napisane:
    "........na postawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło........"

    -------
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której
    mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:
    8) przychody z tytułu osobistego wykonywania usług na podstawie umowy
    zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    a) osoby prawnej, jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości
    prawnej lub przedsiębiorcy - jeżeli podatnik wykonuje te usługi
    wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów i tego samego rodzaju usług nie
    wykonuje na rzecz ludności,
    -----------

    Czemu wiec ten literalny, jasny zapis mamy uwazac za niewiążący?

    Latet

  • 7. Data: 2003-01-24 20:14:58
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czemu wiec ten literalny, jasny zapis mamy uwazac za niewiążący?

    Nie jestem specjalistą od KC, ale pewnie dlatego iż większość umów
    można podciągnąć pod zlecenie.

    pozd.Pix

  • 8. Data: 2003-01-24 23:02:34
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pix <p...@w...pl> wrote:
    > - "ma ona charakter zarejestrowany, zorganizowany, ciągły oraz
    > zarobkowy".
    > IMHO wynika z tego, iż wszystkie warunki winny być spełnione _łącznie_.

    A załóżmy,że działam w sposób zarejestrowany, zorganizowany, ciągły ale
    nie mam zarobków ( i tak też założyłem)-ot tak dla rozrywki lub innych
    szlechetnych celów-to co wtedy?
    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 9. Data: 2003-01-24 23:04:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, pix wrote:
    [...Latet...]
    >+ > Czemu wiec ten literalny, jasny zapis mamy uwazac za niewiążący?

    Właśnie nie wiem :(
    I rzecznik ministra i sędzia NSA twierdzą że tak jest (że zapis
    jest niewiążący) a ja pojęcia nie mam czemu.
    Może przez to że technokratą jestem ??

    >+ Nie jestem specjalistą od KC, ale pewnie dlatego iż większość umów
    >+ można podciągnąć pod zlecenie.

    No i... ? (pomijam kwestię, że "moje" umowy częściej można
    "podciągnąć pod dzieło" :) - ale to bez znaczenia).
    Umowa realizowana "dla ludności" lub "z pomocą zatrudnionych"
    *nie łapie* się na wyłączenie - więc *jest* DG, niezależnie
    czy to dzieło, zlecenie, agencja, sprzedaż...

    Wynajem oraz "osobiście świadczone dzieło i zlecenie" mają
    wspomniany zapis w UoPDoOF... mają czy nie ?
    Jak 'oni' to przeczytali że im inaczej wyszło...i czy każdemu
    sędziemu tak wyjdzie - tego nie wiem :(

    >+ pozd.Pix

    wzajm, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-01-25 12:24:45
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A załóżmy,że działam w sposób zarejestrowany, zorganizowany, ciągły ale
    > nie mam zarobków ( i tak też założyłem)-ot tak dla rozrywki lub innych
    > szlechetnych celów-to co wtedy?

    Skoro z założenia nie masz zarobków, to z przytoczonej definicji
    wynika iż nie jest to DG (działalność _zarobkowa_)

    BTW - niewykluczone iż mogłoby się to bardzo nie spodobać
    urzędnikowi US widzącemu jednocześnie pracujący pełną
    parą zakładzik :-))

    Pix