  • 11. Data: 2008-01-10 11:45:35
    Temat: Re: Faktura VAT data sprzedaży grudzień, wystawienia styczeń
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-10, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Za grudzień, aczkolwiek w programie po prostu bezmyslnie zaklepałem
    > automat i zarówno datę sprzedaży jak i wystawienia ustawił na bieżącą
    > systemową. :(
    >
    > Czyli rozumiem, że muszę to odkręcić? W jaki sposób można coś takiego
    > odkręcić?

    Jeśli ma to znaczenie, to usługa jest o charakterze ciągłym.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2008-01-10 11:51:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 12:39:50 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > systemową. :(
    >
    > Czyli rozumiem, że muszę to odkręcić? W jaki sposób można coś takiego

    Nie wiem co to za usługa, ale w przypadku ogólnym nic się tak naprawdę nie
    stało,
    obowiązek podatkowy powstaje w chwilą wystawienia faktury, jeśli
    wystawiono ją w terminie,
    czyli fakturkę wpisujesz na styczeń i gra. Do PIT wpisujesz ją na grudzień
    i też gra.
    Ew. ta data sprzedaży jest błędna(ale pewien na 100% nie jestem), w tym
    wypadku albo
    olać i opisać na odwrocie że to się nie powtórzy, albo wystawić korektę -
    i tyle.

    pozdr,
    tommyz

  • 13. Data: 2008-01-10 11:56:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-10, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    > Nie wiem co to za usługa, ale w przypadku ogólnym

    Ogólnym. Szeroko pojęte programowanie. :)

    > nic się tak naprawdę nie stało, obowiązek podatkowy powstaje
    > w chwilą wystawienia faktury, jeśli wystawiono ją w terminie,

    2 stycznia.

    > czyli fakturkę wpisujesz na styczeń i gra. Do PIT wpisujesz ją na grudzień
    > i też gra.

    Czyli VAT - styczeń, a KPiR - grudzień, tak?

    > Ew. ta data sprzedaży jest błędna (ale pewien na 100% nie jestem),
    > w tym wypadku albo olać i opisać na odwrocie że to się nie powtórzy,
    > albo wystawić korektę - i tyle.

    Ok. Dzięki wielkie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2008-01-10 12:10:02
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 12:56:15 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Czyli VAT - styczeń, a KPiR - grudzień, tak?

    *Ja* bym tak wpisał ;)
    Ale mogę się mylić.

    pozdr,
    tommyz

  • 15. Data: 2008-01-10 22:16:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > Jeśli ma to znaczenie, to usługa jest o charakterze ciągłym.

    To dla KPiR masz jasną regulację *w ustawie* (nie rozporządzeniu):
    "Jeżeli strony ustalš, że usługa jest rozliczana w okresach
    rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni
    dzień okresu rozliczeniowego okreœlonego w umowie lub na wystawionej
    fakturze, nie rzadziej niż raz w roku"
    Art.14 oczywiście :)
    Ponieważ regulacja jest bardziej szczegółowa, to nawet nie trzeba
    rozważać "częœciowego wykonania usługi, nie póŸniej niż dzień
    [...] wystawienia faktury", i tak "za okres" trzeba ująć "za okres
    nie rzadszy niż raz do roku" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-01-12 17:52:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-10, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    > *Ja* bym tak wpisał ;)
    > Ale mogę się mylić.

    Dzięki (Tobie i Godfrydowi).
    Sprawę udało mi się załatwić pozytywnie (i hope :).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl