  • 1. Data: 2004-03-01 09:08:54
    Temat: Faktura za telefon po terminie + bilety lotnicze w koszty?
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Witam.

    Taka sytuacja:
    KPiR, VAT, memoriał.

    faktura telekomunikacyjna z terminem płatności 27 luty 2004.
    zaplacona 01.03.2004.
    kiedy wpisać i rozliczyć w KPiR i VAT.
    wiem że teoretycznie mam wpisać w miesiącu terminu płatności.. ale jak
    zapłaciłem w następnym miesiącu to ma jakieś znaczenie?

    a przy okazji może drugie pytanie..
    kupilem bilet lotniczy i w marcu lecę do warszawy na konferencję dla
    programistów - czy mogę to wpisać w koszty (jesli tak to jak i kiedy) - można
    to w ogóle traktować jako KUP? konferencja ma charakter szkoleniowo-
    informacyjny, działalność firmy to tworzenie oprogramowania.
    parę szczegółow: bilet wystawiony 5 lutego.. lot 24 marca, tani przewoźnik :)

    dziękuje z góry za pomoc
    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2004-03-01 21:32:40
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Maciek" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > wiem że teoretycznie mam wpisać w miesiącu terminu płatności.. ale jak
    > zapłaciłem w następnym miesiącu to ma jakieś znaczenie?

    [ciach]

    > dziękuje z góry za pomoc
    > Pozdrawiam
    > Maciek

    jeżeli nie rozliczasz VAT kasowo, to miesiącem dla VAT z faktur
    telekomunikacyjnych jest miesiąc płatności wynikający z faktury, a nie
    termin rzeczywistej zapłaty.
    Dla podatku dochodowego moment zapłaty też nie ma znaczenia, napisałeś
    przecież że książkę prowadzisz metodą memoriałową.

    Magda

  • 3. Data: 2004-03-01 22:56:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Mar 2004, Magdalena wrote:

    >+ "Maciek" <m...@o...pl> [...]
    >+ > faktura telekomunikacyjna z terminem płatności 27 luty 2004.
    [...]
    >+ jeżeli nie rozliczasz VAT kasowo, to miesiącem dla VAT z faktur
    >+ telekomunikacyjnych jest miesiąc płatności wynikający z faktury, a nie
    >+ termin rzeczywistej zapłaty.

    ...a jak się rozlicza kasowo to co ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd