  • 1. Data: 2008-01-09 21:01:02
    Temat: przekształcenie mieszkania spoldzielczego i podatek od sprzedazy
    Od: "grzegorz" <g...@s...net.pl>

    Witam grupowiczow.

    Mam nastepujaca watpliwosc podatkowa, w rozwiazaniu ktorej licze na Panstwa
    pomoc.

    Przeksztalcilem mieszkanie spoldzielcze w odrebna wlasnosc (akt notarialny
    ze stycznia 2008) i zamierzam je sprzedac. Czy w zwiazku z tym musze
    zaplacic 19% podatku?
    Jest przepis ktory mowi, ze nie ma obowiazku placenia podatku jezeli jest
    sie zameldowanym min. 12 miesiecy przed data zbycia.
    Stan faktyczny jest taki, że jestem zameldowany od 6 lat, ale wlascicielem
    jestem dopiero od kilku dni.

    Znalazlem w necie artykul, w ktorym jest wzmianka o decyzji izby skarbowej
    ze Szczecina (mieszkam obok Katowic), ze do okresu zameldowania liczy sie
    takze okres kiedy osoba zameldowana nie byla jeszcze jego wlascicielem.
    http://www.rp.pl/artykul/69964.html

    Co jednak powinienem zrobic, aby nie naruszyc prawa?

    Jezeli dobrze pamietam nowelizacja ustawy wprowadzajaca 19% podatek miala na
    celu ograniczenie zyskow osob zarabiajacych na kupnie i sprzedazy mieszkan,
    w sytuacji duzych wzrostow cen w krotkich okresach czasu (spekulacje), ale
    to chyba nie w moim przypadku?

    Pozdrawiam
    Grzegorz