  • 1. Data: 2008-08-01 08:50:09
    Temat: Re: Jak prawidlowo - licencja/umowa dzierzawy orpogramowania w php?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning
    On Thu, 31 Jul 2008, r...@o...pl wrote:

> [...]
    tku-od-towarow-i-uslug...

    > Gotfryd, co to za FUD! :)
    > Zerknij do rozporzadzenia "fakturowego" i sprawdz, ze chodzi o bardzo
    > konkretne doradztwo ;)

    Hmm... No toż zbyt optymistycznie wygląda, aby prawdziwe było ;)
    Thx, jakoś tak nie popatrzyłem na "minister określi"! :(

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2008-08-01 10:15:44
    Od: r...@o...pl

    On 1 Sie, 10:50, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > FUT warning

    >   Hmm... No toż zbyt optymistycznie wygląda, aby prawdziwe było ;)
    >   Thx, jakoś tak nie popatrzyłem na "minister określi"! :(

    Nadal pozostaje problem co to jest "rzeczoznawstwo bedace zarazem
    doradztwem" - ale IMO pisanie programow pod to nie podpada. Slownikowo
    rzeczoznawstwo jest to zajecie rzeczoznawcy, a rzeczoznawca to osoba
    powoływana do wydawania orzeczenia lub opinii w sprawach spornych,
    wchodzących w zakres jej kwalifikacji.
    A wiec standardowe ogolnie pojete programowanie jak najbardziej pod to
    nie podpada.

  • 3. Data: 2008-08-01 16:08:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2008, r...@o...pl wrote:

    > doradztwem" - ale IMO pisanie programow pod to nie podpada.

    Samo pisanie - IMO zdecydowanie nie.
    Stworzenie dokumentacji itp również.
    Ale już proponowanie rozwiązań "pod klucz" *wspólnie* z klientem
    zaczyna wzbudzać wątpliwości (zapodanie oferty wersja pierwsza, druga
    czy trzecia do wyboru - i tylko wyboru, bez analizy na potrzeby
    konkretnego klienta IMO także doradztwem nie jest).
    Ale praktyka jest taka, że na pisanie oprogramowania i dawania go
    klientowi bez cech doradztwa to pozwolić sobie mogą firmy gdzieś
    tak w skali między Prokomem a Microsoftem...

    > A wiec standardowe ogolnie pojete programowanie jak najbardziej pod to
    > nie podpada.

    Zdecydowanie się zgadzam :)

    pzdr, Gotfryd