  • 1. Data: 2003-03-31 10:04:39
    Temat: DG, podróż służbowa, diety ?
    Od: f...@p...onet.pl

    Wiadomo, że podczas wyjazdu służbowego prowadzącego działalność, właściciel
    może zaliczyć do kosztów uzyskania wartość diet w wysokości takiej, jakie
    przysługują pracownikowi. Czyli :

    Dieta - 20,00
    Ryczałt noclegowy - 30,00
    Ryczałt na dojazdy 4,00

    Ponieważ znalazłem także :

    "Jeżeli delegowany nie dysponuje rachunkiem zwrot kosztów noclegu polega na
    wypłaceniu ryczałtu w wysokości 150% diety"

    zatem czy należy dysponować jakimikolwiek rachunkami ? bo wygląda na to, że nie
    trzeba... jak to się ma do KPiR - czy wystarczy wpisem udokumentować wyjazd
    służbowy, aby w razie kontroli podatkowej móc udowodnić, że wyjazd ten
    pozostawał w związku z uzyskanym przychodem ?

    pozdrawiam.
    Sebastian

  • 2. Data: 2003-03-31 10:14:42
    Temat: Re: DG, podróż służbowa, diety ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik f...@p...onet.pl napisał:

    > Ponieważ znalazłem także :
    >
    > "Jeżeli delegowany nie dysponuje rachunkiem zwrot kosztów noclegu polega na
    > wypłaceniu ryczałtu w wysokości 150% diety"

    Ryczałt za nocleg przysługuje *tylko* pracownikowi - przedsiębiorca musi
    przedstawic rachunki, inaczej nie ma kosztów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-31 12:34:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2003 f...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Dieta - 20,00

    OK. Wyjątkowo zezwolono "na zasadach jak dla pracownika".

    >+ Ryczałt noclegowy - 30,00
    >+ Ryczałt na dojazdy 4,00

    Sprzeciw. Mają być rachunki/faktury/bilety !
    Prawdę mówiąc to już rozmyślałem jak zaksięgować przejazd
    minibusem (sknera ze mnie, nie ?? ;>) - ale nie wymyśliłem.
    Nie ma kwitka - nie ma KUP...

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-03-31 12:55:17
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Prawdę mówiąc to już rozmyślałem jak zaksięgować przejazd
    > minibusem (sknera ze mnie, nie ?? ;>) - ale nie wymyśliłem.

    Po prostu żądać od kierowcy biletu z NIP-em lub faktury.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 5. Data: 2003-03-31 13:38:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2003, Jureq wrote:

> [...]
    >+
    >+ Po prostu żądać od kierowcy biletu z NIP-em lub faktury.

    Z tym NIPem przesadziłeś :] - zwrot VATu przysługuje dopiero
    od 50km, a minibusami jeździ się 10..20km.
    Problem z biletem - którego nie ma :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-31 13:46:13
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Z tym NIPem przesadziłeś :] - zwrot VATu przysługuje dopiero
    > od 50km, a minibusami jeździ się 10..20km.

    Ja jeżdzę co drugi tydzień 120 km ;)

  • 7. Data: 2003-03-31 19:27:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2003, Jureq wrote: