  • 1. Data: 2008-01-07 07:13:48
    Temat: Korekta faktury
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Mam dwa pytania, będę bardzo wdzięczna za pomoc.
    1. Czy to prawda, że faktur usługowych nie można korygować. Gdzieś tak
    usłyszałam i nie bardzo wiem czy to prawda. Jeśli to tylko
    zniekształcona plotka nt. innej regulacji to będę wdzięczna za
    wyjaśnienie. Czy faktury za usługi i towar się różnią czymś pod względem
    formalnym?

    2. Czy wystawiając korektę faktury i obniżając sumaryczną płatność mam
    obowiązek udowodnić, że klient otrzymał tę korektę? Mam dziwny
    przypadek, gdy klient twierdzi, że nie otrzymał już drugiej korekty i
    nie wiem czy to zbieg okoliczności czy łasy jest na odliczenie VATu.

    dzięki
    --
    pzdr, Ania

  • 2. Data: 2008-01-07 09:19:48
    Temat: Re: Korekta faktury
    Od: Skiraz alias Pablo <p...@o...pl>

    > 1. Czy to prawda, że faktur usługowych nie można korygować.
    Tego nie wiem

    > 2. Czy wystawiając korektę faktury i obniżając sumaryczną płatność mam
    > obowiązek udowodnić, że klient otrzymał tę korektę?

    Faktura korygująca ma być podpisana, przez klienta co stanowi dowód jej
    odebrania.

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    > z dnia 25 maja 2005 r.
    > w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku,
    > wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do
    których
    > nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

    [...]

    > § 16.
    > 4. Sprzedawca jest obowiązany posiadać potwierdzenie odbioru faktury korygującej
    przez nabywcę; nie dotyczy to eksportu towarów, przypadków określonych w § 11 ust. 2
    pkt 3, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz dostawy towarów, dla której miejsce
    opodatkowania znajduje się poza terytorium kraju. Potwierdzenie odbioru faktury
    korygującej stanowi podstawę do obniżenia kwoty podatku należnego w rozliczeniu za
    miesiąc, w którym sprzedawca otrzymał to potwierdzenie, a w przypadku podatników, o
    których mowa w art. 99 ust. 2 i 3 ustawy - w rozliczeniu za kwartał, w którym to
    potwierdzenie otrzymali, z uwzględnieniem zasad, o których mowa w art. 21 ust. 1
    ustawy.

    --
    pozdrawiam
    Skiraz

  • 3. Data: 2008-01-07 10:06:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 07 styczeń 2008 08:13
    (autor Anna
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <flsjfb$tdt$1@news.ds.pg.gda.pl>):

> [...]
    > zniekształcona plotka nt. innej regulacji to będę wdzięczna za
    > wyjaśnienie. Czy faktury za usługi i towar się różnią czymś pod względem

    To znaczy korekta musi być czymś poparta. W przypadku towaru: zwrot części
    albo reklamacja. W przypadku usługi nie można zwrócić części, więc
    pozostaje reklamacja. Więc jak chcesz być spokojna o ew. zastrzeżenia,
    spisz jakieś pisemko, że usługa została zareklamowana i że korygujesz
    wycenę...

    Aczkolwiek nie wiem czy Godfryd nie zgłosi jakiś uwag, bo on kiedyś właśnie
    negował korekty.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 4. Data: 2008-01-07 11:48:11
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > pozostaje reklamacja. Więc jak chcesz być spokojna o ew. zastrzeżenia,
    > spisz jakieś pisemko, że usługa została zareklamowana i że korygujesz

    może być tak, że wysyłasz fakture i piszesz malowanie 5000m2 a powinno być 500m2
    wtedy nie poprawiasz faktury - bo nie wolno, tylko trzeba zrobic korekte ilości

  • 5. Data: 2008-01-07 12:42:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 07 styczeń 2008 12:48
    (autor gasper
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <flt3hu$8fc$1@inews.gazeta.pl>):

    No tak, chyba że ewidentna pomyłka.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 6. Data: 2008-01-07 12:56:59
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Skiraz alias Pablo pisze:
    > Faktura korygująca ma być podpisana, przez klienta co stanowi dowód jej
    > odebrania.

    Chodzi o usługi świadczone drogą elektroniczną (np. hosting,
    przetwarzanie danych, usługi elektroniczne). Niegdyś sama dostałam taką
    korektę i wystawca nie wymagał potwierdzenia.

    Więc jak to jest?

    :/ dziwne

    --
    pzdr

  • 7. Data: 2008-01-07 13:19:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Anna wrote:

    > :/ dziwne

    Może i dziwne ale prawdziwe.

    Przeczytaj sobie rozporządzenie "w sprawie zwrotu podatku niektórym
    podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur,
    sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i ustug, do których nie
    mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług"

    Paragraf 19 ustęp 4

    Piotrek

  • 8. Data: 2008-01-07 13:23:00
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2008 o 10:19:48 Skiraz alias Pablo <p...@o...pl>
    napisał(a):

    > Tego nie wiem
    >
    > Faktura korygująca ma być podpisana, przez klienta co stanowi dowód jej
    > odebrania.

    > [...]

    Sam sobie zaprzeczyłeś - najpierw piszesz że *faktura korygująca* ma być
    podpisana,
    a następnie wklejasz przepis, że sprzedawca ma jedynie posiadać
    potwierdzenie *odbioru*
    faktury korygującej - czaisz rożnicę? Hint: poczta ma coś takiego jak
    "zwrotka".

    pozdr,
    tommyz

  • 9. Data: 2008-01-07 13:30:26
    Od: Skiraz alias Pablo <p...@o...pl>

    > faktury korygującej - czaisz rożnicę? Hint: poczta ma coś takiego jak
    > "zwrotka".
    A racja a tym nie pomyślałem, po prostu nie miałem takiej potrzeby. F.
    korygujące podpisywane były po prostu co tez wypełnia znamiona tego punku.

    --
    pozdrawiam
    Skiraz

  • 10. Data: 2008-01-07 13:33:07
    Od: Skiraz alias Pablo <p...@o...pl>

    > Więc jak to jest?
    Tak jak poniżej

    > :/ dziwne
    prawdziwe.
    Ale faktycznie zrób tak jak poniżej stwierdził tommyz, wyślij pocztą ze
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru, potwierdzenie dopnij do swojego
    egzemplarza f-ry

    --
    pozdrawiam
    Skiraz