  • 1. Data: 2008-07-01 10:53:44
    Temat: Nabywanie usug w UE, a VAT?
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Witam,

    Tak dla pewnosci chcialbym sie zapytac, czy w przypadku nabywania w UE
    uslug ostatecznie nie placi sie VAT? Tzn. trzeba zaksiegowac operacje
    w ewidencji zakupow i sprzedazy VAT kompensujac je?

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 2. Data: 2008-07-01 11:27:33
    Temat: Re: Nabywanie usug w UE, a VAT?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Przemyslaw Kempinski pisze:
> [...]
    > uslug ostatecznie nie placi sie VAT? Tzn. trzeba zaksiegowac operacje
    > w ewidencji zakupow i sprzedazy VAT kompensujac je?

    W ewidencji sprzedaży trzeba. W ewidencji zakupów można, jeżeli od danej
    usługi przedsiębiorcy przysługuje odliczenie VAT (np. nie służy ona
    sprzedaży zwolnionej).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-07-01 12:18:58
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Tue, 01 Jul 2008 13:27:33 +0200, Maddy <m...@e...com.pl>
    napisał(a):

    >W ewidencji sprzedaży trzeba. W ewidencji zakupów można, jeżeli od danej
    >usługi przedsiębiorcy przysługuje odliczenie VAT (np. nie służy ona
    >sprzedaży zwolnionej).

    Witam,

    Znalazlem cos takiego:

    "Ponieważ w ostatecznym rozliczeniu transakcja zakupu jest obojętna
    podatkowo dla nabywcy to należy podatek VAT zaksięgować również w
    Ewidencji sprzedaży VAT".

    Ja mowie o sytuacji w ktorej nabywam usluge za granica i dostaje
    fakture vat netto wystawiona przez kontrahenta.

    --
    Przemyslaw Kempinski
    http://www.formula1.pl

  • 4. Data: 2008-07-01 12:56:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    >

    > "Ponieważ w ostatecznym rozliczeniu transakcja zakupu jest obojętna
    > podatkowo dla nabywcy to należy podatek VAT zaksięgować również w

    Nie wiem a jakiego kontekstu to wyrwane ale jeżeli ma dotyczyć Twojej
    sprawy to jest to zdanie nieprawdziwe.
    Istnieje co najmniej jeden przypadek gdy taka transakcja nie jest
    obojętna podatkowo.
    Na podstawie tego co napisałeś nie można jej wykluczyć.

    > Ja mowie o sytuacji w ktorej nabywam usluge za granica i dostaje
    > fakture vat netto wystawiona przez kontrahenta.

    A ja o sadzeniu tulipanów?

    Jak kupiłeś usługę z zagranicy to masz od niej naliczyć sobie sam
    podatek - masz sam ją sobie sprzedać. Z VATem. I wpisać do ewidencji
    sprzedaży.
    I to jest obowiązek. Żadne tam "należy" żadne tam "również".
    Pierwsze co robisz to naliczasz podatek i wpisujesz tą transakcje tak
    jak swoja sprzedaż, koniec dyskusji.

    Możesz sobie ten VAT także odliczyć (jak już go naliczyłeś a nie na
    odwrót) o ile prawo do odliczenia obiektywnie istnieje. Możesz, nie musisz.
    A możesz nie mieć prawa do odliczenia i wtedy o żadnej neutralności
    podatkowej nie ma mowy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-07-01 13:00:37
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Dnia Tue, 01 Jul 2008 14:56:08 +0200, Maddy <m...@e...com.pl>
    napisał(a):

    <cut>

> [...]
    >odwrót) o ile prawo do odliczenia obiektywnie istnieje. Możesz, nie musisz.
    >A możesz nie mieć prawa do odliczenia i wtedy o żadnej neutralności

    Spoko dzieki.

    --
    Przemyslaw Kempinski
    http://www.formula1.pl