  • 1. Data: 2010-09-23 20:07:50
    Temat: Jaka stawka na handel z usługa montażu na ryczałcie ?
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    jestem na ryczałcie i mam takie pytanko
    jak wiadomo podatek dochodowy w handelu na ryczałcie to 3%
    5,5% to stawka na usługi budowlane na ryczałcie
    a jak rozwiązac taki problem chcę kupić i sprzedać towar wraz z usługa
    montażu na 7% stawce VAT
    więc jaką stawkę dochodowego zapłacę 3% czy 5,5%
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-09-23 20:53:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Szumek wrote:

> [...]
    > montażu na 7% stawce VAT
    > więc jaką stawkę dochodowego zapłacę 3% czy 5,5%

    A jaki jest problem?

  • 3. Data: 2010-09-24 17:25:15
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    > A jaki jest problem?

    Witam
    problem jest taki że nie wiem jak to zrobic,
    narazie wystawiałem tylko faktury na sama usługę
    Vat 7 % i 5,5% dochodowego
    a jak wystawić fakturę dla klijenta na towar z montażem na 7% Vat
    i jaką stawkę dochodowego mam zapłacić
    bo przy 5,5% na całość słabo się to zaczyna opłacać
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-09-24 17:53:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Szumek wrote:

> [...]
    > i jaką stawkę dochodowego mam zapłacić
    > bo przy 5,5% na całość słabo się to zaczyna opłacać

    Chyba nie zrozumiałeś. To wytłumaczenie nic nie zmienia.
    Skoro - jak sam piszesz - wiesz jakie jest opodatkowanie dochodowym,
    to o co chodzi?
    Ty raczej nie wiesz co to jest "towar z montażem".
    Albo sprzedajesz towar albo usługę. Skoro chcesz sprzedać na obniżonej
    stawce VAT, to znaczy, że chcesz sprzedać usługę, a nie towar. Wydaje mi
    się, że nie wszystko
    "się łapie" na takie zabiegi, ale skoro stawki i przepisy znasz, to chyba
    nie jest trudno
    dokonac rachunku opłacalności. Znasz przecież udziały robocizny i towaru w
    usłudze.

  • 5. Data: 2010-09-24 18:37:32
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

> [...]
    > nie jest trudno
    > dokonac rachunku opłacalności. Znasz przecież udziały robocizny i towaru w

    czyli jeśli chcę sprzedać na 7% Vacie to zapłacę 5,5 % dochodowego :-(
    towar to okna czyli łapie się na 7%
    marże są niskie czyli jednym słowem nie bardzo mi się opłaca bo co zarobie
    to oddam do US :-(
    dzięki pozdrawiam