  • 1. Data: 2004-11-16 10:31:44
    Temat: Likwidacja DG
    Od: "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Zamierzam zlikwidowac DG i w zwiazku z tym mam pare pytan:

    1. Czy po zlozeniu wniosku w Urzedzie Miasta musze czekac 2 tygodnie na
    potwierdzenie i dopiero wtedy kontynuowac w GUS,ZUS i US?

    2. Jakie druku skladam w ZUS - oprocz DG jestem zatrudniony na umowe o prace,
    w zwiazku z tym w DG place tylko zrowotne. Czy moge to zrobic przez Platnika -
    przekaz elektroniczny?

    3. Zalozmy ze w Urzedzie Miasta zlozylem wniosek w dniu 16.11 i wpisalem date
    zakonczenia dzialalnosci 15.11. Potwierdzenie-decyzja przyszla 30.11. Jaka
    date wpisuje dla ZUS jako koniec okresu ubezpieczeniowego?
    Czy nie jest problemem obowiazkowy termin 7 dni powiadomienia w przypadku
    gdyby mogl powiadomic dopiero 30.11 o zaprzestaniu z dniem 15.11 (8 dni po
    terminie)

    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 2. Data: 2004-11-16 16:33:31
    Temat: Re: Likwidacja DG
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:2e9a.000000ab.4199d70f@newsgate.onet.pl...
> [...]
    >
    > 1. Czy po zlozeniu wniosku w Urzedzie Miasta musze czekac 2 tygodnie na
    > potwierdzenie i dopiero wtedy kontynuowac w GUS,ZUS i US?

    Tak/Nie/Nie (w US możesz złożyć VAT-Z, o ile jesteś vatowcem, do NIP3 i tak
    będzie potrzebne potwierdzenie zamknięcia z UM)
    co do zus - patrz niżej

> [...]
    prace,
    > w zwiazku z tym w DG place tylko zrowotne. Czy moge to zrobic przez

    ZWUA + ZWPA - możesz to wysłać Płatnikiem

> [...]
    > zakonczenia dzialalnosci 15.11. Potwierdzenie-decyzja przyszla 30.11. Jaka
    > date wpisuje dla ZUS jako koniec okresu ubezpieczeniowego?

    15.11

    > Czy nie jest problemem obowiazkowy termin 7 dni powiadomienia w przypadku
    > gdyby mogl powiadomic dopiero 30.11 o zaprzestaniu z dniem 15.11 (8 dni po
    > terminie)

    Do ZUS, patrz wyżej, nie są ci potrzebne potwierdzenia z UM.

    > Pozdrawiam
    > Martin Tupper

    Ja również,
    ;-)
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-11-16 18:39:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Nov 2004, Martin Tupper wrote:
    [...]
    >+ Zamierzam zlikwidowac DG i w zwiazku z tym mam pare pytan:

    Tak wKF: US powiadamiasz IMO w kilku sprawach "osobno".
    Niektóre zdarzenia zgłasza się "po", ale niektóre trzeba "przed" - mam
    na myśli że nie wiem jak powinna wyglądać relacja terminu remanentu
    likwidacyjnego do samego zamknięcia DG, ale o spisie powiadomić
    trzeba na 7 dni wcześniej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)