  • 1. Data: 2010-09-23 16:25:53
    Temat: Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Jak pamiętam mieszkanie odziedziczonego jest zwolnione z podatku spadkowego.
    A czy sprzedaż tego mieszkania (od razu) też, czy obowiązuje 5-letnia karencja?

  • 2. Data: 2010-09-23 19:15:04
    Temat: Re: Mieszkanie w spadku, jego sprzedaż a dochodowy?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/23/2010 11:25 AM, r...@k...pl wrote:
    > Jak pamiętam mieszkanie odziedziczonego jest zwolnione z podatku spadkowego.

    jak sie wyrobisz ze zgloszeniem spadku w US w 6 miesiecy.

    > A czy sprzedaż tego mieszkania (od razu) też, czy obowiązuje 5-letnia karencja?

    5 letnia karencja
    inaczej zabulisz 19%

  • 3. Data: 2010-09-23 19:55:07
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > 5 letnia karencja
    > inaczej zabulisz 19%

    kiedys bylo 10% od przychodu a teraz jest 19 od roznicy miedzy cena nabycia
    a sprzedazy.
    jesli sie nabylo wraz ze spadkiem to wychodzi na to, ze sie placi 19 od
    przychodu? czy moze w takich przypadkach interepretuje sie to jakos inaczej?

    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2010-09-23 20:25:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/23/2010 2:55 PM, wromek wrote:

> [...]
    > przychodu? czy moze w takich przypadkach interepretuje sie to jakos inaczej?

    niestety nie interpretuje sie inaczej.
    tak samo jak z odziedziczonymi akcjami

    cena nabycia wynosi zero i podatek jest po ch...

  • 5. Data: 2010-09-24 07:26:26
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > niestety nie interpretuje sie inaczej.
    > tak samo jak z odziedziczonymi akcjami
    >
    > cena nabycia wynosi zero i podatek jest po ch...

    po prostu masakra, no ale czasami trafi to na kogos kto bedzie musial
    kombinowac-tak jak tutaj...

    pozdrawiam, wromek

  • 6. Data: 2010-09-24 15:06:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Sep 2010 14:15:04 -0500, w <i7g8r3$rc5$2@inews.gazeta.pl>, witek
    <w...@g...pl.invalid> napisał(-a):

    > jak sie wyrobisz ze zgloszeniem spadku w US w 6 miesiecy.

    To wiem.

    > 5 letnia karencja
    > inaczej zabulisz 19%

    Jedyne co doczytałem, że można uniknąć opodatkowania pod warunkiem zakupu innej
    nieruchomości.
    Akurat nie mnie problem dotyczy -- ale takiego zwolennika PiS w rodzinie co
    wychwalał zniesienie 7% podatku od spadków ;).

  • 7. Data: 2010-09-24 15:09:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/24/2010 05:06 PM), r...@k...pl wrote:
    [...]

    > Akurat nie mnie problem dotyczy -- ale takiego zwolennika PiS w rodzinie co
    > wychwalał zniesienie 7% podatku od spadków ;).

    A co, wolałbyś zapłacić i 7% od spadku i 19% dochodowego?

    p. m.

  • 8. Data: 2010-09-28 16:16:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Sep 2010 17:09:58 +0200, w
    <4c9cbf46$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>, mvoicem <m...@g...com>
    napisał(-a):

    > (09/24/2010 05:06 PM), r...@k...pl wrote:
    > [...]
    >
    > A co, wolałbyś zapłacić i 7% od spadku i 19% dochodowego?

    Nie, ale była kiedyś ulga meldunkowa :>.

  • 9. Data: 2010-09-28 17:09:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/28/2010 11:16 AM, r...@k...pl wrote:
    > Fri, 24 Sep 2010 17:09:58 +0200, w
    > <4c9cbf46$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>, mvoicem<m...@g...com>

    > Nie, ale była kiedyś ulga meldunkowa :>.

    była ale się zmyła
    posłowie mieszkaniami sie już pozamieniali, wiec ulgę znieśli.

  • 10. Data: 2010-09-29 13:34:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > A co, wolałbyś zapłacić i 7% od spadku i 19% dochodowego?

    Podatek od spadku jest chyba kosztem, to "troszkie" mniej wyjdzie?

    MJ