  • 1. Data: 2002-10-31 09:51:54
    Temat: Dwa pytania - dokumentacja DG i próg podatkowy
    Od: Agnieszka Krysiak <p...@p...tukan.pl>

    Witam,

    Mam dwa dręczące mnie pytania i bardzo proszę o poradę:
    1. Co mam zrobić, jeśli zaginęła dokumentacja z dwóch lat prowadzenia
    działalności? Właściwie problemem jest jeden rok, bo z wcześniejszego
    udało mi się ją odtworzyć. Czy są jakieś możliwości prawnego
    uregulowania tego? Właściwie sama nie wiem, co by to miało być, bo
    rozumiem dobrze, że to na mnie spoczywa obowiązek przechowywania
    wszystkich papierów, ale może mozna w jakiś sposób to załatwić. Teraz po
    prostu cały czas modlę się, żeby US nie zechciał skontrolować tego
    właśnie roku...

    2. Jak wygląda sprawa "załapania się" na wyższy próg podatkowy. Prowadzę
    DG na kpir, składam PIT-5. Czy jeśli w jednym miesiącu moje zarobki
    przekroczą magiczną sumę, to automatycznie wskakuję wyżej, mimo że w
    pozostałe zarabiam sporo mniej?

    Z góry dziękuję za pomoc. :)

    Agnieszka
    --
    .-._ http://www.pieski.tukan.pl/ _.-.
    ) {_}^ )' Agnieszka Krysiak '( ^{_} (

  • 2. Data: 2002-11-04 15:33:06
    Temat: Re: Dwa pytania - dokumentacja DG i próg podatkowy
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <p...@p...tukan.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wszystkich papierów, ale może mozna w jakiś sposób to załatwić. Teraz po
    > prostu cały czas modlę się, żeby US nie zechciał skontrolować tego
    Pytanie, czy odliczałaś VAT - wtedy jest znacznie większy problem (nawet jak
    zdobedziesz duplikaty to nie ten moment odliczenia). Myślę, że powinnaś
    zdobyć jak najwięcej oryginałów dokumentów (może kupowałaś, sprzedawałaś w
    wąskim gronie kontrahentów, uda Ci się zdobyc na nowo wydrukowane
    dokumenty). Chyba poza tym pozostaje Ci to co robisz - modlitwa.
> [...]
    > DG na kpir, składam PIT-5. Czy jeśli w jednym miesiącu moje zarobki
    > przekroczą magiczną sumę, to automatycznie wskakuję wyżej, mimo że w

    za każdym razem (w każdym m-cu) jest to wyliczenie matematyczne, jeżeli w
    jednym miesiacu znajdziesz sie w drugim progu i zapłacisz zal. na podatek, a
    potem bedziesz w pierwszym progu to powstanie nadpłata zal. która rozliczysz
    w zeznaniu rocznym. Iwona