  • 1. Data: 2006-01-19 09:28:43
    Temat: Kontrola
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał się z takim sposobem prowadzenia
    kontroli:
    1. Inspektorzy US będąc na kontroli u podatnika (Sklep, KPiR;VAT) zrządali
    oświadczenia o wysokości stosowanej marży na poszczególne grupy towarów np.
    alkohol 30%, papierosy 30%, nabiał 10 % itp.
    2. Następnie zarządali dostarczenia do US KPiR za lata poprzednie (w tym
    wypadku 2003 i 2004)
    3. Wyliczyli iż średnia marża wykazana w KPiR wychodzi np. 5%
    4. Uznali księgi za nierzetelne i wyliczyli podatnikowi dochód na podstawie
    średniej marży stosowanej przez niego.
    5. Decyzją naczelnika ustalili dochód roczny znacznie wyższy od tego który
    podatnik wykazał w zeznaniach rocznych sporządzoanych na podstawie KPiR.
    Czyż to nie bandyctwo?
    Czy istnieje jakaś skuteczna obrona przed takim złodziejstwem?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-19 12:26:20
    Temat: Re: Kontrola
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Anow" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy istnieje jakaś skuteczna obrona przed takim złodziejstwem?

    Z tych bardziej pokojowych to zostaje tylko nie głosowanie na socjalistów.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-01-19 16:46:26
    Od: "us" <k...@o...pl>

> [...]
    > 3. Wyliczyli iż średnia marża wykazana w KPiR wychodzi np. 5%
    > Czy istnieje jakaś skuteczna obrona przed takim złodziejstwem?

    Oszukiwać też trzeba umieć
    Ktoś tu kogoś robi w konia
    Podatnik sam sobie winien, że się myli w zeznaniach

  • 4. Data: 2006-01-19 17:58:25
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "us" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Anow" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Oszukiwać też trzeba umieć
    > Ktoś tu kogoś robi w konia
    > Podatnik sam sobie winien, że się myli w zeznaniach

    czy marża 30% świadczy o rentowności firmy 30% ?
    a koszty ?
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-01-19 21:36:26
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2006 18:58:25 +0100, gasper napisał(a):

    > czy marża 30% świadczy o rentowności firmy 30% ?
    > a koszty ?

    To samo miałem napisac.
    A poza tym kto zabroni podatnikowi np. w jednym dniu stosować marże 50 % a
    w następnym 1 % a jeszcze w innym jeszcze inną.
    MZ jest to szukanie przez US dziury w całym i ( mogę się mylić ) łatwe do
    obalenia jeżeli na takiej podstawie wydadzą decyzję.
    Chyba że mają jeszcze jakieś inne ustalenia.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2006-01-19 22:33:02
    Od: "us" <k...@o...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości

    > czy marża 30% świadczy o rentowności firmy 30% ?
    > a koszty ?

    Czy kontroler skarbowy analizując księgi nie wiedział co jest marżą ?
    Nie uważajmy ich za głupków.

  • 7. Data: 2006-01-20 06:29:05
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    us <k...@o...pl> wrote:

    > Czy kontroler skarbowy analizując księgi nie wiedział co jest marżą ?
    > Nie uważajmy ich za głupków.

    Jeśli gość w tym warzywniaku ma marżę 30%, ale np. owoce zaczną się
    psuć i sprzeda je po cenie zakupu, albo wręcz poniżej, to średnia marża
    wyjdzie niższa. Nie wolno mu? Co to w ogóle za pomysł, żeby urząd
    wymagał określonej marży?

    P.

  • 8. Data: 2006-01-20 09:01:35
    Od: "us" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > psuć i sprzeda je po cenie zakupu, albo wręcz poniżej, to średnia marża
    > wyjdzie niższa. Nie wolno mu? Co to w ogóle za pomysł, żeby urząd

    To się wszystko zgadza. Gdyby tylko o to chodziło sklepikarz wyśmiałby
    kontrolera skarbowego udowadniając mu, że ten nie wie co to marża, narzut,
    zysk, a może insynuował by wymuszanie łapówki.
    Skoro jednak kontroler skarbowy naliczył karę, to miał powody.Kontrolerzy
    skarbowi zwykle zadają podchwytliwe pytania i wiele z nich można ośmieszyć.

  • 9. Data: 2006-01-20 09:17:19
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    us wrote:

    > Skoro jednak kontroler skarbowy naliczył karę, to miał powody.Kontrolerzy
    > skarbowi zwykle zadają podchwytliwe pytania i wiele z nich można ośmieszyć.

    Jakies przyklady? Tak z ciekawosci pytam...

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 10. Data: 2006-01-20 09:25:18
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    us <k...@o...pl> wrote:
    > Skoro jednak kontroler skarbowy naliczył karę, to miał powody.

    O tak, miał powody - premię za wykrycie kolejnego oszusta-spekulanta.

    P.