  • 1. Data: 2002-11-02 17:06:52
    Temat: Działalność Wydawnicza
    Od: Magdalena <k...@b...gnet.pl>

    Czy mógłby mi ktoś polecić jakieś opracowanie dotyczące księgowań typowych
    dla działaności wydawniczej? Byłabym niezmiernie wdzięczna.

    Nie wiem jak zaksięgować nieodpłatne przekazanie egzemplarzy obowiązkowych,
    egzemplarzy autorskich i czy mogę część nakładu przekazać na działalność
    statutową fundacji, która w ramach działalności gospodarczej wydaje
    czasopismo o tematyce będącej jej celem statutowym.

  • 2. Data: 2002-11-04 08:07:19
    Temat: Re: Działalność Wydawnicza
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <k...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dla działaności wydawniczej? Byłabym niezmiernie wdzięczna.
    >
    > Nie wiem jak zaksięgować nieodpłatne przekazanie egzemplarzy

    jezeli jest to obowiązek typu istniejącego dawniej (nie wiem czy obecnie
    też) obowiązkowego przekazywania do bibliotek, czyli stanowią go przepisy
    "nadrzędne" to jest to koszt, ale wg mnie powinien "przejść" przez obroty
    wewnętrzne (nie znam Twojego planu kont), nie przez konta związane ze
    sprzedażą
    > egzemplarzy autorskich
    rozumiem że są dla autora, powinny być rozliczone jako część wynagrodzenia

    > i czy mogę część nakładu przekazać na działalność
    statutową fundacji, która w ramach działalności gospodarczej wydaje
    czasopismo o tematyce będącej jej celem statutowym.

    możesz, jednak trzeba tutaj siegnąć do statutu i jest parę niewiadomych: czy
    działalność statutowa jest zwolniona z podatku czy nie, co dalej dzieje się
    z tymi egzemplarzami .... Księgowania moga być podobne jak zużycie na własne
    potrzeby (znów obroty wewnętrzne), ale to zależy od innych szczegółów
    dotyczących firmy.
    Iwona