  • 1. Data: 2005-09-27 09:49:06
    Temat: Laickie pytanko - prosze o fachowe rady
    Od: "Majkel" <z...@g...pl>

    Witam

    Nie czytam tej grupy czesto. Przejrzalem nascie postow w dol ale nie
    zauwazylem dyskusji na interesujacy mnie temat. Poza tym chcialbym aby
    Szanowni Grupowicze omowili moj konkretny przypadek.

    Sytuacja nastepujaca:
    Kolega prowadzi dzialalnosc gospodarcza. Jest to jednoosobowa dzialalnosc
    gospodarcza (tak chyba sie to nazywa). Nie ma wpisu do KRSu tylko wpis do
    ewidencji dzialalnosci gospodarczej.
    Z tego co wiem to kolega placi pelne ubezpieczenie zus czyli ok. 700-800zl.

    Ja jestem zatrudniony na pelnym etacie ale dotychczas bylem studentem a
    ubezpieczenie moje placil ojciec. teraz ojciec przeszedl na emeryture i
    musze odprowadzac od siebie ubezpieczenie sam. Z tego co rozumiem to teraz
    ja rowniez bede musial placic ok. 700-800zl na spolke z kolega za swoje
    ubezpieczenie.

    Prosze o dop na nastepujace pytania:

    1. Czy istnieje sposob na zmnejszenie oplat na ubezpieczenie kolegi?

    2. Czy istnieje sposob na zmnejszenie oplat na moje ubezpieczenie?

    3. Czy to prawda ze jak bede zatrudniony na 1/4 etatu to ok. 1/4 bede placil
    skladek? Czy wtedy upowaznia mnie to do korzystania w pelni np. z
    publicznej sluzby zdrowia?

    4. Slyszalem kiedys cos o zatrudnieniu jako "pomoc w gospodarstwie rolnym".
    Czy to prawda ze wtedy swiadczenia wynosza ok. 100zl/mies? Jakie warunki
    trzeba spelniac? Kto moze byc ta "pomoca"? Czy wtedy upowaznia mnie to do
    korzystania w pelni np. z publicznej sluzby zdrowia?

    Bardzo prosze o jasne i tresciwe odpowiedzi gdyz slyszalem juz sporo
    sprzecznych opinii i mam straszny metlik w glowie. Prosze rowniez o
    wskazanie przepisow prawa ktore reguluja te kwestie. Z gory dziekuje i
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-09-27 20:09:44
    Temat: Re: Laickie pytanko - prosze o fachowe rady
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Majkel wrote:
> [...]
    > emeryture i musze odprowadzac od siebie ubezpieczenie sam. Z tego co
    > rozumiem to teraz ja rowniez bede musial placic ok. 700-800zl na

    Wybacz, ale trudno coś zrozumieć.

> [...]
    . Prosze rowniez o
    > wskazanie przepisow prawa ktore reguluja te kwestie. Z gory dziekuje i

    Nie oczekuj jasnych i precyzyjnych odpowiedzi
    przy tak mętnych i niejasnych wyjaśnieniach
    dotyczących stanu faktycznego.

  • 3. Data: 2005-09-28 09:31:41
    Od: "Michał" <z...@g...pl>

    Dzieki za pomoc. teraz juz wiem wszystko.

  • 4. Data: 2005-09-28 18:07:37
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Michał napisał:
    > Dzieki za pomoc. teraz juz wiem wszystko.

    ba!!szczesliwy!!!!

  • 5. Data: 2005-09-30 21:28:15
    Od: "mała m" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Majkel"
    Nie ma wpisu do KRSu tylko wpis do : ewidencji dzialalnosci
    gospodarczej.

    :)

    : Z tego co wiem to kolega placi pelne ubezpieczenie zus czyli ok.
    700-800zl.

    Coś koło tego.

[...]

    A) byłeś zatrudniony u ojca?
    B) nadal jesteś studentem nie skończyłeś 26 lat?

    :
    : Prosze o dop na nastepujace pytania:
    :: 1. Czy istnieje sposob na zmnejszenie oplat na ubezpieczenie
    kolegi?
    Nie wiem od kiedy kolega prowadzi DG, ale dzięki temu ze Ciebie
    zatrudni na pewno nie zmniejszy swoich opłat.
    :
    : 2. Czy istnieje sposob na zmnejszenie oplat na moje
    ubezpieczenie?
    Nic o tobie nie wiadomo, czy jesteś studentem czy nie. CZy chcesz
    być zatrudniony czy nie, czy umowa na stałe czy umowa
    zlecenie./dzieło.

    M.