  • 1. Data: 2002-08-30 09:43:22
    Temat: Lustracja gospodarcza?
    Od: "G.N." <k...@h...com>

    Miliony podatników do prześwietlenia 2002-08-30 (08:29)

    Nie wiemy, ile osób będzie musiało złożyć deklarację majątkową - powiedział
    dziennikarzom wicepremier minister finansów Grzegorz Kołodko. Zdaniem
    ekspertów, obowiązek ujawnienia swojego majątku będzie dotyczył ok. 3,6 mln
    osób, jeśli ustawa w tym kształcie zostanie przyjęta. Wśród nich mają być
    przykładowo osoby, których telewizor albo meble są warte więcej niż 10 tys.
    zł.
    W Polsce podatek dochodowy płaci niecałe 24 mln osób. Zdaniem Mieczysława
    Bąka, dyrektora Instytutu Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem
    Prywatnym, w całym kraju deklaracje majątkowe będzie musiało złożyć ok. 15
    proc. podatników. Kierując się takim szacunkiem można założyć, że swój
    majątek będzie musiało ujawnić 3,6 mln osób.

    O informacje na ten temat prosiliśmy urzędy skarbowe, które jednak mają na
    razie małą wiedzę w tym zakresie. - Nie mamy dokładnych szacunków, ile osób
    złoży deklarację majątkową - mówi Janusz Królik, zastępca naczelnika II
    Urzędu Skarbowego w Katowicach. Paweł Wojciechowski, naczelnik Urzędu
    Skarbowego Poznań Wilda, powiedział Rzeczpospolitej, że podatnicy, którzy w
    zeszłym roku mieli dochód większy niż 360 tys. zł, stanowią 5 proc.
    wszystkich podatników urzędu.

    klon Boukuna

  • 2. Data: 2002-08-30 11:04:10
    Temat: Re: Lustracja gospodarcza?
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "G.N." <k...@h...com> napisał w wiadomości
    > zeszłym roku mieli dochód większy niż 360 tys. zł, stanowią 5 proc.
    > wszystkich podatników urzędu.

    Ale jak ktoś przez ostatnie 10 lat miał 36 tys rocznie to też się łapie,
    jeśli nie rozpiździł swojego majątku na bzdury

  • 3. Data: 2002-08-30 11:06:34
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "G.N." <k...@h...com> napisał w wiadomości
    >
    > Ale jak ktoś przez ostatnie 10 lat miał 36 tys rocznie to też się łapie,
    > jeśli nie rozpiździł swojego majątku na bzdury

    Oszczednosci rocznie czy dochodu netto?

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-30 11:40:07
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oszczednosci rocznie czy dochodu netto?

    Łapiesz mnie za słowa.
    Jasne , ze nie dochodu, bo coś jeść musi, opłaty bytowe ponosi.
    Ale teoretycznie osobnikowi żyjącemu skromnie 300 zł/ łeb /miesiąc
    wystarczy.
    Zatem 4 osobowej rodzinie wystarczy 15 tys. rocznie "na życie"
    Zatem rodzina z dochodem rocznym rzędu 50 tys. rocznie (2,5 tys. "chłop"
    +1,5 tys. "baba" co miesiąc "na rękę") łapie się na inwigilowany majątek.
    Ja myślę, że wielu posiadaczy mieszkania własnościowego w dużym mieście z
    jakimś autem i zaskórnikami ten "interesujący" limit majątkowy przekroczy.

    Bali się tego ludziska przy spisie powszechnym, zaniosą niebawem "w zębach"
    do skarbówki.

    A "znajomi królika" dalej będą się śmiać....

  • 5. Data: 2002-08-30 12:16:38
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Łapiesz mnie za słowa.

    Tak jakos wyszlo, zeby dyskusja sie toczyla :-)

    Karol