  • 11. Data: 2006-09-01 08:22:04
    Temat: Re: Kasa fiskalna, raport dobowy, jak wpisywać do KPIR
    Od: "aaa" <b...@o...pl>

    I ostatnie pytanko...

    Jesli nie jestem na VAT to z jaka stawką wprowadza sie towary na kasę (22%
    czy stawka zwolniona)?

  • 12. Data: 2006-09-01 09:33:49
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0608312358440.756@athlon64>,

    > Ja tak z czystej ciekawości: istnieje w przepisach nakaz takiego
    > postępowania?
    > Bo przecież korektę przychodu "niefiskalnego" można do KPiR wpisać
    > wprost - jako ujemny przychód.

    Chyba istnieje...

    Z wiadomego rozporządzenia:
    § 20.
    1. Podatnicy, którzy ewidencjonują obrót przy zastosowaniu kas
    rejestrujących, dokonują zapisów w księdze na podstawie danych
    wynikających z raportów dobowych, z zastrzeżeniem ust. 2, skorygowanych
    o wartości dotyczące zwrotów towarów wynikające z odrębnych ewidencji.

    W ust. 2 jest pozowlenie na zapis zbiorczy na koniec miesiąca. Też
    skorygowany.

    Ps. "Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się" ma, jak widać,
    głębsze uzasadnienie ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 13. Data: 2006-09-01 09:37:11
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ed6tkb$g06$1@news.onet.pl>, "aaa" <b...@o...pl> wrote:

    > czyli łatwiej jest wystawić na koniec miesiaca raport zbiorczy i na jego
    > podstawie wypisać DW zawierajacy łączny utarg z całego miesiaca (bedzie
    > tylko jeden DW zamiast 30 :) ) Oczywiscie co dziennie na zakończenie
    > sprzedaży wystawiam Raport Dobowy i wpinam go do dokumentów..

    A coś Ty się tak tego DW uczepił(a)? Gotfryd dobrze sugeruje: weź to
    rozporządzenie i poczytaj dokładnie. Tam jest napisane, jakie i do czego
    mogą być DW.

  • 14. Data: 2006-09-01 10:51:54
    Od: "aaa" <b...@o...pl>

    > A coś Ty się tak tego DW uczepił(a)? Gotfryd dobrze sugeruje: weź to
    > rozporządzenie i poczytaj dokładnie. Tam jest napisane, jakie i do czego
    > mogą być DW.

    Nie chodzi o to, żebym sie uczepił... nie wiem tylko jak mam ten raport
    dobowy wpisywac do KPIR... Mam po prostu wpisać go bezpośrednio do książki?

    "Raport z dn 01,09,06 nr 1 -- kwota 100żł ?

  • 15. Data: 2006-09-01 11:18:11
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > "Raport z dn 01,09,06 nr 1 -- kwota 100żł ?

    Wpisz
    :)

    Darek

  • 16. Data: 2006-09-01 12:31:56
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ed93ck$kqr$1@news.onet.pl>, "aaa" <b...@o...pl> wrote:

    > nie wiem tylko jak mam ten raport
    > dobowy wpisywac do KPIR...

    Tak jak każdy inny dokument: odpowiednie rzeczy w odpowiednie rubryczki.

  • 17. Data: 2006-09-01 13:14:14
    Od: "aaa" <b...@o...pl>

    > Tak jak każdy inny dokument: odpowiednie rzeczy w odpowiednie rubryczki.

    Sorki za te wszystkie lamerskie pytanka... ale nie dawalo mi to spokoju..
    Czyli Raport Dobowy jest normalnym dokumentem ksiegowym i wpisuje sie go
    najzwyczajniej bezpośrednio do KPIR (bez żadnego pośrednictwa DW)...

    Jeszcze raz dzięki za poświecony czas i pomoc
    pozdrawiam

  • 18. Data: 2006-09-01 20:01:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Sep 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > rejestrujących, dokonują zapisów w księdze na podstawie danych
    > wynikających z raportów dobowych, z zastrzeżeniem ust. 2, skorygowanych

    Acha, thx. Niby się czyta to setki razy... :]

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2006-09-01 20:09:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Sep 2006, aaa wrote:

    > Nie chodzi o to, żebym sie uczepił... nie wiem tylko jak mam ten raport
    > dobowy wpisywac do KPIR... Mam po prostu wpisać go bezpośrednio do książki?

    *przeczytaj rozporządzenie*!
    Tak jak kierowcę obowiązuje Kodeks Drogowy tak Ciebie obowiązuje kilka
    ustaw i rozporządzeń - więc je przeczytaj.
    Nie chodzi o to jedno pytanie - a o wiele innych obowiazków tam
    zapisanych.
    BTW: na której pozycji wpisałeś do KPiR remanent początkowy? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2006-09-01 20:24:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Sep 2006, aaa wrote:

    > Jesli nie jestem na VAT to z jaka stawką wprowadza sie towary na kasę (22%
    > czy stawka zwolniona)?

    Jak Ci napiszemy to nie przeczytasz ani ustawy ani rozporządzenia.

    No to trzeba tak:
    Rozporzšdzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas
    rejestrujšcych

    ...i tam znajdziesz paragraf 5
    A tenże paragraf odsyła do art. 111 ust. 5 ustawy:
    Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług

    Przy darmowej rejestracji tu będzie w HTMLu:
    http://podatki.pl/akty/280306.htm
    http://podatki.pl/akty/ra110304.htm?strona=6#spis36
    (już otwarte na właściwej stronie ustawy ;))

    ...polecam!

    Nie, NIE żartuję.

    I jakieś 3000 postów z archiwum grupy na początek, żeby się rozeznać
    co warto wiedzieć :] (to też nie dowcip, bo sam tak zaczynałem).

    I oczywiście rozporządzenie o KPiR oraz ustawę o podatku dochodowym
    takoż :) (a potem Ordynacja, KKS, Kodeks Cywilny...)

    pzdr, Gotfryd