  • 1. Data: 2006-04-29 01:08:05
    Temat: Kwota odsetek naliczynych zgodnie...
    Od: maciek <m...@s...pl>

    W PIT-36 w poz. 191 jest:
    "Kwota odsetek naliczynych zgodnie z art.22e ust.1 pkt 4 i ust.2 ustawy,
    niewykazanych w trakcie roku podatkowego w deklaracjach PIT-5 *)".

    Mam pytanie jak policzyc te odsetki? Domyslam sie, ze za kazdy miesiac
    oddzielnie, ale ile procent?
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2006-04-29 11:06:09
    Temat: Re: Kwota odsetek naliczynych zgodnie...
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "maciek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewykazanych w trakcie roku podatkowego w deklaracjach PIT-5 *)".
    >
    > Mam pytanie jak policzyc te odsetki? Domyslam sie, ze za kazdy miesiac

    sprawdz w google : odsetki od zaległosci podatkowych

  • 3. Data: 2006-05-01 09:24:53
    Od: maciek <m...@s...pl>

    g...@n...pl napisał(a):
    > Użytkownik "maciek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > sprawdz w google : odsetki od zaległosci podatkowych

    Trzeba skorzystac z ostatniej stawki czy dla kazdego okresu liczyc
    wedlug obowiazujacych w danym momencie?

  • 4. Data: 2006-05-01 11:42:33
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    g...@n...pl napisał(a):

    > Użytkownik "maciek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > sprawdz w google : odsetki od zaległosci podatkowych

    Bzdura.

    Podstawą jest różnica między ceną nabycia lub kosztem wytworzenia a kwotą
    odpisów amortyzacyjnych, przypadającą na okres dotychczasowego używania.
    Odsetki obliczane są od tej różnicy i wynoszą 0,1% za każdy dzień.

    Sytuacja ta dotyczy podatników, którzy nabyli składniki majątku o wartości
    początkowej przekraczającej 3.500 zł, i ze względu na przewidywany przez
    nich okres używania równy lub krótszy niż rok nie zaliczyli ich do środków
    trwałych (lub WNiP), a faktyczny okres ich używania przekroczył rok.

    Czy tak trudno przeczytać art. 22e ustawy o pdof?

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 5. Data: 2006-05-02 11:01:10
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Docent napisał(a):

> [...]
    > trwałych (lub WNiP), a faktyczny okres ich używania przekroczył rok.
    >
    > Czy tak trudno przeczytać art. 22e ustawy o pdof?

    Dzieki. Czy to znaczy, ze nie musze placic odsetek od niezaplaconych
    zaliczek za zeszly rok? W moim przypadku nie dotyczy to zadnych srodkow
    trwalych tulko przychodow z wynajmu mieszkania.
    Pozdrawiam i dziekuje z gory.

  • 6. Data: 2006-05-04 09:09:37
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Czy nikt nie wie tego?
    Pani w US powiedziala mi, ze musze zaplacic od niezaplaconych skladek
    odsetki. Ale moze wlansie nie musze skoro przeciez rozliczylem sie juz z
    podatku na koniec roku i formalnie niczego nie jestem US winien?
    No i jaka jest stawka teych odsetek, skoro w tym czasie zdazyla sie
    zmienic? Uzyc aktualnej czy dla kolejnych okresow uzywac
    'historycznych', a potem zsumowac?

    Z gory dziekuje za pomoc.
    Maciek

  • 7. Data: 2006-05-04 09:35:40
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    maciek napisał(a):

> [...]
    > odsetki. Ale moze wlansie nie musze skoro przeciez rozliczylem sie juz z
    > podatku na koniec roku i formalnie niczego nie jestem US winien?

    Jak to nie? A odsetki?

    > No i jaka jest stawka teych odsetek, skoro w tym czasie zdazyla sie
    > zmienic? Uzyc aktualnej czy dla kolejnych okresow uzywac
    > 'historycznych', a potem zsumowac?

    Oblicz odsetki dla każdej zaliczki oddzielnie korzystając z kalkulatora
    np. tutaj: http://www.pit.pl/pages/i/2507.php
    - jeżeli wynik będzie nie większy niż 6,60 pln to je pomijasz, ponieważ:

    "Odsetek nie nalicza się, jeżeli wysokość odsetek nie przekraczałaby
    trzykrotności wartości opłaty dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską"
    za polecenie przesyłki listowej"

    Następnie należy je zaokrąglić do pełnego złotego i zsumować.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 8. Data: 2006-05-05 18:07:55
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Docent napisał(a):

    > Jak to nie? A odsetki?

    Tak mi pani z US powiedziala. Ze moge sobie darowac. Moze miala racje, a
    moze tylko dobre serce:)

> [...]
    > za polecenie przesyłki listowej"
    >
    > Następnie należy je zaokrąglić do pełnego złotego i zsumować.

    Dzieki, to jeszcze pytanie jaki dzien powstania zobowiazania podawac? 20
    nastepengo miesiaca?

  • 9. Data: 2006-05-06 09:04:54
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    maciek napisał(a):

    > Tak mi pani z US powiedziala. Ze moge sobie darowac.

    No to jak w końcu powiedziała?

    > to jeszcze pytanie jaki dzien powstania zobowiazania podawac? 20
    > nastepengo miesiaca?

    Tak, a jeśli był to dzień wolny od pracy to następny dzień roboczy.
    I pomijaj odsetki, które są mniejsze lub równe 6,60pln.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 10. Data: 2006-05-07 12:26:46
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Docent napisał(a):

    > No to jak w końcu powiedziała?

    Jedna powiedziala tak, a druga inaczej (w tym samym urzedzie).

    > Tak, a jeśli był to dzień wolny od pracy to następny dzień roboczy.
    > I pomijaj odsetki, które są mniejsze lub równe 6,60pln.

    Dzieki.