  • 1. Data: 2006-07-06 13:51:12
    Temat: NIP - osoba niepelnoletnia
    Od: "P." <a...@n...eurokiddies.pl>

    Witam

    Czy osoba ktora ma 17 lat moze posiadac swoj NIP? z tego co pamietam to ja
    mialem swoj NIP w wieku 17 lat...

    Podpowie ktos?

    Pozdrawiam
    P.

    --
    P.
    http://eurokiddies.pl - rewelacyjny sposób zarabiania pieniedzy!:

  • 2. Data: 2006-07-06 15:22:59
    Temat: Re: NIP - osoba niepelnoletnia
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    P. wrote:
    > Witam
    >
    > Czy osoba ktora ma 17 lat moze posiadac swoj NIP? z tego co pamietam to ja
    > mialem swoj NIP w wieku 17 lat...
    >
    > Podpowie ktos?

    To zależy.
    Jeśli ma jakikolwiek powód do posiadania nipu to go dostanie.
    Wiek nie ma znaczenia.
    Znaczenie mają procedury ubiegania się o NIP i dlatego często gesto
    dostaje się odmowę.
    Nikt niepełnoletnim nie zabrania pracować i wówczas praco/zleceniodawca
    występuje o nip. (a nie samemu jak to się zwykle robi a potem płacze na
    grupie ze sie nie dostalo).
    i mnóstwo innych przypadków kiedy nip jest potrzebny.

  • 3. Data: 2006-07-06 19:03:43
    Od: Mario <n...@o...pl>

    witek napisał(a):

    > Znaczenie mają procedury ubiegania się o NIP i dlatego często gesto
    > dostaje się odmowę.

    Rzaczej juz rzadziej. Podatków i rodzajów obowiązkowych delkaracji już
    jest tyle (spadki i darowizny, zwroty VAT, PCC) że nawet niemowlęta mogą
    występować o NIP.

    Ponieważ prawo spadkowe pozwala dziedziczyć nawet poczętym dzieciom lecz
    nienarodzonym (tzw. nasciturus) wydaje mi się że płód również mógłby
    otrzymać NIP, aby wywiązać się ze swoich obowiązków podatkowych.
    :)