  • 1. Data: 2004-03-17 17:44:24
    Temat: Ksiegowanie - bilety PKP
    Od: "zino" <...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie do grupowiczow, pewnie banalne:
    Mam bilety PKP, ale nie mam na nie faktury Vat. Moge je normalnie ksiegowac
    w koszty, czy musze miec fakture ?

    Dzieki za pomoc - Jarek

  • 2. Data: 2004-03-17 23:48:52
    Temat: Odp: Ksiegowanie - bilety PKP
    Od: "kris" <k...@i...pl>

    Użytkownik zino <...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c3a2rd$a3h$...@n...news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > mam pytanie do grupowiczow, pewnie banalne:
    > Mam bilety PKP, ale nie mam na nie faktury Vat. Moge je normalnie
> [...]
    Możesz

    Krzysiek

  • 3. Data: 2004-03-18 06:17:01
    Temat: Re: Ksiegowanie - bilety PKP
    Od: "X Y Z" <x...@p...pl>

    Użytkownik "zino" <...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > mam pytanie do grupowiczow, pewnie banalne:
    > Mam bilety PKP, ale nie mam na nie faktury Vat. Moge je normalnie
    ksiegowac
    > w koszty, czy musze miec fakture ?

    Jeśli masz bilet bez NIP PKP (z pieczątki lub nadruku), wtedy całą kwotę
    brutto do KPiR;
    jeśli bilet jest z NIP, wtedy odliczasz też VAT i netto do KPiR.

    Kuba

  • 4. Data: 2004-03-18 11:00:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2004, zino wrote:

> [...]
    >+ mam pytanie do grupowiczow, pewnie banalne:
    >+ Mam bilety PKP, ale nie mam na nie faktury Vat. Moge je normalnie ksiegowac

    W koszty możesz zawsze. A jak bilet jest na "odległość taryfową ponad
    50 km" i zdobędziesz :) pieczątkę z NIPem sprzedawcy (to może być
    agent !) to i VAT możesz odliczyć... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-03-18 12:07:18
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > W koszty możesz zawsze. A jak bilet jest na "odległość taryfową ponad
    > 50 km" i zdobędziesz :) pieczątkę z NIPem sprzedawcy (to może być
    > agent !) to i VAT możesz odliczyć... :)

    A nie wystarczy ręcznie ten NIP wpisać? (oczywiście poprawny - tylko
    żeby nie łazić drugi raz do kasy)

    P.

  • 6. Data: 2004-03-18 22:02:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, Paszczak wrote:
    >+ A nie wystarczy ręcznie ten NIP wpisać? (oczywiście poprawny - tylko
    >+ żeby nie łazić drugi raz do kasy)

    Hm... zabiłeś mi ćwieka :]
    Formalnie jest "zakaz poprawiania dokumentów obcych" (par.12.6
    rozp.KPiR).
    Z drugiej strony zakazu "wpisania ręcznie" oczywiście nie ma.
    Znaczy: *tY* nie powinieneś wpisywać. Ale jak NIP będzie
    poprawny to może być trudno dojść czy ktoś kto go wpisywał
    był kasjerem, powiadasz ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-03-19 01:07:28
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > Znaczy: *tY* nie powinieneś wpisywać. Ale jak NIP będzie
    > poprawny to może być trudno dojść czy ktoś kto go wpisywał

    Gotfryd, pogubiłem się ! :)
    który nip ? (IMHO sprzedawcy jest zawsze na bilecie, mimo że
    dawno nie nie korzystałem z tego środka lokomocji)
    NIP odbiorcy ? zawsze można wpisać byle byłby też na kopii...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 8. Data: 2004-03-19 09:17:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Mar 2004, Dariusz Stefan wrote:
    [...]
    >+ Gotfryd, pogubiłem się ! :)
    >+ który nip ? (IMHO sprzedawcy jest zawsze na bilecie, mimo że
    >+ dawno nie nie korzystałem z tego środka lokomocji)

    Nie ma. W kasie jak poprosisz to ci "przybiją pieczątkę" !
    I chodzi o to że *formalnie* nie wolno odbiorcy *nic* dopisywać
    do treści odbieranego dokumentu księgowego.
    Należy iść do kasy albo... poszukać kasjera poza godzinami
    pracy ;)
    Ktoś już pisał o wyrobieniu sobie pieczątki z NIPem PKP :)

    >+ NIP odbiorcy ? zawsze można wpisać byle byłby też na kopii...

    Acha ! Widziałeś kopię biletu zgodną z przepisami ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)