  • 1. Data: 2008-01-07 12:02:00
    Temat: minimalizacja podatku dochodowego
    Od: alefajnie <d...@g...com>

    witam

    czy jest mozliwosc zalozyc firme zagranica w kraju z nizszym podatkiem
    dochodowym (w obrebie UE)
    tak bym pozostajac caly czas w Polsce i dzialajac takze/głownie w
    Polsce nie placil podatku w kraju zamieszkania
    (bo przeciez placi go osoba prawna, a nie fizyczna)

    pzdr

  • 2. Data: 2008-01-07 12:04:52
    Temat: Re: minimalizacja podatku dochodowego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    alefajnie pisze:

    > (bo przeciez placi go osoba prawna, a nie fizyczna)

    To nie jest taka oczywista oczywistość :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-07 12:06:20
    Od: alefajnie <d...@g...com>

    > To nie jest taka oczywista oczywistość :)

    no, ok
    jest ustawa ktora mowi o tym ze podatnik placi od dochodu w panstwie
    ktorym jest zameldowany

    ale ja pytam o firme

  • 4. Data: 2008-01-07 12:08:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    alefajnie pisze:

    > no, ok
    > jest ustawa ktora mowi o tym ze podatnik placi od dochodu w panstwie
    > ktorym jest zameldowany
    >
    > ale ja pytam o firme

    Ale nawet jak znajdziesz sobie kraj, gdzie założysz spółkę
    kapitałową, która Ci wypracuje miliony złotych zysku, od czego zapłacisz
    tysiąc złotych podatku, to przyjdzie w końcu czas, kiedy stwierdzisz, że
    chcesz jednak te pieniądze wykorzystać do swoich prywatnych celów i
    wtedy Twój dochód jaki osiągniesz z tej firmy (np. dywidenda) będzie
    opodatkowany.

  • 5. Data: 2008-01-07 12:13:43
    Od: alefajnie <d...@g...com>

> [...]
    > chcesz jednak te pieniądze wykorzystać do swoich prywatnych celów i
    > wtedy Twój dochód jaki osiągniesz z tej firmy (np. dywidenda) będzie

    jak zarobie milion to przemelduje sie na okres przekazania sobie
    pieniedzy do tamtego panstwa.

    ok, w porzadku:
    czy jest jakikolwiek sens rozpatrywac zalozenie firmy zagranica
    jesli bedzie ona prowadzona glownie w internecie
    przychody na poziomie 50k-200k PLN rocznie ?

  • 6. Data: 2008-01-07 12:19:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    alefajnie pisze:

    > jak zarobie milion to przemelduje sie na okres przekazania sobie
    > pieniedzy do tamtego panstwa.

    To nie takie proste. Nawet ci, którzy przez wiele miesięcy pracują za
    granicą, często muszą (albo nie muszą tylko z powodu różnorakich umów i
    zwolnień) dopłacać podatek w PL. Musiałbyś faktycznie zerwać wszystkie
    więzi z życiem w tym kraju, aby uniknąć tutejszego fiskusa.

    > ok, w porzadku:
    > czy jest jakikolwiek sens rozpatrywac zalozenie firmy zagranica
    > jesli bedzie ona prowadzona glownie w internecie
    > przychody na poziomie 50k-200k PLN rocznie ?

    A czy podatek liniowy 19% jest naprawdę tak wysoki, jak na europejską
    skalę? Poza tym mówisz o przychodach. A jakie będą dochody? Nawet 200
    tysięcy złotych to raczej niewiele. Posiadanie firmy za granicą powoduje
    wiele różnorakich kosztów, przez co taki interes może się nie opłacać.

  • 7. Data: 2008-01-07 12:26:51
    Od: alefajnie <d...@g...com>

> [...]
    > zwolnień) dopłacać podatek w PL. Musiałbyś faktycznie zerwać wszystkie
    > więzi z życiem w tym kraju, aby uniknąć tutejszego fiskusa.

    a co z umowami o unikaniu podwojnego opodatkowania ?

> [...]
    > tysięcy złotych to raczej niewiele. Posiadanie firmy za granicą powoduje
    > wiele różnorakich kosztów, przez co taki interes może się nie opłacać.

    firma bedzie swiadczyc uslugi - dochod to 70-90% przychodow.

    podatek liniowy jest do przyjecia - chce sie dowiedziec czy wogole, i
    jesli tak to ile mozna zyskac na zabiegu umieszczenia firmy zagranica.

    do dzialalnosci potrzebuje jedynie komputer, internet, strone www,
    email, telefon.
    trudno nawet wskazac siedzibe firmy
    bo niby co to mialoby byc - fotel na ktorym przesiaduje, i ktory jest
    kazdego dnia w innym miejscu.
    czy taka firma mogla by nie miec siedziby ? - tym samym zjechac
    kosztami do zera+

  • 8. Data: 2008-01-07 12:36:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    alefajnie pisze:

    > a co z umowami o unikaniu podwojnego opodatkowania ?

    Nie wiem na ile dobrze rozumiem, ale zakaz podwójnego opodatkowania
    wygląda tak, że jeśli w Paragwaju od swoich dochodów zapłaciłeś 1000zł
    podatku, a w PL od takich samych dochodów zapłaciłbyś 3000zł, to dzięki
    tej umowie w Polsce nie zapłacisz 3000zł, tylko 2000zł.

    > firma bedzie swiadczyc uslugi - dochod to 70-90% przychodow.
    >
    > podatek liniowy jest do przyjecia - chce sie dowiedziec czy wogole, i
    > jesli tak to ile mozna zyskac na zabiegu umieszczenia firmy zagranica.

    Przy 200 000zł dochodu IMHO nie warto. Ale niech się jeszcze ktoś
    wypowie.

  • 9. Data: 2008-01-07 12:58:32
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > zwolnień) dopłacać podatek w PL. Musiałbyś faktycznie zerwać wszystkie
    > więzi z życiem w tym kraju, aby uniknąć tutejszego fiskusa.

    Aj tam, do Holandi wyjezdza np. Adrian Bogacz,
    a wraca z niej Adrianna Bogacz ;)

  • 10. Data: 2008-01-07 14:58:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    alefajnie wrote:

    > jak zarobie milion to przemelduje sie na okres przekazania sobie
    > pieniedzy do tamtego panstwa.

    za mało, żeby nie zapłacić podatku w Polsce.