  • 1. Data: 2011-11-16 11:12:27
    Temat: Energia elektryczna jako koszty firmy
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Internetowe opinie często wskazują, że przy firmie działającej w ramach pomieszczenia
    wydzielonego z prywatnego lokum nie można zaliczyć energii elektrycznej do kosztów
    uzyskania przychodu... co wydaje się być dość oczywiste, o ile nie posiada się
    oddzielnego licznika energii wydzielonego na pomieszczenie firmowe.

    I teraz pytanie - jakie warunki techniczne musi spełniać licznik energii aby US nie
    mógł się "przyczepić"? Jest to gdzieś opisane? Planuję skorzystać z miernika
    wtykanego w gniazdko (bez homologacji) i zastosować dolny margines błędu, co powinno
    wystarczyć US... ale czy na pewno?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    Jan Bartnik

  • 2. Data: 2011-11-16 12:48:10
    Temat: Re: Energia elektryczna jako koszty firmy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-16, Jan Bartnik <b...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    wtykanego w gniazdko (bez homologacji) i zastosować dolny margines błędu, co powinno

    Ja bym policzył czy się w ogóle to opłaca, bo taryfy firmowe są zazwyczaj dużo mniej
    korzystne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2011-11-16 13:52:44
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    wystarczyć US... ale czy na pewno?

    > Ja bym policzył czy się w ogóle to opłaca, bo taryfy firmowe są zazwyczaj dużo

    Tyle, że Twój przedpiśca chce tylko zmierzyć ile prądu zużył na cele
    firmowe - wcale nie chodzi o odrębną umowę i taryfę (wtedy zresztą to
    energetycy założyliby własny licznik) ;)

    --
    spp

  • 4. Data: 2011-11-16 23:26:15
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    W dniu 11-11-16 14:52, spp pisze:
    > Tyle, że Twój przedpiśca chce tylko zmierzyć ile prądu zużył na cele
    > firmowe - wcale nie chodzi o odrębną umowę i taryfę (wtedy zresztą to
    > energetycy założyliby własny licznik) ;)

    Dokładnie tak. Zakładam własny prymitywny licznik (chociaż kalibrator
    mówi, że nie jest wcale taki prymitywny) i zakładając najgorszy
    scenariusz odejmuję od wskazania maksymalny możliwy błąd przewidziany
    dla urządzenia.

    Do odliczenia wyjdzie co prawda maksymalnie ~150 PLN ale w mojej
    działalności to i tak sporo.

    --
    Pozdrawiam,
    Jan Bartnik

  • 5. Data: 2011-11-17 07:16:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2011 03:12:27 -0800, Jan Bartnik napisał(a):

> [...]
    > elektrycznej do kosztów uzyskania przychodu... co wydaje się być dość
    > oczywiste, o ile nie posiada się oddzielnego licznika energii

    To nie jest ani oczywiste ani prawdziwe. Skarbówka nawet w oficjalnych
    interpretacjach dla podatników nie kwestionuje rozliczenia wg proporcji
    metrażu lokalu na podstawie faktury za prąd i dowodu wewnętrznego.

  • 6. Data: 2011-11-17 18:09:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jan Bartnik wrote:

    > Do odliczenia wyjdzie co prawda maksymalnie ~150 PLN ale w mojej
    > działalności to i tak sporo.

    A co Ci zużywa tyle prądu?
    Masz jakąś serwerownię w domu?

  • 7. Data: 2011-11-17 21:26:58
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    W dniu 11-11-17 19:09, cef pisze:

    > A co Ci zużywa tyle prądu?
    > Masz jakąś serwerownię w domu?

    Serwerownia, plus kilka urządzeń CNC, które całą dobę pracują.

  • 8. Data: 2011-11-17 21:31:41
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    W dniu 11-11-17 08:16, jureq pisze:

    > To nie jest ani oczywiste ani prawdziwe. Skarbówka nawet w oficjalnych
    > interpretacjach dla podatników nie kwestionuje rozliczenia wg proporcji
    > metrażu lokalu na podstawie faktury za prąd i dowodu wewnętrznego.

    Ale u mnie występują dwie rzeczy: po pierwsze, gdzie bym nie czytał to
    wydaje się to być nie tylko nieuczciwie wyliczone ale i google
    przestrzega przed takim zabiegiem. Tzn. którego linku bym nie kliknął to
    radzą uważać z takim odliczaniem. Co innego opłaty stałe.

    Druga - metraż pomieszczenia mały (15% powierzchni), a zużycie prądu
    stanowi ~85% całkowitego zużycia lokalu.

  • 9. Data: 2011-11-18 07:13:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 22:31:41 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

    > Druga - metraż pomieszczenia mały (15% powierzchni), a zużycie prądu
    > stanowi ~85% całkowitego zużycia lokalu.

    No to obawiam się, że każdy uproszczony licznik wtykany w gniazdko mogą
    ci zakwestionować. Nie masz żadnego dowodu, że był wetknięty we właściwe
    gniazdka. Więc chyba trzeba postarać się o osobny licznik z "energetyki".

  • 10. Data: 2011-11-18 12:18:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2011, Jan Bartnik wrote:

> [...]
    > takim zabiegiem. Tzn. którego linku bym nie kliknął to radzą uważać z takim

    Nie zwalaj na google a wskaż palcem autorów :[

    Z góry uwaga: chodzi o odliczanie wartości:
    - *zmierzonych* (i jestem zdania że sprawny miernik wystarczy)
    - *uzasadnionych*, a nie wygdybanego "bo ja tylko w miejscu
    prowadzenia DG grzejnikiem grzeję" :]
    Wszystkie takie i "inaczej wątpliwe" przypadki odpuść :)

    > Co innego opłaty stałe.

    A te to ewidentnie "proporcjonalnie" i nie widać innej opcji.

    > Druga - metraż pomieszczenia mały (15% powierzchni), a zużycie prądu stanowi
    > ~85% całkowitego zużycia lokalu.

    IMO przedstawiłeś opis który wskazuje na "uzasadnione".
    Oczywiście z tym że ktoś może kwestionować takie wyliczenia trzeba się
    liczyć, ale z tym ZAWSZE trzeba się liczyć.
    Nawet wpisując do WNiP wartość zero za linuksa ;)

    pzdr, Gotfryd