  • 1. Data: 2003-02-20 20:00:11
    Temat: Instalacja LPG w aucie w KUP?
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam
    Prowadzę DG na zasadach ogólnych (kpir +VAT).
    W działalności wykorzystuję prywatne auto na ewidencji przebiegu (nie jest
    ST).
    Chciałbym założyć instalację LPG i nie wiem czy da się to ująć jako koszt,
    oczywiście w ramach ewidencji przebiegu.
    No i pytanie co z VAT-em w takim przypadku?
    Będę wdzięczny za sugestie.
    Krzycho

  • 2. Data: 2003-02-22 11:45:13
    Temat: Re: Instalacja LPG w aucie w KUP?
    Od: "Krzycho" <r...@p...pl>

> [...]
    > oczywiście w ramach ewidencji przebiegu.
    > No i pytanie co z VAT-em w takim przypadku?

    Widzę, że temat nie wzbudził zbytniego zainteresowania a ja ciągle mam
    dylemat.
    Założenie takiej instalacji nie jest raczej kosztem eksploatacji samochodu,
    ale z drugiej strony przecież będzie prowadziło do ograniczenia tychże
    kosztów w przyszłości.
    Może ktoś mnie oświeci w tej kwestii.
    Pozdrowienia
    Krzycho

  • 3. Data: 2003-02-22 13:40:22
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    s...@p...onet.pl chwycił(a) pióro i napisał(a):
> [...]
    koszt,
    > oczywiście w ramach ewidencji przebiegu.
    > No i pytanie co z VAT-em w takim przypadku?

    Tak jest dla soób prawnych.Myśle że z fizycznymi jest tak samo.
    stan prawny na dzień 21 stycznia 2003 r.

    Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 51 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku
    dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze
    zm.) do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się wydatków z tytułu
    kosztów używania, dla potrzeb działalności gospodarczej, samochodów
    osobowych nie stanowiących składników majątku podatnika - w części
    przekraczającej kwotę wynikającą z pomnożenia liczby kilometrów
    faktycznego przebiegu pojazdu dla celów podatnika oraz stawki za jeden
    kilometr przebiegu, określonej w odrębnych przepisach wydanych przez
    właściwego ministra. Samochodem osobowym jest w rozumieniu ustawy każdy
    samochód, który nie posiada homologacji producenta lub importera
    wymaganej dla samochodów innych niż osobowe oraz którego dopuszczalna
    ładowność nie przekracza 500 kilogramów. W komentowanym przepisie jest
    mowa o kosztach używania, gdy tymczasem założenie instalacji gazowej do
    samochodu nie mieści się w pojęciu "używanie" (zob. wyrok NSA z dnia 28
    maja 1999 r. - sygn. akt I SA/Gd 760/97; opublikowany program LEX nr
    38706). Skoro więc poniesiony wydatek przekracza zakres tego pojęcia -
    nie można go zaliczyć do kosztów uzyskania pojazdu, o którym mowa w
    pytaniu, nawet jeśli mieści się on w ramach limitu.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 4. Data: 2003-02-22 19:11:11
    Od: "Krzycho" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    [..]
> [...]
    > nie można go zaliczyć do kosztów uzyskania pojazdu, o którym mowa w
    > pytaniu, nawet jeśli mieści się on w ramach limitu.

    Dzięki za wyjaśnienie :- )
    Właśnie takiego "werdyktu" się obawiałem, chć nie powiem że nie
    przewidywałem.
    Szkoda. Będę musiał teraz ponownie przekalkulować opłacalność inwestycji.
    Pozdrowienia
    Krzycho