  • 1. Data: 2004-11-16 10:40:11
    Temat: Samochod w DG
    Od: "Marcin Nowak" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich. Mam kilka pytan:
    - czy grupa ma jakies FAQ bo pewnie juz nie raz pojawialo sie tutaj pytanie,
    ktore chce zadac a nie chce nikogo denerwowac. Jesli jest jakies FAQ to
    prosze o podanie mi jego adresu.

    - niedawno kupilem sobie samochod. Jako ze nie mam prawa do znizek w PZU,
    zakupilem go wspolnie z moja matka. Teraz jednak rozpoczynam dzialalnosc
    gospodarcza i w sumie to chyba oplacalne byloby wprowadzenie go do Srodkow
    Trwalych. Z tego co juz sie dowiedzialem to nic nie stoi na przeszkodzie
    abym wprowadzil swoja czesc, a wydatki na paliwo i wszystkie przeglady moge
    w calosci wrzucac w koszty- czy to prawda?

    - Pojawia sie tez problem, ze nigdzie nie pisalismy w jakim procencie kto
    jest wlascicielem. Teraz chcialbym wprowadzic 90% samochodu w ST (10% musi
    zostac u mojej matki zebysmy mogli ubezpieczac sie na nia) - czy w zwiazku z
    tym musze miec jakas umowe - czy mozemy ja spisac sami. Moze konieczna jest
    darowizna 40% samochodu?

    - czy ubezpieczenie samochodu moge wrzucic rowniez w koszty w calosci?

    pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedz
    Marcin Nowak

  • 2. Data: 2004-11-16 12:35:17
    Temat: Re: Samochod w DG
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    zwiazku z
    > tym musze miec jakas umowe - czy mozemy ja spisac sami.

    jak nie ma sprecyzowanego to 50 na 50 % (tak mi sie wydaje)

    > Moze konieczna jest
    > darowizna 40% samochodu?

    pytanie do grupowaiczow: Czy w takim przypadku o tyczh 40 % musialby
    palcic podatek? Jezeli tak to ile?

    > - czy ubezpieczenie samochodu moge wrzucic rowniez w koszty w calosci?

    Tak.

    P.