  • 1. Data: 2007-05-12 12:28:19
    Temat: KPiR, przychód 2007
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Od tego roku nie można ewidencjonować w KPiR przychodów
    w dacie wystawienia faktury, więc skoro nie wystawiliśmy jeszcze faktury
    a mamy przychód to na jakiej podstawie go wpisać - ktoś ma koncepta
    albo wiedzę na ten temat?

    pozdr

  • 2. Data: 2007-05-12 21:48:00
    Temat: Re: KPiR, przychód 2007
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 May 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    > w dacie wystawienia faktury, więc skoro nie wystawiliśmy jeszcze faktury
    > a mamy przychód to na jakiej podstawie go wpisać - ktoś ma koncepta

    Możesz podać przykład takiego przychodu, że *musi być zaewidencjonowany*
    w dacie otrzymania, jeśli jest wystawiana f-ra?
    Ja np. mam kłopot z odpowiedzią, jako że sam praktykuję "ujmowanie
    w księdze do 20", a przecież do ewidencji VAT wpisuję faktury...
    :|

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-05-13 06:50:32
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Możesz podać przykład takiego przychodu, że *musi być zaewidencjonowany*
    > w dacie otrzymania, jeśli jest wystawiana f-ra?

    nie wim czy dobrze zrozumiałam pytanie, ale....jesli tak, to np. za
    dzierżawę, jezli zgodnie z umową okresem rozliczeniowym jest miesiąc, to
    mimo, że zgodnie z rozporządzeniem faktura wystawiona 7 nastepnego
    miesiąca, VAT w miesiącu wystawienia, dochodowy ostatni dzień miesiąca
    poprzedniego

  • 4. Data: 2007-05-13 08:56:51
    Od: t...@o...pl

> [...]
    > mimo, że zgodnie z rozporządzeniem faktura wystawiona 7 nastepnego
    > miesiąca, VAT w miesiącu wystawienia, dochodowy ostatni dzień miesiąca

    Z updof, Art. 14:

    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się,
    z zastrzeżeniem ust. 1e, 1h i 1i, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego
    lub wykonania usługi, albo częściowego wykonania usługi, nie później
    niż dzień:
    1) wystawienia faktury albo
    2) uregulowania należności.

    1e. Jeżeli strony ustalą, że usługa jest rozliczana w okresach rozliczeniowych,
    za datę powstania przychodu uznaje się ostatni dzień okresu rozliczeniowego
    określonego w umowie lub na wystawionej fakturze, nie rzadziej niż raz
    w roku.

    gonia mówiła o 1e, natomiast jest też wariant 1c - czyli np wykonujesz usługę
    dla drugiej firmy, usługa wykonana np 12., fakturę wystawiasz do 19. I pytałem
    właśnie o to, jak ująć przychód tego 12. Można wpisać do ewidencji sprzedaży
    (nieudokumentowanej fakturami), ale przecież mamy zamiar wystawić fakturę.
    Z drugiej można chyba zrobić tak, że do dochodówki dochód idzie z ewidencji, a
    faktura już tylko do vatu się liczy(wcześniej ubzdurało mi się że ewidencja
    sprzedaży jest tylko dla przychodów ze sprzedaży ludności, stąd pytanie)?

    Przy okazji mamy chyba kolejną niekonsekwencję - przepisywanie przychodu z
    ewidencji sprzedaży VAT może spowodować, że zaniżamy tenże przychód - np.
    fakturka pojawia się w ES VAT w maju, ale dochód - wg znoweliowanej updof -
    przypada na kwiecień...

    pozdro

  • 5. Data: 2007-05-13 16:20:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > tenże przychód - np. fakturka pojawia się w ES VAT w maju, ale dochód
    > - wg znoweliowanej updof - przypada na kwiecień...

    Jaka w tym niekonsekwencja, że są różne terminy rozliczeń
    różnych podatków? Kiedyś to się nawet rozjeżdżało częściej/bardziej.

  • 6. Data: 2007-05-13 19:24:18
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

> [...]
    > sprzedaży jest tylko dla przychodów ze sprzedaży ludności, stąd pytanie)?

    biorąc pod uwagę, że to tan sam miesiąc, to w czym problem? bo nie
    bardzo rozumiem
    a że zapisy powiiny być w porządku chronologicznym, to zwracam uwage na
    powinny, nigdzię nie ma, że brak tego porzadku skutkuje cymkolwiek

    szczegolnie od strony przychodu

  • 7. Data: 2007-05-14 03:01:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 May 2007, gonia wrote:

    > nie wim czy dobrze zrozumiałam pytanie, ale....jesli tak,

    Nie. Źle ująłem :(
    Miało być "w dniu", a nie "na dzień".

    pzdr, Gotfryd