  • 1. Data: 2007-06-03 11:26:31
    Temat: Jaką forme zatrudnienia wybrać
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    Witam!
    Mam do wykonania pracę - czas jej trwania około dwa miesiące -
    chciałbym zatrudnić do pomocy dwie osoby, jaką formę zatrudnienia
    najlepiej wybrać, czy umowę zlecenie, czy o dzieło. Chcę im zapłacić
    1200 złoty netto, już policzyłem ile muszę wydać na ZUSy itp, ale ile
    z tego mogę wrzucić w koszta. Z góry dziękuję za informację.

  • 2. Data: 2007-06-03 12:41:09
    Temat: Re: Jaką forme zatrudnienia wybrać
    Od: <s...@a...pl>

    >Mam do wykonania pracę - czas jej trwania około dwa miesiące -
    >chciałbym zatrudnić do pomocy dwie osoby, jaką formę zatrudnienia
    >najlepiej wybrać, czy umowę zlecenie, czy o dzieło.

    Sam sobie udzieliłeś już odpowiedzi: zatrudnić = umowa o pracę

  • 3. Data: 2007-06-03 18:33:38
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > Sam sobie udzieliłeś już odpowiedzi: zatrudnić = umowa o pracę

    Tak a za dwa miesiące jak bedzie mniej pracy to ich zwolnię? Nie
    chodzi mi o nazewnictwo tylko raczej o fakty ekonomiczne;-)

  • 4. Data: 2007-06-03 19:28:52
    Od: <s...@a...pl>

    >Tak a za dwa miesiące jak bedzie mniej pracy to ich zwolnię? Nie
    >chodzi mi o nazewnictwo tylko raczej o fakty ekonomiczne;-)

    Ale tu chodzi własnie o nazewnictwo. W skrócie: Jesli chcesz zatrudnić, to
    umowa o pracę. Jesli chcesz zlecić wykonywanie jakiegoś zadania, to umowa
    zlecenia. Jesli chcesz zlecić wykonanie jakiegoś zadania z efektem
    końcowym - umowa o dzieło.
    Czasami przy niektórych zadaniach mozna zastosować każdą z tych umów. Warto
    jednak wtedy pomysleć o pozostałych aspektach tj. np. odpowiedzialnosci za
    wykonaną pracę / wykonane zlecenie / wykonane dzieło. Nie zawsze pieniadze
    sie powinne liczyć.

    Przy każdej z tych umów wydatki będą kosztem.