  • 1. Data: 2005-01-09 07:19:11
    Temat: Makro - odmowa skorygowania faktury...
    Od: GreGG <g...@r...student.uci.agh.edu.pl>

    Witam,

    mam następujący problem - żona przez pomyłkę podała w kasie Makro kartę
    naszej prywatnej firmy zamiast karty firmy w której jest zatrudniona, i
    mam fakturę na zakupy artykułów spożywczych na prawie 2000 złotych,
    którymi zgodnie z zakresem działalności handlować nie mam prawa...

    Makro wypięło się, stwierdzając, że to moja wina, że dałem złą kartę, i
    że mogę sobie zrefakturować. Na moje oponowanie co do w/w powodów, i że
    pewnie US w czasie kontroli się do tego przyczepi (stawki VAT 3 i 7%
    itp.), pani kierownik BOK w hali Makro Cash w Krakowie wzruszyła jedynie
    ramionami.

    Czy mogę w jakiś sposób wymóc na firmie skorygowanie tej faktury czy mam
    ją zrefakturować, ryzykując późniejsze kłopoty z US?

    Pozdrawiam,

    Grzegorz Gembala
    Kraków

  • 2. Data: 2005-01-09 08:16:34
    Temat: Re: Makro - odmowa skorygowania faktury...
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "GreGG" <g...@r...student.uci.agh.edu.pl> wrote in message
> [...]
    > mam fakturę na zakupy artykułów spożywczych na prawie 2000 złotych,
    > którymi zgodnie z zakresem działalności handlować nie mam prawa...

    Rozsądnie rzecz biorąc, to zwykły konsument również może zażądać faktury VAT
    (vide - materiały budowlane) i wcale nie musi jej nigdzie księgować. Płacić
    z konta firmowego za zakupy niezwiązane z działalnością (jeśli jest ona na
    osobę fizyczną) też wolno.
    Po prostu jej nie księguj (tej faktury) i tyle.
    Jeśli się mylę (co całkiem możliwe), to pewnie wnet ktoś to sprostuje.
    T.

  • 3. Data: 2005-01-09 11:24:06
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "GreGG" <g...@r...student.uci.agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:crqm0j$bo6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    ... i mam fakturę na zakupy artykułów spożywczych na prawie 2000 złotych,...

    Re : ...których żona nie może przekazać pracodawcy , ani odzyskać swoich
    pieniędzy , co jest chyba tutaj największym problemem. Prawda ?

    "Makro wypięło się..."
    Re : A jak Twoim zdaniem "Makro" miało postąpić w przypadku, kiedy towar
    otrzymałeś, fakturę też i zapłatę uiściłeś ? Wyrzucić starą fakturę do kosza
    i wystawić nową wg Twojego życzenia ?! Podaj zgodny z prawem sposób, ale
    nie skutkujący nadstawieniem przez Makro d...y do bicia ( i to ostrego)
    zamiast Ciebie (wszak prowadzisz DG i znasz stosowne przepisy).

    "> że mogę sobie zrefakturować."
    Re : Doskonale zdajesz sobie sprawę (a jeśli nie - tym gorzej dla Ciebie
    jako przedsiębiorcy), że jedynym sposobem "odkręcenia" sprawy na linii Ty
    (DG) i Makro jest zwrot towaru i wystawienie faktury korygującej, co zależy
    tylko od dobrej woli "Makro". Tylko wówczas i tak będziesz musiał
    zaksięgować zarówno otrzymaną z Makro fakturę, jak też i fakturę korygującą,
    a więc "przepuścić" towar przez Twoją firmę (przed czym tak się bronisz). Bo
    skierowanie obu faktur przez Twoją firmę do kosza będzie skutkowało niezłą
    premią (dla urzędnika skarbowego).
    Czy zatem nie prościej nie zawracając gitary słusznie (moim zdaniem)
    wzruszającej ramionami "pani kierownik BOK w hali Makro Cash w Krakowie"
    zastosować się do jej logicznej rady i refakturować zakup na pracodawcę żony
    ? A w przypadku kontroli (gabinet lekarski handluje kartoflami) wyjaśniasz
    sprawę i po krzyku. I nie rozumiem jaki masz problem z VAT-em ? Chyba, że Ty
    nie jesteś VAT-manem. Wtedy masz VAT "do tyłu" (to się nazywa frycowe).

    AR

  • 4. Data: 2005-01-09 11:29:16
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Po prostu jej nie księguj (tej faktury) i tyle.

    Re : .... i kup parę szaf chłodniczych, co by to żarcie za 20 starych
    baniek przechować przez pół roku, albo zaproś z pięćdziesięciu okolicznych
    sąsiadów na imprezę (gdyby co - to piszę się :-))).
    AR

  • 5. Data: 2005-01-09 11:32:33
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia GreGG
    <g...@r...student.uci.agh.edu.pl> wystukał[a]:
    > Czy mogę w jakiś sposób wymóc na firmie skorygowanie tej faktury czy
    > mam ją zrefakturować, ryzykując późniejsze kłopoty z US?

    A nie można wystawić noty korygującej? I w ten sposób zmienić 'odbiorcę'
    faktury? Tylko niech kopię tej noty podpisze Marko.
    Korektę faktury wystwia się jeżeli tyczy się ona ilości, wartości, ceny,
    podatkiem etc. a tak to sama nota korygująca powinna wystarczyć. /Ale
    niech się księgowi, prawnicy wypowiedzą.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-01-09 12:19:04
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A nie można wystawić noty korygującej? I w ten sposób zmienić 'odbiorcę'
    faktury?
    Re : Faktura została wprowadzona do obrotu prawnego ? Została. Do obrotu
    pomiędzy kim a kim ? Pomiędzy pytającym (DG) a Makro.
    I teraz notą korygującą chcesz "wyprowadzić" ją z obrotu prawnego ?????
    Stwierdzić przy pomocy noty, że obrót prawny pomiędzy pytającym (DG), a
    Makro nie zaistniał ?

    Tylko niech kopię tej noty podpisze Marko.
    Re : :-)))))

    AR

  • 7. Data: 2005-01-10 06:47:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jan 2005, Andrzej R. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ (DG) i Makro jest zwrot towaru i wystawienie faktury korygującej, co zależy

    No i to podsumowuje dyskusję.
    Jak "miało postąpić". A że nie chce....

    >+ Tylko wówczas i tak będziesz musiał
    >+ zaksięgować zarówno otrzymaną z Makro fakturę, jak też i fakturę korygującą,
    >+ a więc "przepuścić" towar przez Twoją firmę (przed czym tak się bronisz).

    Przy ZWROCIE TOWARU ???
    Ty tak na poważnie ? ;)
    Przecież jak towar PRZYJMIE i WYDA - to zapłaci podatek (pisze że jest
    na ryczałcie !).
    Jak towar ZWRÓCI to jakoś podstawy do podatku dochodowego nie widzę :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-01-10 06:48:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jan 2005, Nikiel ;-) wrote:

> [...]
    >+ > mam ją zrefakturować, ryzykując późniejsze kłopoty z US?
    >+
    >+ A nie można wystawić noty korygującej?

    Wyroki są *co najmniej* sporne - jeśli f-ra była na "rzeczywisty"
    podmiot to nie wolno.
    Tym bardziej że FAKTYCZNIE została wydana "na imię odbiorcy" (osoba
    odbierająca była upoważniona do używania karty) tudzież *są dowody*
    (jak się taśmy z hali obejrzy to już całkiem :>).

    >+ Tylko niech kopię tej noty podpisze Marko.

    Ech... może przełknę komentarz ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-01-10 06:48:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jan 2005, GreGG wrote:
    [...]
    >+ mam fakturę na zakupy artykułów spożywczych na prawie 2000 złotych,
    >+ którymi zgodnie z zakresem działalności handlować nie mam prawa...

    Tak z ciekawości: z czego to wynika ?
    Jesteś na karcie podatkowej czy co ? (właśnie widzę że nie wiem skąd
    myślałem że na ryczałcie ewidencjonowanym...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-01-10 08:41:43
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    > Przy ZWROCIE TOWARU ???
    > Ty tak na poważnie ? ;)
    Re : Jak inaczej zwrócić dostawcy zakupiony uprzednio od tegoż dostawcy
    towar jak nie drogą faktury korygującej ? Można jeszcze sprzedać mu, ale po
    co , jak można korektą ?

    > Przecież jak towar PRZYJMIE i WYDA - to zapłaci podatek (pisze że jest
    > na ryczałcie !).
    Re : ????

    > Jak towar ZWRÓCI to jakoś podstawy do podatku dochodowego nie widzę :|
    Re : Nie pisałem o dochodowym, ale o VAT. Jak refakturuje nie będąc
    Vat-manem, to VAT pójdzie z dymem .Chyba, że ów VAT przejmie jako obciążenie
    firma żony pytającego.