  • 1. Data: 2002-12-30 21:47:05
    Temat: Jak długo można wisieć ?
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Moja znajoma zawiesiła działalność swojej firmy na czas nieokreślony.
    Czy on faktycznie może być nieokreślony ? czy nie ma jakiś ograniczeń ?
    W sumie to wygoda zamiast likwidować działalnośc i płacić podatek
    od remanentu to firma sobie wisi i już. Czy jest w tym jakiś haczyk ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl
    NOWA PŁYTA !!! - "Rainbow Of The Universe"

  • 2. Data: 2003-01-03 22:16:19
    Temat: Re: Jak długo można wisieć ?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a e...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > W sumie to wygoda zamiast likwidować działalnośc i płacić podatek
    > od remanentu to firma sobie wisi i już. Czy jest w tym jakiś haczyk ?

    Podobno jest teakie ograniczenie dla VATowców - 10 miesięcy ale nie wiem
    jaka jest tego podstawa. Dla nie VATowców nie ma ograniczenia choć czasami
    US czepia się karty podatkowej ponieważ co miesiąc muszą robić odpisy, ale
    wtedy raz na jakiś czas (rok, 2 lata) wystarczy wysłać im pismo że DG jest
    cały czas zawieszona.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."
    Gabriel Laub

  • 3. Data: 2003-01-04 15:23:49
    Temat: Re: Re: Jak długo można wisieć ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jan 2003, Budzik wrote:

    >+ Osobnik posiadający mail'a e...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Podobno jest teakie ograniczenie dla VATowców - 10 miesięcy ale nie wiem

    Niedawno ktoś pytał to podawałem paragraf z ustawy o VAT.
    Ale IMHO nie chodzi o konieczność zapłacenia VATu od towarów
    handlowych "na stanie" (10 mies, art.6a) oraz utratę możliwości
    "odliczenia wiszącego VATu" (36 mies., nie chce mi się znów szukać).

    Pozostaje sprawa ZUSu, który "zawieszenia" nie przewiduje.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-04 18:17:15
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > Pozostaje sprawa ZUSu, który "zawieszenia" nie przewiduje.

    z zusu sie po prostu wyrejestrowuje jako platnik i jako
    ubezpieczony (ZWPA kod 113, ZWUA kod 140),

    do masy postow o zawieszaniu dg w archiwum chcialbym dodac
    stanowisko us wroclaw-krzyki, ktory twierdzi, ze (oprocz
    wyrejestrowania w zus) u nich nie trzeba nic skladac (ani
    nip-1, ani zadnego pisma), tylko "prowadzi" sie dalej dg
    (ze wszystkimi konsekwencjami) z zerowymi obrotami,
    a co najwyzej mozna sie wyrejestrowac jako podatnik vat,
    a kratka 56.2 w nip-1 zostala wprowadzona nielusznie
    pod naciskiem podatnikow i tylko poteguje zamieszanie

    --
    bromden
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 5. Data: 2003-01-04 19:08:36
    Temat: Korekta - Re: "Jak długo..."
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ Ale IMHO nie chodzi o konieczność zapłacenia VATu od towarów

    Wrrr.... Oczywiście właśnie *chodzi* o to że wtedy trzeba
    VAT odprowadzić...

    Pozdrowienia !

  • 6. Data: 2003-01-05 13:31:59
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@g...pl:

> [...]
    > a kratka 56.2 w nip-1 zostala wprowadzona nielusznie
    > pod naciskiem podatnikow i tylko poteguje zamieszanie

    Takie stanowisko przyjmuje nie tylko ten US.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 7. Data: 2003-01-05 15:15:21
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > Takie stanowisko przyjmuje nie tylko ten US.

    w ogole, tak mi chodzi po glowie, ze bcc i pkpp
    zamiast snuc swoje wizje o podatku liniowym, zmniejszeniu
    biurokracji, etc., powinny raczej zrobic ogolnopolski,
    dostepny przez internet rejestr interpretacji przepisow
    prawa w zaleznosci od urzedu skarbowego