  • 1. Data: 2004-04-29 09:21:43
    Temat: Koszmar PIT'u 37
    Od: "maslik" <m...@w...pl>

    Witam,
    mam chyba jakis specyficzny problem nie do przejscia.
    Otoz w moim zeznaniu od pracodwawcy w PIT-11 widnieje taka oto pozycja:

    pkt E.2 POBRANE SKŁADKI
    poz. 67 Składki na uzbezp. emerytalne, rentowe, chorobowe itd. [ 224,52 ]
    poz. 69, 69, 70 wszedzie jednakowa kwota [ 2,44 ]

    Teraz pytanie czy w moim formularzu PIT-37 mam wpisywać cokolwiek w części
    G. ODLICZENIA OD DOCHODU
    w poz. 99 Składki na ubezpieczenia społeczne

    bardzo proszę o pomoc!

  • 2. Data: 2004-04-29 10:10:23
    Temat: Re: Koszmar PIT'u 37
    Od: "A." <a...@o...pl>

    maslik wrote:

> [...]
    > poz. 67 Składki na uzbezp. emerytalne, rentowe, chorobowe itd. [
    > 224,52 ] poz. 69, 69, 70 wszedzie jednakowa kwota [ 2,44 ]

    w pozycjach 69 i 70 powinno byc to samo (7.75% podstawy wymiaru), w
    poz. 68 8% podstawy wymiaru. Moze byc, ze pracodawca sie pomylil
    przy wpisywaniu (oby) lub w obliczeniach (wtedy on powinien zlozyc
    korekte w US).

    > Teraz pytanie czy w moim formularzu PIT-37 mam wpisywać cokolwiek
    > w części G. ODLICZENIA OD DOCHODU
    > w poz. 99 Składki na ubezpieczenia społeczne

    a czemu nie? spoleczne to skladki na ubezp. emerytalne, rentowe,
    chorobowe itd., czyli pozycja 67 z PIT11.
    Zdrowotne mozesz sobie policzyc sam (sprawdzic, ile powinno ich
    byc): przychod (poz. 34) - skladki na ubezp. spol. (poz. 67) =
    podstawa wymiaru. 8% z tego powinno byc w pozycji 68, 7.75% w 69 i
    70.

    Pozdrawiam,
    --
    A.

  • 3. Data: 2004-04-29 12:39:01
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "A." <a...@o...pl> wrote in message
    e.net...
> [...]
    > poz. 68 8% podstawy wymiaru. Moze byc, ze pracodawca sie pomylil
    > przy wpisywaniu (oby) lub w obliczeniach (wtedy on powinien zlozyc

    niekoniecznie. Jeżeli wynagrodzenie jest niskie, to obliczona zaliczka na
    PDOF może nie pokrywać całości zdrowotnego, wtedy zdrowotne ogranicza się do
    wyliczonej zaliczki na PDOF. I w trzech polach mamy wtedy te same kwoty.

    Magda