  • 1. Data: 2006-01-11 17:50:15
    Temat: DG, inwestycje gieldowe - ZNALAZLEM
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Pewne jest:

    Art. 30b. 1. Od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów
    wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych, i z realizacji praw z
    nich wynikających oraz z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających
    osobowość prawną oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) w spółkach mających
    osobowość prawną albo wkładów w spółdzielniach w zamian za wkład
    niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana
    część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

    Co mozna zrobic? Zalozyc DG z PKD o nr 65.23.Z :

    Podklasa ta obejmuje pozostałe rodzaje pośrednictwa finansowego związane
    głównie z dystrybucją środków finansowych w inny sposób niż udzielanie
    pożyczek:lokowanie w papiery wartościowe, np.: akcje, obligacje, weksle,
    poręczenia itp.,transakcje na własny rachunek dokonywane przez osoby
    obracające papierami wartościowymi,lokaty nieruchomościowe, prowadzone
    przede wszystkim na potrzeby innych rodzajów pośrednictwa finansowego (np. w
    przypadku majątku grup powierniczych),wystawianie swapów (transakcja
    finansowa polegająca na umowie dwóch stron na wzajemną wymianę płatności
    odsetek od ustalonej kwoty w regularnych odstępach czasu do dnia wygaśnięcia
    kontraktu), dokonywanie opcji oraz zawieranie transakcji zabezpieczających z
    wykorzystaniem papierów wartościowych oraz instrumentów pochodnych.Podklasa
    ta nie obejmuje:leasingu finansowego, sklasyfikowanego w 65.21.Z,obrotu
    papierami wartościowymi na zlecenie, sklasyfikowanego w 67.12.A,sprzedaży,
    dzierżawy, wynajmu nieruchomości, sklasyfikowanych w dziale 70,leasingu
    operacyjnego, sklasyfikowanego w dziale 71.

    a wowczas, pare linijek ponizje w UPDOF :

    4. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli odpłatne zbycie papierów
    wartościowych i pochodnych instrumentów finansowych oraz realizacja praw z
    nich wynikających następuje w wykonywaniu działalności gospodarczej
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Teraz mozna tylko zastanowic sie nad forma opodatkowania. Najbardziej
    oczywistym sa zasady ogolne, ale ... pani w US po 30 minutowej rozmowie
    stwierdzila ze w gre wchodzi nawet 3% ryczalt :-) ale najlepiej to zlozyc
    pismo z prosba o interpretacje, bo to bardzo skomplikowany problem...

    No i teraz chyba wszystko jasne. Problematyczne jest tylko 'poszukiwanie'
    kosztow: komputer, notowania, ksiazki, kursy, sostep do internetu to
    pewniaki...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2006-01-11 20:48:55
    Temat: Re: DG, inwestycje gieldowe - ZNALAZLEM
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > nich wynikających następuje w wykonywaniu działalności gospodarczej
    > !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jest jeszcze:

    Ust. 5. Dochodów, o których mowa w ust. 1, nie łączy się z dochodami
    opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27 oraz art. 30c.
    [czyli z tymi uzyskiwanymi z DG]

    I tutaj zagwozdka. Jak się ma ust. 4 do ust. 5 ?
    Czy one się przypadkiem wzajemnie nie wykluczają?

> [...]
    > stwierdzila ze w gre wchodzi nawet 3% ryczalt :-) ale najlepiej to zlozyc
    > pismo z prosba o interpretacje, bo to bardzo skomplikowany problem...

    Ryczałt opłacałby się tylko dla inwestycji o rentowności większej niż 20%.
    No i płaciłbyś podatek również od wtopionych inwestycji :)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-01-11 22:40:50
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > [czyli z tymi uzyskiwanymi z DG]
    >
    > I tutaj zagwozdka. Jak się ma ust. 4 do ust. 5 ?
    > Czy one się przypadkiem wzajemnie nie wykluczają?

    IMO nie, Ust. 4 moowi: "Przepisu ust. 1 nie stosuje się...

    Skoro w przypadku prowadzenia DG ust. 1 nas nie obowiazuje, to tym bardziej
    ust. 5 - dla mnie wydaje sie to logiczne...

    Wg.mnie ust.5 o ktorym piszesz jest obowiazujacy dla OF nie prowadzacych DG

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2006-01-11 23:04:13
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Co wiecej:

    Art.30apkt.1.3 :
    3) z odsetek lub innych przychodów od środków pieniężnych zgromadzonych na
    rachunku podatnika lub w innych formach oszczędzania, przechowywania lub
    inwestowania, prowadzonych przez podmiot uprawniony na podstawie odrębnych
    przepisów, z wyjątkiem środków pieniężnych związanych z wykonywaną
    działalnością gospodarczą,

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2006-01-11 23:59:12
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

> [...]
    > bardziej ust. 5 - dla mnie wydaje sie to logiczne...
    >
    > Wg.mnie ust.5 o ktorym piszesz jest obowiazujacy dla OF nie prowadzacych

    W ust. 5 mowa jest o art. 27 i art. 30c, które mówią o sposobie rozliczania
    również OF prowadzących DG.

  • 6. Data: 2006-01-12 00:04:17
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

> [...]
    > działalnością gospodarczą,

    "z wyjątkiem ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH związanych z wykonywaną działalnością

    Czyli odsetki.
    Nie ma tu mowy o dochodach z papierów wartościowych (tak jak w pierwszej
    części tego punktu - "lub w innych formach oszczędzania, przechowywania lub
    inwestowania").

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-01-12 10:22:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006, Greg wrote:

    > Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał

    > W ust. 5 mowa jest o art. 27 i art. 30c, które mówią o sposobie rozliczania
    > również OF prowadzących DG.

    ...usiłuję się przegryźć przez tekst Batona i mi wychodzi poprawna
    logika (co samo w sobie jest niebezpieczne, bo logika i podatki... ;)):
    - .5 stanowi że .1 się "nie stosuje"
    - .4 że się "nie łączy"
    Wniosek:
    - przychodów opisanych w .1 nie łączy się z DG
    - ale jeśli są one przychodami z DG, a więc nie zalicza się ich do tej
    kategorii, to nie stosuje się ryczałtowego opodatkowania (tylko
    "normalnie jak w DG").

    Czy to pasuje ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-01-12 13:26:40
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > - ale jeśli są one przychodami z DG, a więc nie zalicza się ich do tej
    > kategorii, to nie stosuje się ryczałtowego opodatkowania (tylko

    w 100% :-)
    Moge poprosic o wiazaca interpretacje :-)

    A moze szanowny kolega postara sie o odpowiedz na pytanie: Czy inwestowanie
    (obracanie) w instrumenty finansowe (akcje,obligacje, pochodne etc.) moze
    byc przedmiotem dzialalnosci gospodarczej?
    Oczywiscie chodzi o inwestowanie wlasnych srodkow, aby lokowac cudze
    wymagane sa odpowiednie licencje i zezwolenia - to pewnik.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 9. Data: 2006-01-12 14:19:56
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/12/2006 2:26 PM, Użytkownik Baton napisał:

> [...]
    > Oczywiscie chodzi o inwestowanie wlasnych srodkow, aby lokowac cudze
    > wymagane sa odpowiednie licencje i zezwolenia - to pewnik.

    O ile chodzi o DG OF to IMHO nie bardzo bo jest to inne źródło
    przychodów, odrębne od pozarolniczej działalności gospodarczej.

    --
    gefragt

  • 10. Data: 2006-01-12 15:07:19
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > O ile chodzi o DG OF to IMHO nie bardzo bo jest to inne źródło przychodów,
    > odrębne od pozarolniczej działalności gospodarczej.

    IMHO to handel. Kupno i sprzedaz, zyskiem jest roznica w cenie. Obracamy
    dobrami niematerialnymi (akcjami,prawami etc.)