  • 1. Data: 2002-03-03 20:07:59
    Temat: Kwota wolna, proste
    Od: "adam" <k...@i...com>

    Witam!

    ..ale nie jestem pewien: od kwoty "Podstawa obliczenia podatku" (poz. 108 w
    PIT37), mogę
    odjąć kwotę wolną od podatku i dopiero od tego liczyć "Obliczony podatek"?
    Bo tak
    zrobił za mnie program, ale nie jestem pewien. :)

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2002-03-04 09:46:35
    Temat: Re: Kwota wolna, proste
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-03 21:07, Użytkownik adam napisał:
> [...]
    > (poz. 108 w PIT37), mogę odjąć kwotę wolną od podatku i dopiero
    > od tego liczyć "Obliczony podatek"? Bo tak zrobił za mnie
    Niee.. od podstawy obliczasz podatek i pomniejszasz go o kwote
    wynikająca z tabeli (493,32 za zeszły rok).
    Coś takiego jak kwota wolna nie istnieje w przepisach podatkowych, to
    potoczne okreslenie kwoty obliczonej przez podzielenie kwoty obniżenia
    zaliczki na PDOF przez 19% - bardziej to przemawia do ludzi.
    W ustawie o PDOF jest tylko, okreslane w tabli podatkowej, obniżenie
    zaliczki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-03-04 09:58:33
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    -------------

    > Poz.108 to jest podstawa do liczenia podatku i w pierwszym progu liczysz
    podstawa x 19% i od tego co wyjdzie odliczasz ulgę 493,32 Niewiem czy
    odejmując kwotę wolną wyjdzie to samo .
    Jolka

  • 4. Data: 2002-03-04 10:14:48
    Temat: Odp: Kwota wolna, proste
    Od: "adam" <k...@i...com>

    Użytkownik Pikorska Wiola <p...@n...polexpo.com.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a5vg3j$2oi$...@n...tpi.pl...
    > podstawa x 19% i od tego co wyjdzie odliczasz ulgę 493,32 Niewiem czy
    > odejmując kwotę wolną wyjdzie to samo .
    Wychodzi to samo, dzięki za informacje.

    Adam