  • 1. Data: 2002-08-26 09:14:31
    Temat: Jak kupic najkorzystniej samochod ?
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    Witam szanownych grupowiczow,

    interesuje mnie kwestia kupna samochodu na firme i nie wiem jak bedzie
    najkorzystniej...
    Co radzicie...?
    Jaka forma...?
    Leasing..., zwykle raty czy jeszcze inny sposob...?
    Chcialbym jak najwiecej skorzystac - zwrot vat-u i koszty eksploatacji...
    Nie znam sie na tym ale z tego co sie orientuje to vat zwracaja gdy jest
    homolagacja a ta ponoc od tego roku tylko na samochody typu kombi...
    Zgadza sie czy nie...?
    Czy mozna kupic zwykly nie kombi na firme i na jakich zasadach...

    Pomocy, bardzo dziekuje z gory za informacje...

    pozdrawiam,

    Rafal

  • 2. Data: 2002-08-26 12:21:27
    Temat: Re: Jak kupic najkorzystniej samochod ?
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    > Nie znam sie na tym ale z tego co sie orientuje to vat zwracaja gdy jest
    > homolagacja a ta ponoc od tego roku tylko na samochody typu kombi...

    Nie pakuj sie w lizing ani kredy typowo ma samochod bo wtedy ac/oc jest na
    back !! Samochod ci ukradna po miesiacu a bank nie da ci ani grosza mimo ze
    np zaplaciles pierwsza rate 10000 z wlasnej kieszeni ... :(((

    Druga sprawa ze samochod musi miec fabryczna homologacje jako ciezarowka i
    tyle (placi sie za to w salonach dodatkowo kolo 1500 zl zaleznosci od auta).
    Odliczasz wtedy sobie VAT od zakupu... o kombi trzeci raz slysze :( ?

    AndY

  • 3. Data: 2002-08-26 16:02:49
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "ralf78" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
    > interesuje mnie kwestia kupna samochodu na firme i nie wiem jak bedzie
    > najkorzystniej...

    A jaka jesteś firma?
    Masz pełną księgowość ?
    Jeśli masz uproszczoną, to kup za gotówką "ciężarówkę podatkową" znaczy się
    nowe kombi z odpowiednimi fabrycznymi papierami.
    Zapomnij o leasingach, kredytach samochodowych 0%.
    Jak cię nie stać, poczekaj, albo weź prywatny kredyt w ROR.

  • 4. Data: 2002-08-26 16:50:02
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    > Druga sprawa ze samochod musi miec fabryczna homologacje jako ciezarowka i
    tyle (placi sie za to w salonach dodatkowo kolo 1500 zl zaleznosci od auta).

    Wydaje mi sie ze tylko kombi moze dostac homologacje na ciezarowy, zwlaszcza
    po tym jak byla afera ze ludzie brali samochody z tzw. "KRATKA" za tylnym
    siedzeniem i ubiegali sie o zwrot vatu... Wolalbym zwykly nie kombi... A czy
    zwykly osobowy typu na przyklad audi A3 mozna...?

    Swoja droga to rzeczywiscie smieszne bylo gdy widzialem "malucha" czy
    "matiza" z homologacja na ciezarowy...:))

    > Nie pakuj sie w lizing ani kredy typowo ma samochod bo wtedy ac/oc jest na
    back

    Rzeczywiscie o leasingu slyszalem ze jest sredni, znajomy skasowal taka
    bryke i mimo ze mial 1/2 splacona nic nie dostal...
    A kredyt zwykly...?
    Jak wtedy sie rozliczac ze skarbowka...?

    A co wtedy gdy ukradna albo nie daj boze wypadek...?

    Co z kasa?

    pozdrawiam i dziekuje

  • 5. Data: 2002-08-26 18:24:32
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > siedzeniem i ubiegali sie o zwrot vatu... Wolalbym zwykly nie kombi... A
    czy
    > zwykly osobowy typu na przyklad audi A3 mozna...?

    Można.
    Jednak sam przyznasz, ze to nie ciężarówka i obowiązują cię przepisy o
    osobowych, a te są mało atrakcyjne

  • 6. Data: 2002-08-26 19:49:19
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy
    >
    > Można.
    > Jednak sam przyznasz, ze to nie ciężarówka i obowiązują cię przepisy o

    Jestes pewien, ze to A3 nie ma homologacji na ciezarowkę?
    Ostatnio ogladalem Toyote i Honde. Obie 5d z homologacja, kratą na stałe, na
    4 osoby.. Żadne przeróbki, tylko fabrycznie nowe samochody.

    Karol

  • 7. Data: 2002-08-26 20:02:19
    Od: "John Doe" <J...@d...com>

    "Janek" <j...@w...pl> wrote in message news:akdr4a$b1r$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "ralf78" <r...@b...pl> napisał w wiadomości

    (...)
    > Zapomnij o leasingach, kredytach samochodowych 0%.
    > Jak cię nie stać, poczekaj, albo weź prywatny kredyt w ROR.

    a czemu to leasing taki straszny? gdzie minusy?
    mnie bardzo skusil tym, ze 45% mozna od razu sobie wrzucic w koszta, a nie
    czekac 6 lat (czy tam 3) z amortyzacją.
    Czy faktycznie w przypadku kradziezy nie dostajesz ani grosza(lub drugiego
    samochodu)? cos mi sie to wydaje niemozliwe

    Zdrowko
    Tomek

  • 8. Data: 2002-08-26 20:03:09
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > 4 osoby.. Żadne przeróbki, tylko fabrycznie nowe samochody.

    A na to nie wpadłem. Może rzeczywiście też je sprzedają z kratą.
    Ale autor pytania śmiał się z ciężarowych maluchów, i wydawało mi się, że
    chce normalną, a nie oszpeconą osobówkę.

  • 9. Data: 2002-08-26 21:16:23
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "John Doe" <J...@d...com> napisał w wiadomości
    > a czemu to leasing taki straszny? gdzie minusy?
    > mnie bardzo skusil tym, ze 45% mozna od razu sobie wrzucic w koszta, a nie
    > czekac 6 lat (czy tam 3) z amortyzacją.

    Chętnie poczekam na odpowiedzi innych, mających takie koszta , po kontroli
    skarbowej.

    Ja się przymierzałem i jako "działacz" nie znalazłem korzyści w lizingu.

  • 10. Data: 2002-08-26 21:18:51
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Ja się przymierzałem i jako "działacz" nie znalazłem korzyści w lizingu.

    Może dziś sytuacja jest ciut odmienna od mojej, bo ja korzystałem jeszcze z
    premii i ulgi inwestycyjnej, które skutecznie zmieniły wynik finansowy.