  • 1. Data: 2004-07-25 02:12:07
    Temat: Faktura + oczekiwanie + podpis
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    witam,
    jak wyglada w switle prawa, uklad taki. wystawilem
    FV podpisalem sie na niej, wyslalem klientowi do podpisu
    i czekam na odeslanie kopii.

    Co w przypadku, kiedy klient nie zaplaci za ta FV
    a kopie nieodesle mi (pomijam czy sobie w koszty ja wpusci
    czy nie)

    Moge uznac ze takiej FV nie bylo?
    I po prostu jej nie rozliczac u siebie?

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 2. Data: 2004-07-25 14:11:55
    Temat: Re: Faktura + oczekiwanie + podpis
    Od: SIM <x...@p...pl>

    328.28.00 wrote:

> [...]
    > i czekam na odeslanie kopii.
    >
    > Co w przypadku, kiedy klient nie zaplaci za ta FV
    > a kopie nieodesle mi (pomijam czy sobie w koszty ja wpusci

    Fakture; wystawi?es', podpisa?es' - natycmiast dajesz w swój przychód,
    chyba z.e to sprzedaz. wysy?kowa, wtedy nieco inaczej ale i tak trafia w
    kon'cu jako Twój +.

    Jes'li transakcja nie dojdzie do skutku moz.esz fakture; anulowac' i dac' jej
    storno jes'li zda;z.ysz w tym samym miesia;cu lub odja;c' w kolejnym (ale z
    tym zamieszanie - stara?bym sie; anulowac' w danym miesia;cu).

    Kuba

  • 3. Data: 2004-07-25 17:51:18
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik SIM napisał:

    [...]

    czyli jak to formalnie mozna zrobic.?
    wyslac klientowi informacje ze taka faktura
    ktora dostal ode mnie jest anulowana. Kopie
    takiego pisma zachowac dla siebie.

    Chcialbym uniknac placena podatku za ta fakture
    poniewaz nieotrzymalem wynagrodzenia za nia.

    Niestety kopii tej faktury, ktora klient mial
    podpisac i odeslac z pieniazkami nadal nie mam
    i pewnie nie bede mial.

    Zatem.. ?

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 4. Data: 2004-07-26 07:58:24
    Od: "artur" <a...@N...gazeta.pl>

    328.28.00 <n...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > poniewaz nieotrzymalem wynagrodzenia za nia.
    >
    > Niestety kopii tej faktury, ktora klient mial
    > podpisac i odeslac z pieniazkami nadal nie mam

    Anulować fakturę mógłbyś tylko w przypadku gdybyś nie wprowadziłbyś jej do
    obrotu - tak orzekł NSA [zob. NSA z 19 grudnia 2000 (III S.A., 1715/99), NSA
    z 17 kwietnia 2000 (I S.A./Wr 2835/99), uchwala NSA z 22 kwietnia 2002 (FPS
    2/02)].

    W takim przypadku zostaje ci skorygowanie faktury na "0"

    A w miesiącu (lub kwartale, jesli rozliczasz sie kwartalnie) w którym
    wystawiles fakture MUSISZ ując ją w swojej deklaracji i - w zależności od
    tego ile będziesz miał naliczonego - odporowadzić VAT do US bądź nie.
    Niestety polska ustawa o VAT uniezależnia obowiązek odprowadzenia VAT od
    faktyczengo otrzymania należności.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 5. Data: 2004-07-26 08:31:27
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Uzytkownik "328.28.00" <n...@s...com> napisal w wiadomosci
    > Co w przypadku, kiedy klient nie zaplaci za ta FV

    To masz problem jak wszyscy inni
    Podatki do zaplacenia, towar stracony, a ty ewentualnie mozesz próbowac w
    sadach, firmach windykacyjnych
    Aby US pozwolil ci "odliczyc" utracone podatki musisz miec odpowiedni (ale
    nie pytaj co to jest) dokument, ze nigdy tej naleznosci nie otrzymasz.

  • 6. Data: 2004-07-26 09:39:36
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik SP9LWH napisał:

    [...]

    racja, takie zycie. Ale wczesniej Artur napisal
    b. dobre rozwiazanie dotyczace korekty fv. Wprost
    powiem ze idealne w swej prostocie :)

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 7. Data: 2004-07-26 09:39:56
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik artur napisał:

    [...]

    No tak, Artur dziekuje.

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 8. Data: 2004-07-26 11:40:37
    Od: " artur" <a...@N...gazeta.pl>

    328.28.00 <n...@s...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > racja, takie zycie. Ale wczesniej Artur napisal
    > b. dobre rozwiazanie dotyczace korekty fv. Wprost

    R, to nie jest wcale nic genialnego tylko powszechnie stosowana praktyka w
    takich przypadkach. A że proste, cóż... może tak się tylko wydawać. Zgadnij
    np. w którym miesiącu powinieneś ująć skorygowaną fakturę (w miesiącu
    wystawienia faktury korygowanej (pierwotnej) czy korygującej)?

    Pozdrawiam,
    artur

  • 9. Data: 2004-07-26 19:30:52
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik artur napisał:

    [...]

> [...]
    > np. w którym miesiącu powinieneś ująć skorygowaną fakturę (w miesiącu
    > wystawienia faktury korygowanej (pierwotnej) czy korygującej)?

    Nie - moj entuzjam zrodził sie dlatego, ze jak zawsze praktyka
    wskazuje najprostsze pomysly to najlepsze.
    Natomiast, co do rozliczenia fv korygujacej to pewnie znajac
    zycie w miesiacu wystawienia korygujacej, a tak zeby vat najpierw
    trzeba bylo zaplacic a pozniej .... :)))

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 10. Data: 2004-07-26 19:37:33
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "328.28.00" <n...@s...com> napisał w wiadomości
    > racja, takie zycie. Ale wczesniej Artur napisal
    > b. dobre rozwiazanie dotyczace korekty fv. Wprost
    > powiem ze idealne w swej prostocie :)

    Ja nie widzę tego tekstu. Daj mi jego treść

    Jednak ja Ciebie rozumiem, że ty dałeś towar i fakturę
    Zapłaty brak, towar ma przepaść, podatków nie chcesz płacić....

    I chcesz wystawić fakturę VAT korygującą na całą kwotę ????
    A co ma być powodem korekty ?, co z towarem / usługą ?