  • 11. Data: 2010-10-10 20:35:02
    Temat: Re: Konto walutowe i PayPal
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 10.10.2010 22:18, zlotowinfo pisze:
    > czym jest paypal?
    >

    > tak się czasem zastanawiam czy paypal to konto czy nie
    > w sumie są to jakby wirtualne środki,
    > a prawdziwymi stają się dopiero po przesłaniu do prawdziwego banku

    Ta grupa ma w nazwie "prawo", więc obawiam się że nie obejdzie się bez
    zdefiniowania terminów "jakby wirtualne środki", "prawdziwe środki" oraz
    "prawdziwy bank" ;)

    > idąc dalej, gdy się otrzyma tam środki, potem kupując nimi dalej
    > czy można to nie traktować jako obrót gotówką?

    To ja `pojadę` Gotfrydem - czy na rondzie można skręcić w lewo ?

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2010-10-10 20:38:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-10 22:18, zlotowinfo wrote:
    > czym jest paypal?
    >

    > tak się czasem zastanawiam czy paypal to konto czy nie
    > w sumie są to jakby wirtualne środki,
    > a prawdziwymi stają się dopiero po przesłaniu do prawdziwego banku

    Paypal od ponad 3 lat jest jak najbardziej prawdziwym bankiem z siedzibą
    w Luksemburgu.

    Tak więc jeśli masz konto w PayPal to czuj się jakbyś miał rachunek w
    banku zagranicznym, ze wszystkimi tego konsekwencjami wynikającymi z
    polskiego prawa.

    Piotrek

  • 13. Data: 2010-10-10 22:55:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W dniu 10.10.2010 22:38, Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > Tak więc jeśli masz konto w PayPal to czuj się jakbyś miał rachunek w
    > banku zagranicznym, ze wszystkimi tego konsekwencjami wynikającymi z

    Zabrzmiało złowieszczo, natomiast od 2010r. nie trzeba już zgłaszać
    PayPala do NBP, a raportowanie dotyczy tych którzy mają za granicą
    aktywa czy pasywa bodajże 3mln zł wzwyż. Więc póki co większość z nas
    jest zwolniona z tego obowiązku.

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2010-10-11 05:44:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-11 00:55, Tomek wrote:
> [...]
    > PayPala do NBP, a raportowanie dotyczy tych którzy mają za granicą
    > aktywa czy pasywa bodajże 3mln zł wzwyż. Więc póki co większość z nas

    To prawda. Ale zaktualizować dane o rachunkach bankowych używanych do DG
    jak najbardziej trzeba.

    Piotrek