  • 1. Data: 2002-10-13 16:57:40
    Temat: Koniec amortyzacji
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Witam Serdecznie!
    Właśnie skoczyła nam się amortyzacja na samochód i zastanawiamy się nad jego
    sprzedażą. Czy istnieją jakieś przepisy mówiące o minimalnej wartości
    sprzedaży takiego samochodu? Czy sprzedając go taniej (rodzinie) poniżej
    wartości rynkowej tego rocznika nie złamiemy prawa?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-13 20:28:56
    Temat: Re: Koniec amortyzacji
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tompac" <t...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedaży takiego samochodu? Czy sprzedając go taniej (rodzinie) poniżej
    > wartości rynkowej tego rocznika nie złamiemy prawa?

    Dana rzecz jest warta tyle, ile ktoś jest gotów za nią zapłacić.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-10-13 21:02:55
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "tompac" <t...@a...pl> napisał w wiadomości
    > jego
    > >

    > Dana rzecz jest warta tyle, ile ktoś jest gotów za nią zapłacić.

    AFAIR to w ustawach jest cos na temat ceny rynkowej.

    Karol

  • 4. Data: 2002-10-13 22:25:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Oct 2002, tompac wrote:
    [...]
    >+ sprzedaży takiego samochodu? Czy sprzedając go taniej (rodzinie) poniżej
    >+ wartości rynkowej tego rocznika nie złamiemy prawa?

    UoPDoOF, art. 25"Związek gospodarczy podatnika"
    punktujac:
    ++++
    2. Dochody, o których mowa w ust. 1, określa się, w drodze oszacowania,
    stosując następujące metody:

    1) porównywalnej ceny niekontrolowanej,
    [...to do ciebie :] a po naszemu: "cena rynkowa"...]
    3) rozsądnej marży ("koszt plus")
    [...tak, tak - MUSISZ doliczyć marżę jeśliby to był towar handlowy...]
    [...]
    4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio, gdy podmiot krajowy:
    [...]
    5. Związek, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, ma miejsce, gdy
    [...]
    6. Przez pojęcie powiązań rodzinnych, o których mowa w ust. 5, rozumie się
    małżeństwo oraz pokrewieństwo lub powinowactwo do drugiego stopnia.
    ----

    Pytanie dodatkowe: ustawa *była* czytana ?? ;)

    BTW: widziałem już że Karol zdążył powyższe zasugerować komuś
    kto uważa że "ile nabywca da tyle wpisujemy do Księgi" ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-10-13 22:42:13
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > ----
    >
    > Pytanie dodatkowe: ustawa *była* czytana ?? ;)

    Co tam "powiązania". Moze nie byc powiazan i US moze wezwac do zlozenia
    wyjasnien, jezeli cena transakcji odbiega od cen rynkowych (przynajmniej o
    takim przypadku w PDOP mozna ostatnio poczytac w prasie, prawdopodobnie ten
    sam przepis jest w PDOF).

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2002-10-14 17:43:04
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedaży takiego samochodu? Czy sprzedając go taniej (rodzinie) poniżej
    > wartości rynkowej tego rocznika nie złamiemy prawa?

    Witam,

    to co moi szanowni przedmówcy napisali - jest bezapelacyjnie prawdą. Ale -
    podtrzymuję swoją wypowiedź.
    I znów mam coś powiedzieć nie znając szczegółów :-)))))
    Pozdrawiam serdecznie