  • 1. Data: 2014-05-22 07:25:40
    Temat: Kontrole krzyżowe urzędu skarbowego
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Chciałem się zapytac, czy powszechnie praktykowane są kontrole krzyżowe w
    ramach Unii Europejskiej, że tamtejszy organ podatkowy zwraca się do
    polskiego US o sprawdzenie poprawnego księgowania i naliczania podatków u
    jakiegoś polskiego przedsiębiorcy ?

    Interesuje mnie także czy jest jakas podstawa prawna, aby z takim
    zapytaniem wystapiły urzędy podatkowe spoza UE ale w tym jakims tam
    wspólnym obszarze gospodarczym np. Szwajcaria czy Norwegia.

    a tak już z ciekawości, czy aparat skarbowo-podatkowy Rosji czy Białorusi
    lub Ukrainy współpracuje z unijnymi urzędami w sprawie wymiany informacji ?

  • 2. Data: 2014-05-22 08:55:19
    Temat: Re: Kontrole krzyżowe urzędu skarbowego
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Karol <k...@1...pl> wrote:
> [...]
    > ramach Unii Europejskiej, że tamtejszy organ podatkowy zwraca się do
    > polskiego US o sprawdzenie poprawnego księgowania i naliczania podatków u

    Tak. Sprzedaż/zakup towarów mają w VAT-UE sprzedawcy i kupującego, sprzedaż
    usług też. Zakup usług mają tylko sumę w VAT-UE/VAT-7. Jeśli się nie
    zgadzają kwoty w ciągu roku wzywają (miałem tak 2 czy 3 razy, gdy sprzedawca
    sprzedawał usługę księgując jako towar, a ja kupowałem jako usługę).
    Musiałem oświadczyć, że to co kupiłem to jednak usługa.

    a.

  • 3. Data: 2014-05-22 10:55:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-05-22 07:25, Karol pisze:
> [...]
    > lub Ukrainy współpracuje z unijnymi urzędami w sprawie wymiany informacji ?

    Miałem swego czasu wezwanie dotyczące jakiegoś zakupu z Amazona. I przy
    mnie pan od VAT-u klik klik i zweryfikował wszystkie moje WNT. Z tego
    2-ch nie złożyło mojego nabycia u siebie w skarbówce.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2014-06-12 21:42:13
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Pete <n...@n...com> wrote:

    > Miałem swego czasu wezwanie dotyczące jakiegoś zakupu z Amazona. I przy
    > mnie pan od VAT-u klik klik i zweryfikował wszystkie moje WNT. Z tego
    > 2-ch nie złożyło mojego nabycia u siebie w skarbówce.

    Ukraina i Białoruś to nie UE, więc przecież to nie WNT.

    a.

  • 5. Data: 2014-06-13 11:13:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-12 21:42, Wemif pisze:

    > Ukraina i Białoruś to nie UE, więc przecież to nie WNT.

    Celowo wyciąłeś całość konwersacji, żeby się czegoś przypieprzyć?

    --
    Pete