  • 1. Data: 2008-01-10 09:35:30
    Temat: ZUS - składki za grudzien
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Hej
    Czy tylko ja na stronie ZUS nie moge znaleźć informacji o wysokościach
    składek za grudzien dla prowadzacych DG?
    Moze ktos podpowiedziec jakie było przecietne wynagrodzenie oraz przecietne
    wynagrodzenie w sektorze przedsiebiorstw bedace podstawami do wyliczenia
    składek za grudzien?

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.

  • 2. Data: 2008-01-10 09:43:29
    Temat: Re: ZUS - składki za grudzien
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    > wynagrodzenie w sektorze przedsiebiorstw bedace podstawami do wyliczenia

    A to:
    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=35
    ?

    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 3. Data: 2008-01-10 09:52:51
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Budzik napisał(a):
> [...]
    > wynagrodzenie w sektorze przedsiebiorstw bedace podstawami do wyliczenia

    naprawdę nie ma?

    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=35

    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=24

  • 4. Data: 2008-01-10 10:45:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=35
    >
    > http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=24

    dzieki
    kiedys było podawane w troche innej formie w aktualnosciach i nie mogłem
    znaleźć.
    Pytanie dodatkowe:

    Ta zmiana
    ubezpieczenia rentowe
    - od 1.01.1999 r. do 30.06.2007 r. 13,00% podstawy wymiaru
    - od 1.07.2007 r. do 31.12.2007 r. 10,00% podstawy wymiaru
    - od 1 stycznia 2008 r. 6,00% podstawy wymiaru

    dotyczy równiez prowadzacych DG placacych składki za siebie?

    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

  • 5. Data: 2008-01-10 11:16:03
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    wiadomości news:10012008.3E41BC17@budzik61.poznan.pl...
> [...]

    > - od 1 stycznia 2008 r. 6,00% podstawy wymiaru
    >
    > dotyczy równiez prowadzacych DG placacych składki za siebie?

    Tak

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-01-10 12:19:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2008 12:16:03 +0100, Qulki napisał(a):

    > Tak

    I znów do 10 lutego składamy DRA za styczeń....

  • 7. Data: 2008-01-10 13:23:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    to awet dobra informacja, tylko teraz trzeba bedzie jakos to odkrecic, bo
    wplacałem w pełnej wysokosci. Bez problemu przesuna nadplacone kwoty na
    poczet składki za styczen?
    Czy jezeli nie zlozyłem DRA za lipiec 2007 to straciłem te nadplacone
    pieniadze? Czy rzeczywiscie trzeba składac DRA jezeli zmiana nie wynika z
    naszego widzimisie tylko z ustawy? Pamietam, ze jak sie zmieniała bodaj
    składka zdrowotna (8,75 od 01.01.2006 i 9% od 01.01.2007) to nie trzeba
    było składac.

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 8. Data: 2008-01-11 07:08:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 10 Jan 2008 13:23:55 +0000, Budzik napisał(a):

    > to awet dobra informacja, tylko teraz trzeba bedzie jakos to odkrecic, bo
    > wplacałem w pełnej wysokosci. Bez problemu przesuna nadplacone kwoty na
    > poczet składki za styczen?

    Co rozumiesz przez pełną wysokość? "Pełna wysokość" od lipca to było
    10% :) Jeśli brałeś kwoty z jakichś tabel w prasie lub internecie to
    płaciłeś tyle ile trzeba. Gorzej jeśli liczyłeś sam 13%.

> [...]
    > naszego widzimisie tylko z ustawy? Pamietam, ze jak sie zmieniała bodaj
    > składka zdrowotna (8,75 od 01.01.2006 i 9% od 01.01.2007) to nie trzeba

    Według ustawy trzeba składać, tak samo jak przy zmianie zdrowotnego.
    Według ustnych informacji udzielenych przez ZUS przez poprzednich zmianach
    składanie nie było konieczne, bo "system komputerowy sobie poradzi bez
    tego DRA". Wybór należy do ciebie: ustawa czy system.

  • 9. Data: 2008-01-11 09:53:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Co rozumiesz przez pełną wysokość? "Pełna wysokość" od lipca to było
    > 10% :) Jeśli brałeś kwoty z jakichś tabel w prasie lub internecie to
    > płaciłeś tyle ile trzeba. Gorzej jeśli liczyłeś sam 13%.

    niestety do tabelki wpisywałem sobie tylko podstawy a reszte liczylo sie
    samo wiec 13%.

> [...]
    > zmianach składanie nie było konieczne, bo "system komputerowy sobie
    > poradzi bez tego DRA". Wybór należy do ciebie: ustawa czy system.

    ok. Czy w takim razie za spoznione zlozenie deklaracji grozi jakas kara?
    (spoznienie o kilka dni i spoznienie o pol roku... :))

    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"
    Francois La Rochefoucauld

  • 10. Data: 2008-01-11 12:52:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2008 09:53:58 +0000, Budzik napisał(a):

    > ok. Czy w takim razie za spoznione zlozenie deklaracji grozi jakas kara?
    > (spoznienie o kilka dni i spoznienie o pol roku... :))

    Jeśli chodzi o tę pólroczna, to bym raczej poszedł/zadzwonił do ZUS-u i
    zapytał o stan konta. Jeśli jest nadwyżka to bym po prostu złożył wniosek
    o zaliczenie na poczet. W rozporządzeniu jest chyba nawet, że takie
    zaliczenie następuje z urzędu. To ci powinni powiedzieć. W tym wypadku
    składanie DRA bym sobie już podarował.
    Nie rozumiem natomiast o jakim kilkudniowym spóżnieniu piszesz nowe stawki
    rentowegobędą dopiero za styczeń 2008 - czyli DRA w lutym