  • 21. Data: 2011-10-06 10:44:43
    Temat: Re: Jak to zrobić?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 12:23, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Niby mamy sobie coś z tego:
    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=niebo+zwali%B3o+
    si%EA+na+g%B3ow%EA
    > ...wybrać?
    > :]

    Raczej tu:
    http://www.grupy.egospodarka.pl/prasowka-Projekty-us
    taw-podatkowych-by-ISP,t,397775,p,1,8.html

    > Cóż, ci co wdrażają "pomysły" najczęściej nie muszą później prowadzić
    > ewidencji która z nich wynika.

    O - to jest pomysł! :-)

    Tomek

  • 22. Data: 2011-10-06 13:22:44
    Od: "Waldemar" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Click --> <http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU200106
    20628>

    > Art. 37 ze szczególnym uwzględnieniem ustępu 3
    > Ale doczytaj też art 17 i później, zwłaszcza jeśli wytwarzasz odpady
    > niebezpieczne.

    ja je zbieram od klientów, tzn. że ja je wytwarzam czy klient?
    sam wytwarzam rocznie kilka tonerów i tuszy od drukarek, to też muszę
    zgłaszać?

    > No a później sankcje - art. 79b

    > Oczywiście zakładam, że pozwolenie na zbiórkę odpadów (w tym zapewne
    > niebezpiecznych) masz. Bo jeśli nie to okolice art. 28 ZTCP no i w
    > sankcjach też sobie coś dobierzesz ;-)

    niezła masakra.
    To jeżeli odbieram od klienta dajmy na to monitor CRT i wystawiam mu KPO to
    on też musi zgłosić to do marszałka?

  • 23. Data: 2011-10-06 13:37:22
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.10.2011 15:22, Waldemar wrote:

    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ja je zbieram od klientów, tzn. że ja je wytwarzam czy klient?

    Klient wytwarza a Ty zbierasz - na zbieranie (i transport) trzeba mieć
    pozwolenie.

    > sam wytwarzam rocznie kilka tonerów i tuszy od drukarek, to też muszę
    > zgłaszać?

    Zależy co rozumiesz przez "zgłaszać"

    > niezła masakra.
    > To jeżeli odbieram od klienta dajmy na to monitor CRT i wystawiam mu KPO
    > to on też musi zgłosić to do marszałka?

    Musi zaraportować te odpady, natomiast KPO wystawia klient a nie Ty - i
    tutaj wg mnie nawet karnie można się przyczepić, chociaż z tego co widzę
    to "wszyscy tak robią" i póki co o pogromach nie słychać.

    Tomek

  • 24. Data: 2011-10-06 13:47:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:

    Wszystko co dalej jest IMHO, czyli każdy bawi się za swoje pieniądze ...

    > ja je zbieram od klientów, tzn. że ja je wytwarzam czy klient?

    Wytwarza je klient i jeśli prowadzi DG oraz wytwarza odpady
    niebezpieczne lub wytwarza więcej niż 5 ton to zgodnie z ustawą powinien
    to wcześniej zgłosić do marszałka (art. 17 ustęp 1). A następnie, do 15
    marca, powinien złozyć sprawozdanie.

    Ty natomiast prowadzisz zbieranie odpadów i musisz mieć na to
    zezwolenie. Nie chciałbym Cię stresować ale zainteresuj się tym bo
    sankcje są na poziomie 10 kplz.

    Niestety tu nie funkcjonuje instytucja czynnego żalu, tak więc należy
    jak najszybciej załatwić bieżące pozwolenia i raczej nie należy składać
    zaległych kwitów. Z powodów oczywistych - marszałek nie ma innej opcji
    niż nałożenie kary. No chyba, że masz wolne 10 kplz za zbieranie i po 5
    kplz za każde niezłożenie zestawienia zbiorczego.

    > sam wytwarzam rocznie kilka tonerów i tuszy od drukarek, to też muszę
    > zgłaszać?

    Z ostrozności procesowej tak.

    > niezła masakra.

    No niestety. Podobno każdy ma taką żonę na jaką zasługuję i najwyraźniej
    w przypadku "mania" wybrańców narodu działa taki sam mechanizm.

    > To jeżeli odbieram od klienta dajmy na to monitor CRT i wystawiam mu KPO
    > to on też musi zgłosić to do marszałka?

    Przede wszystkim formalnie to klient Tobie wystawia KPO, a nie Ty klientowi.

    Oczywiście klient prowadzący DG i przekazujący Ci monitor CRC musi z
    minimum 30 dniowym wyprzedzeniem poinformować marszałka o zamiarze
    wytwarzania odpadów niebezpiecznych. A następnie do 15 marca musi złożyć
    sprawozdanie.

    To jest wersja minimum. Co bardziej ostrożni składają zawiadomienie
    przed rozpoczęciem działalności, w wyniku której moga powstać odpady
    niebezpieczne.

    Może Tomek Ci napisze jeszcze coś wiecej.

    Piotrek

  • 25. Data: 2011-10-06 13:49:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-06 10:57, tomek wrote:
    > PS. Robię się zazdrosny że łamiesz mój - oczywisty dla całej reszty
    > grupowiczów - monopol na odpady ;-)))

    Ojtamojtam! Świecę po prostu światłem odbitym - nie ma się co stresować ;-)

    Piotrek

  • 26. Data: 2011-10-06 13:56:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:
    > sam wytwarzam rocznie kilka tonerów i tuszy od drukarek, to też muszę
    > zgłaszać?

    A nie zużywasz przypadkiem żarówek energooszczędnych lub świetlówek,
    farb, długopisów, baterii, akumulatorów i ChGW czego jeszcze?

    To jest dość bagnisty grunt, tak więc jak już będziesz zawiadamiał
    marszałka to sugeruję wpisać i takie bzdety.

    Piotrek

  • 27. Data: 2011-10-06 13:58:11
    Od: "Waldemar" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ty natomiast prowadzisz zbieranie odpadów i musisz mieć na to zezwolenie.
    > Nie chciałbym Cię stresować ale zainteresuj się tym bo sankcje są na
    > poziomie 10 kplz.

    zgłosiłem kiedyś w gminie:
    "WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU PODMIOTÓW
    ZWOLNIONYCH Z OBOWIĄZKU UZYSKANIA ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W
    ZAKRESIE ZBIERANIA LUB TRANSPORTU ODPADÓW"

    oto chodzi?

  • 28. Data: 2011-10-06 14:03:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-06 15:22, Waldemar wrote:
    > niezła masakra.

    Zerknąłem sobie z ciekawości do ustawy i jeśli Ty nie masz pozwolenia na
    zbieranie to formalnie Twoi klienci również mogą zarobić bonusowe 10
    kplz ...

    A mają ich jak na widelcu, skoro istnieją KPO.

    No dobra już więcej Cię nie stresuję - wprawdzie to dopiero czwartek ale
    życzę miłego weekendu i owocnego wybierania nowych wybrańców narodu ;-)

    Piotrek

  • 29. Data: 2011-10-06 14:16:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-06 15:58, Waldemar wrote:
> [...]
    > ZWOLNIONYCH Z OBOWIĄZKU UZYSKANIA ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI
    > W ZAKRESIE ZBIERANIA LUB TRANSPORTU ODPADÓW"

    Nie wiem - akurat ten aspekt nie był mi do niczego potrzebny.

    Natomiast warunki zwolnienia masz w ustawie. Może doczytaj.

    Tomek podawał tu link do portalu "śmieciowego". Udzielał się tam co
    najmniej jeden gość który sprawiał wrażenie, że zna się na szeroko
    rozumianym prawie ochrony środowiska.

    Nie bardzo mam teraz czas na odszukanie tego postu ale może Tomek przypomni.

    Piotrek

  • 30. Data: 2011-10-06 14:23:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-06 16:16, Piotrek wrote:
    > Nie bardzo mam teraz czas na odszukanie tego postu ale może Tomek
    > przypomni.

    Click --> <http://odpady.net.pl/forum/viewforum.php?f=4?

    Piotrek