  • 1. Data: 2006-06-13 08:06:28
    Temat: Miesiąc księgowania
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    (DG, KPiR, VAT, memoriał)

    Jadę do klienta, wykonuję usługę, wypisuję Kartę Serwisową, z datą wykonania
    usługi wystawiam WZ, a fakturę wystawiam z datą o kilka dni póżniejszą i
    dosyłam pocztą. Przykład: wykonałam usługę np. 28 kwietnia, WZ z 28.04.06, a
    fakturę wystawiłam z datą 1 maja. Chciałam ją zaksięgować w maju, a program
    MK ntwierdził, że data faktury nie może być późniejsza niż ostatni dzień
    kwietnia (miesiąca w którym dokument został ewidencjonowany).
    Czy muszę fakturę wystawiać zawsze w miesiącu wykonania usługi?
    Jeśli nie, to może powinnam ją zaksięgować w kwietniu (tak jak data WZ)? A
    co z VAT wtedy? Też w kwietniu?
    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2006-06-13 09:46:32
    Temat: Re: Miesiąc księgowania
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Anxy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy muszę fakturę wystawiać zawsze w miesiącu wykonania usługi?
    > Jeśli nie, to może powinnam ją zaksięgować w kwietniu (tak jak data WZ)? A

    program nie działa do końca poprawnie. Zgodnie z ustawą VAT mozesz wystawić
    fakturę z datą1 maja (bo masz 7 dni na wystawienie faktury od wykonania
    usługi) i doliczyć ją do deklaracji majowej, ale dla celów podatku
    dochodowego od osób fizycznych przychód powstaje jeszcze w kwietniu (art.
    14 ust. 1c ustawy o PDOF).

    Magdi

  • 3. Data: 2006-06-13 12:53:14
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Magdi napisał:

> [...]
    > usługi) i doliczyć ją do deklaracji majowej, ale dla celów podatku
    > dochodowego od osób fizycznych przychód powstaje jeszcze w kwietniu (art.

    art.14
    1f. Jeżeli podatnik:

    1) jest podatnikiem podatku od towarów i usług niekorzystającym ze
    zwolnienia od tego podatku oraz

    2) prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, oraz

    3) ewidencjonuje przychody w dacie wystawienia faktury, zgodnie z
    odrębnymi przepisami

    - za datę powstania przychodu uważa się dzień wystawienia faktury, a
    jeżeli faktura nie została wystawiona w terminie określonym w odrębnych
    przepisach, za datę powstania przychodu uważa się dzień, w którym
    faktura powinna być wystawiona; w przypadku gdy zdarzenia, o których
    mowa w ust. 1c, nastąpiły w grudniu danego roku podatkowego, a faktury
    dotyczące tych zdarzeń, zgodnie z odrębnymi przepisami, zostaną
    wystawione w roku następnym, za datę powstania przychodu uważa się
    ostatni dzień roku podatkowego, w którym miały miejsce te zdarzenia.

    g.